Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön poikaystävä sai ajokortin. En halua päästää tyttöä kyytiin, miten sanon nätisti?

Vierailija
02.09.2016 |

Tyttäreni (17v) poikaystävä (täytti alle viikko sitten 18) sai ajokortin toissapäivänä. Nyt he ovat menossa ensimmäiselle ajelulle yhdessä. En haluaisi laittaa tyttöä hänen kyytiinsä, koska vaikka poika onkin rauhallinen ja pääsi inssistä heti läpi, hän on silti kokematon kuski. Sanoin tän tytölle ja tyttö alkoi huutaa että sehän ei ole minun asiani eikä tuollaista voi kieltää. Oonko nyt kohtuuton, kun en halua että tyttöni joutuu kolariin kokemattoman kuskin kyydissä? Pääsisi toki sitten, kun pojalla on vähän enemmän kokemusta ajamisesta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttös menee anyway. Et voi olla joka hetki vahtimassa tyttösi menemisien perään.

Vierailija
2/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kortin toisella yrittämällä vuosia sitten ja yhtään kolaria en ole ajanut tähän päivään mennessä.

Vierailija
4/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän on kaksi silmäparia, tytöstäsi on alussa apua kun yhdessä ajelevat.

Vierailija
5/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla ne "kokeneet" kuskit niitä kolareita ajaa, ehkä enemmänkin kun luulevat osaavansa ja ajavat rutiinilla. Sen kun päästät vaan. 

(Eri asia sitten ne nuoruuden uho-kuskit, jotka painostuksen alla kaahaavat ylinopeutta, mutta nää on yleensä kaveriporukoita) 

Vierailija
6/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei haloo. Jos poika pääsi ykkösellä läpi ja on muuten rauhallinen kaveri niin en nää tossa mitään vikaa.

Vierailija
7/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä häntä mihinkään kyytiin ole laittamassa, hän menee ihan itse.

Vierailija
8/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 16 kun poikaystäväni sai kortin, ajoi heti inssin jälkeen mun luo 200km päähän ja lähdettiin ajelulle. Yhtään kolaria ei ole tässä 10 vuoden aikana tapahtunut.

Vierailija
9/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö voi joutua kolariin kenen tahansa kyydissä. Parempi kun et anna mennä kenenkään kyytiin, neljän seinän sisään vaan ikiajoiksi.

Vierailija
10/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sit kun tyttösi ajaa kortin? Päästätkö ikinä ajamaan koska kokematon?

Vierailija
11/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton.

Vierailija
12/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten hänen asiansa, koska on silloin täysi-ikäinen. Jos haluaa kortin ajaa niin en voi estää jos hän on silloin 18.

Ap

Vierailija
13/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sekä kohtuuton että naurettava.

Vierailija
14/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten hänen asiansa, koska on silloin täysi-ikäinen. Jos haluaa kortin ajaa niin en voi estää jos hän on silloin 18.

Ap

Tällä asenteella voit olla varma ettei tyttöä nappaa olla tekemisissä sun kanssa kun ei ole enää pakko.

Vierailija
15/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan naurut

Vierailija
16/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päästät tytön kuitenkin tuonne ulos muuten ja muiden autoilijoidenkin kyytiin? Entäs jos nää kokemattomat kuskit siellä ajaa tyttös yli suojatiellä? Tai rymäyttävät auton kylkeen kun olis pitänyt väistää sitä oikealta tulevaa autoa jonka kyydissä tyttäres istui? Ja entäs sitten kun pyörällä lähtee; eihän nää kokemattomat kuskit ehdi edes huomata sitä pyöräilijää jolla monissa paikoissa on etuajo-oikeus autoilijaan nähden.

Ap. sä oot ylisuojelevainen ongelma-mutsi.

Vierailija
17/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota. Sano ihan rauhallisesti, että mitä jos menisit kyytiin vasta vähän myöhemmin kun "make" on vähän opetellut ajamista lisää. Kerro huolesi tytölle ja keskustelette siitä. 

Minustakin on ihan perusteltua kieltää menemästä. Mun kaveri ajoi aikoinaan kolarin vasta kortin saaneena. Ei onneksi käynyt pahemmin mutta kyllä sellaista voi sattua.

Vierailija
18/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kysyt tollast meiltä et miten sanoa nätisti tytölle, jos olet jo sanonut asiasi hänelle?

Vierailija
19/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Veljeni sai pari vuotta sitten ajokortin eikä ole ajanut kolaria tai muutenkaan "riehunut" liikenteessä. Voin vain sanoa, että nämä uudet kuskit ovat turvallisempia liikenteessä, koska kaikki liikennesäännöt ym. On hyvässä muistissa, koska on vasta harjoiteltu niitä. Mutta sitten nämä vanhemmat kuskit... tosi moni ei osaa edes liikennesääntöjä! Luulevat saavansa ajaa miten sattuu koska "he ovat kokeneempia"

Vierailija
20/22 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tota. Sano ihan rauhallisesti, että mitä jos menisit kyytiin vasta vähän myöhemmin kun "make" on vähän opetellut ajamista lisää. Kerro huolesi tytölle ja keskustelette siitä. 

Minustakin on ihan perusteltua kieltää menemästä. Mun kaveri ajoi aikoinaan kolarin vasta kortin saaneena. Ei onneksi käynyt pahemmin mutta kyllä sellaista voi sattua.

Mun kaveri ajoi 10 vuoden ajokokemuksen jälkeen kolarin. Kuinka pitkään pitää odotella, että sitä kokemusta on riittävästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä