Tytön poikaystävä sai ajokortin. En halua päästää tyttöä kyytiin, miten sanon nätisti?
Tyttäreni (17v) poikaystävä (täytti alle viikko sitten 18) sai ajokortin toissapäivänä. Nyt he ovat menossa ensimmäiselle ajelulle yhdessä. En haluaisi laittaa tyttöä hänen kyytiinsä, koska vaikka poika onkin rauhallinen ja pääsi inssistä heti läpi, hän on silti kokematon kuski. Sanoin tän tytölle ja tyttö alkoi huutaa että sehän ei ole minun asiani eikä tuollaista voi kieltää. Oonko nyt kohtuuton, kun en halua että tyttöni joutuu kolariin kokemattoman kuskin kyydissä? Pääsisi toki sitten, kun pojalla on vähän enemmän kokemusta ajamisesta.
Kommentit (22)
Sen verran pitää luottaa nuoriin, ja niihin, jotka on ajokortin pojalle myöntäneet. On oikeasti nuorille tärkeää, että heihin luotetaan ja silloin he yleensä haluavat olla sen luottamuksen arvoisia. Kun on ajokortin saanut, on riittävän hyvä kuljettaja ja ajamalla oppii lisää.
Mulla on hyvät muistot ensimmäisen poikaystäväni isästä, jolle oli itsestään selvää, että minäkin sain hänen autollaan ajaa, kun tuoreita oli ajokortit niin minulla kuin poikakaverillakin. Sittemmin olen törmännyt siihen, että se oma poika kyllä kelpaa ajamaan papan autoa mutta ei nyt mikään tyttöystävä tai vaimo.
Etkä oikeasti voi estää, jos tyttäresi haluaa mennä kyytiin. Hän voi vaikka lähteä lätkimään kotoa, jos kovin hankalaksi alat.
No, kyLläpäs sinä ole sitten hyvä. Ai että! Aplodit sulle.
Vaan niitä on monta nuorta kuskia ja matkustajaa jotka EI OLE KERTOMASSA.
Nuori kokematon kuski on riskikuski. Kyllä sen tilastot osoittaa. Ihan aiheellinen pelko siinä äidillä on.
Sanoa kai kuitenkin voi aikalailla suoraan. Ihan sille pojullekin....että osaa ottaa ilman näyttämistä ja kaahaamista sen ajelun.
Itse oli tosilähellä ajaa sohjossa rekan alle silloin ekana vuonna. Vieläkin muistan. Kun tajusin mitä olis voinut käydä. Tultiin pelimatkalla. Auto täys nuoria.
Olis ollu parempi kenties olla aikuinen kuskina....