Teenkö nyt siis lasun eksästäni vai lapsista vai kaikista? Selventäkää..
Mitä mä nyt teen? Epäilen vahvasti lasteni isän juopottelevan kun lapsensa ovat hänellä. Meillä on 2 yhteistä lasta (3v ja 5v) ja lisäksi miehellä 7v poika ja 1v vauva eri äideille.
Tissutellut on aina mutta perheen äiti on aina ollut selvinpäin. Nyt tuo 6v poika soitti mulle eilen illalla ja sanoi että isänsä juo ruskeasta pullosta ja puhuvuu hassusti. Poika oli yrittänyt soittaa omalle äidilleen mutta ei ollut saanut tätä kiinni.
Hain kaikki lapset (1v ei ollut siellä nyt) meille tietenkin.. ex oli humalassa, ei pahasti mutta kyllä annoin kuulua mitä mieltä tästä olen. Ja jäi oma lapsivapaakin nyt välistä.. lapset nukkuu nyt siskonpedissä makkarissa.. Poikapuoleni äitiä en ole saanut kiinni vielä. Missä lie menee..
Nyt tuo lasu.. teenkö sen siis ex-miehestäni vai miten tässä nyt tulisi menetellä?
Kommentit (18)
Miehesi eka lapsi oli vuoden kun aloitte tekemään lapsia? Et ketään vapaata löytänyt? Yleensä ihmisen aiempi toiminta kertoo hyvin myöhemmästä toiminnasta.
Lasu tehdään aina lapsista, tietenkin. Eksääsi ei valitettavasti voi olettaa sossujen suojelevan.
Lasu tehdään aina lapsista. Eli soitat sossuun ja kerrot mitä on tapahtunut ja lasten nimet. Tietysti siinä samalla kerrotaan aikuistenkin nimet että tietävät kehen ottaa yhteyttä.
Ja järjestät niin ettei omat lapsesi mene yksin isälleen ennen kuin on varmaa ettei silloin juo.
Vierailija kirjoitti:
Onko ex-miehesi lapsi? Lasu=lastensuojelu
Henkisesti joku teini ainakin ap:n kuvauksen perusteella.. :D lapsia alle kouluikäisiä kolmelle eri naiselle.. hyvin menee mutta menköön :D
Lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsesta. Tässä tapauksessa teet sen kaikista lapsista isän luona eli aika ja paikka ovat tärkeitä. Kun tuo poika soitti, olisi sinun pitänyt soittaa poliisit paikalle. Tällöin viranomaistoimet olisivat alkaneet heti eikä isä olisi saanut lapsia hoitoonsa vaan olisi tullut valvotut tapaamiset.
Kyllä ne lapset pärjää isän kanssa.Ylireakoit vain liikaa.Ehkä olet ihmisenä liian liipasinherkkä.
Olikos se poika nyt 7v bai 6v ;) ap?
Eikö tuo ukko ole ollut tietoinen ehkäisystä!!!
Ok.. soitan siis sossuun? Joo, tajusin että olisi pitänyt poliisi soittaa paikalle mutta ex asuu 3km päässä niin jotenkin vaan paniikissa ajoin paikalle miettimättä sen enempää. Ja yritin toki selvittää oliko eksäni nykyinen puoliso paikalla (eipä ollut).
Poikapuoleni on siis eppuluokan aloittanut. Täyttää 7 ensiviikolla. Meni numerot sekaisin.. ja en oo mikään täydellinen ihminen, retkahdin renttuun. Pojasta tiesin kyllä.. ja kyllä minua varoiteltiin. Olin tyhmä.
Nyt poika heräsi, meen aamupalan laittoon.. ap.
Isyys pukee tuota miestä selkeesti. Mistä te näitä helmiä oikein löydätte?! Ja voi, mulla on vaan 4 lasta samalle miehelle, miten tylsää, tasaista ja turvallista :D
Turhaan täällä kyselet. Soitat vaan sossuun ja kerrot koko tarinan. SIellä sitten osaavat neuvoa jos jää jotain epäselvää.
No onko sitten kiva, kun lapset otetaan huostaan?
Vierailija kirjoitti:
Provo, ei kannata vastailla
Niin, tällaistahan ei mitenkään voi tapahtua. Etenkään viikonloppuna. Etenkään miehelle, jonka vastuuntunto on ilmeisesti muutenkin vähän niin ja näin.
Kaikista lapsista lastensuojeluilmoitus. Menee kotikunnan mukaan, mutta sossut tekevät lastesi siskopuolista ilmoituksen puolestasi sinne toiseen kuntaan, jos ette kaikki asu samassa kunnassa.
Eli puhelin käteen ja soitto lastensuojeluun. Jos haluat soittaa heti, niin sitten alueesi sosiaalipäivystykseen. Tärkeintä on, että ilmoitat. Alkaa nimittäin epäilyttää myös se, onko toisten lasten äiti hoitokuntoinen, kun ei edes vastaa...
Vierailija kirjoitti:
Provo, ei kannata vastailla
Arkipäivää lastensuojelussa. Äiti on toiminut oikein, mutta ilmoitus pitää tehdä viimeistään maanantaina. Sossut olisivat myös tuoneet lapset tälle äidille, jos olisivat menneet paikalle. Jos toinen vanhempi on hoitokykyinen, hän ottaa vastuun, ei niitä lapsia mihinkään laitokseen viedä. Ja jos kerran tämä ap tunsi myös isän muut lapset ja hänelle lapsi soitti, olisivat myös sisarpuolet menneet ap:lle. Lopputulos siis olisi ollut sama.
t. lastensuojelun sostt
Onko ex-miehesi lapsi? Lasu=lastensuojelu