Kannattaako yliopistolla lähestyä kiinnostavia naisia?
Sen takia vaan kysyn, että jos naiset ei yleensä odota aloitteita miehiltä tuollaisessa paikassa, niin en sitten turhaan mene nolaamaan itseäni, jos se tuntuu naisesta häiriköinniltä. Ja en puhu tässä nyt lähestymisestä missään iltatapahtumissa, vaan ihan muuten vain esim. opiskelijaravintolassa tai luentojen välillä. Iltatapahtumissa aloitteiden tekeminen olisi varmasti luontevampaa, mutta koska en juo, niin en haluaisi niissä käydä.
- M24
Kommentit (13)
Suhtaudu naisiin ja miehiin samalla tavalla. Jos joku kiinnostuu muutenkin kuin opiskelukaverina ja myös sinua kiinnostaa, tee vasta sitten lähempää tuttavuutta. Viisi vuotta on pitkä aika viettää porukassa, josta kovin monelta on saanut pakit.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein joitakin alotteita eikä niistä seurannut mitään muuta kuin pakkeja. Toisaalta en saanut yhteydenottoa häirintäyhdyshenkilöltäkään, joten ei kai tässä kauheasti mitään menettänyt. Tee vaan, jos oot komea ja supliikki. Muuten taitaa olla aika turhaa
Missä tilanteissa lähestyit?
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudu naisiin ja miehiin samalla tavalla. Jos joku kiinnostuu muutenkin kuin opiskelukaverina ja myös sinua kiinnostaa, tee vasta sitten lähempää tuttavuutta. Viisi vuotta on pitkä aika viettää porukassa, josta kovin monelta on saanut pakit.
Noh, ajattelin tuon takia juuri lähestyä muiden kuin oman alan opiskelijoita. Ap
Helpoin on tietty tutustua oman alan opiskelijoihin, jos tulee ryhmätöitä ym. Mutta kai siellä voi ainakin lounaalla 'luontevasti' tutustua muihinkin...
Vierailija kirjoitti:
Helpoin on tietty tutustua oman alan opiskelijoihin, jos tulee ryhmätöitä ym. Mutta kai siellä voi ainakin lounaalla 'luontevasti' tutustua muihinkin...
Siinä on vaan se, että omalla alalla (SäTe) ei ole täällä juurikaan naisia opiskelemassa. Ap
No kannattaa. Mutta silleen normaalisti, ei stalkkeristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein joitakin alotteita eikä niistä seurannut mitään muuta kuin pakkeja. Toisaalta en saanut yhteydenottoa häirintäyhdyshenkilöltäkään, joten ei kai tässä kauheasti mitään menettänyt. Tee vaan, jos oot komea ja supliikki. Muuten taitaa olla aika turhaa
Missä tilanteissa lähestyit?
Bileissä, illanistujaisissa, unicafessa ja kerran unisportin salilla
Riskit ovat aika isot. Varmaan ahdistelijoille on jokin kurinpitomenettely.
Ei kannata lähestyä kiinnostavia naisia yliopistolla, sillä lähes kaikki yliopistolla olevat naiset ovat lesbofeministejä. Jos lähestyt heitä, niin he tekevät välittömästi sinusta rikosilmoituksen vihapuheesta ja ahdistelusta, sekä kertovat sinusta varoittavana esimerkkinä sovinistisesta, patriarkaattia ylläpitävästä ahdistelijasta sukupuolentutkimuksen keskusteluseminaarissa
No itse en panisi mitenkään pahakseni jos ihan normaalisti tulisit juttelemaan, siis nimenomaan juttelemaan, ei ''iskemään''. Jonkun tekosyyn varjolla vaikka, kysyisit missä on joku sali tms. ja siitä sitten ''onko sulla ollut siellä luentoja'', ''ai, mitä opiskelet'' jne. jne. Noin voisi juttu lähteä luistamaan, sitten on helppo kysyä nimeä ja etsiä facebookista.
En usko että tuossa voisi mitenkään pahemmin mokata. Voi olla etten kiinnostuisi romanttisessa mielessä, mutta minulla ei ole mitään uusia tuttuja vastaan. Tärkeää on lähteä varovasti liikkeelle, sillälailla ettei toinen välttämättä edes tajua että se on ollut suunniteltu juttu tulla puhumaan juuri hänelle. Yleensä ihmiset vain piristyvät jos tuntemattomat tulevat juttelemaan, sellaiset ei-ahdistavat kehutkin on kivoja. Mutta jos menet kommentoimaan jotain ''hyvä perse''-tyylistä niin saatat saada turpaasi.