Kuinka paljon sinun perheesi maksaa veroja vuodessa?
Aina kysytään paljonko sä tienaat, mutta kysynkin, että paljonko maksat veroja vuodessa Suomeen?
Kommentit (18)
Ansiotuloveroja 65 000€, pääomatuloveroja 8 000€, kiinteistöveroa 1300€, alveja sitten muutamia tonneja myös.
Vierailija kirjoitti:
Noin tonnin, muutin ulkomaaille. En halua tukea mätää järjestelmää
Systeemi on melko samanlainen oikeastan kaikissa läntisissä teollisuusmaissa. Muutit siis Venäjälle tai jonnekin Afrikkaan?
Yksinhuoltajaäitinä maksan ansiotuloista 27600+pääomatuloista 38597.
Meidän isi maksaa veroja enemmän kuin teidän isit yhteensä...
Noin 50 000 euroa, jos lasketaan vain palkkatulosta maksettavat verot eikä välillisiä veroja (esim ALV) tai palkansaajan eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja. (Joo tiedän, että viimeiset eivät ole veroja, mutta monet vain laskevat nekin mukaan, kun kertovat, paljonko he maksavat veroja.)
Ja minä olen iloinen veronmaksaja. Jossain toisessa maassa en olisi ehkä koskaan päässyt yliopistoon, koska vanhemmillani ei olisi ollut varaa maksaa opiskelujani. Minä opiskelin opintotuella ja -lainalla DI:ksi ja nyt sitten nautin mukavasta palkasta ja elämästä. Lisäksi meillä on kaksi opiskelijalasta, joiden menoja maksamme yhteensä korkeintaan 200 eur / kk. Monet työyhteyksissä tapaamani sinänsä hyvätuloiset USAlaiset ovat valitelleet rahatilanteensa tiukkuutta "nyt, kun lapset ovat opiskelemassa ja se maksaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemi on melko samanlainen oikeastan kaikissa läntisissä teollisuusmaissa. Muutit siis Venäjälle tai jonnekin Afrikkaan?
Melko karkea yleistys. On olemassa länsimaita, joissa ansiotuloista ei viedä 45%, makseta 24% arvonlisäveroa ja kaikesta muusta erikseen veroa kuten autot, veneet, grillauskaasu ja mitä näitä on.
Jokainen saa tehdä mitä haluaa. Itse en voinut "hyvinvointivaltiossa" hyvin.
Suomessa tilanne ei tule muuttumaan parempaan ainakaan 10 vuoteen. Minulla ei ole aikaa odottaa, haluan elää.
Meillä menee ansiotuloveroa miehen bruttopalkan verran vuodessa, n. 30000€. Siis toinen meistä käy töissä ihan vaan maksaakseen meidän verot :(
jumalauta mitä tuloja jengillä jos tollasia veroja. meillä varmaan 10000-20000
Palkkatuloista 20 000e, sitten tietenkin kaikki alvit yms.
Noin 27 000 euroa veroa ansiotulosta, ei sisällä työttömyysvakuutusmaksuja ja muita veroluontoisia maksuja, joita menee noin 7000 euroa. Kahden työssäkäyvän aikuisen talous.
Alveja ei ole laskettu, mutta aika paljon kodinsisustusta ja vaatteita hankitaan käytettynä --> ei mene veroja. Suurimmat alvilliset menoerät on ruoka, sähkö, julkisen liikenteen liput ja parit lentoliput lomalle silloin tällöin. Ei autoa, ei pääomatuloja, ei verotettavia kiinteistöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko karkea yleistys. On olemassa länsimaita, joissa ansiotuloista ei viedä 45%, makseta 24% arvonlisäveroa ja kaikesta muusta erikseen veroa kuten autot, veneet, grillauskaasu ja mitä näitä on.
Jokainen saa tehdä mitä haluaa. Itse en voinut "hyvinvointivaltiossa" hyvin.
Suomessa tilanne ei tule muuttumaan parempaan ainakaan 10 vuoteen. Minulla ei ole aikaa odottaa, haluan elää.
Aika kovat tulot pitää Suomessakin olla, jotta ansiotuloista menisi 45 % veroja. Vielä 250 000 euron vuosiansioilla veroprosentti jää tuon alle (Espoo, kuuluu ev-lut kirkkoon, ei mitään vähennyksiä).
n. 30 000 € maksetaan veroja yhteensä.
Minä 5 000 € ja mies 25 000 €.
Ansiotuloveroja n. 60 000€, kiinteistöveroa vajaat 400€. Epäsuoria, alveja, autoveroja, dieselveroa, jne jne en osaa/jaksa laskea.
Nada.
Ei asuta Suomessa eikä nykyisessä maassa ole veroja.
Ap vastaa
Viime vuonna perheemme maksoi veroja 300000e ja tänä vuonna 120000e arvioita siis. Summassa on pääoma-ja tuloverot. Siihen päälle tulee vielä kiinteistöverot, alvit yms.
Mietin vain, että mihin ne kaikki rahat oikein menee, kun palvelut rappautuvat joka puolelta. Koulujen laatu kärsii, vanhuksia ei hoideta, terveydenhuollossa tehdään valintoja yms. Vanhukset eivät pysty ostamaan lääkeitään, apua ei saa yms.
Jos haluaa taata palveluita, niin ne pitää itse ostaa. Ei kai tämän ihan näin pitänyt mennä. Joka tapauksessa Suomessa ei pääse rikastumaan verottaja pitää siitä huolen.