Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kunnianloukkaus levittää virheellistä tietoa jonkun pariskunnan erosta?

Vierailija
02.09.2016 |

Vai täyttääkö se kunnanloukkauksen tunnusmerkit?

Eräs henkilö levittää tällaista tietoa entisellä kotipaikkakunnallani, siis synnyinseudullani. Eihän se nyt niin hirveänkamalaa ole tässä maailmankaikkeudessa, mutta kiusallista ja loukkaavaa kuitenkin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos sinua huolestuttaa, että tuollaiset juorut menevät vanhojen vanhempiesi korviin, niin voitko itse kertoa heille suoraan, että olet pahoittanut mielesi juoruista, jotka joku ilkeä on levittänyt teistä, ja pyytää vanhemmiltasi, että jos heidän korviinsa tulee tuollaista, he sanoisivat, että sinä itse kyllä kerrot, mitä sinulle kuuluu, ei tarvitse kyliltä tulla kertomaan! Ja kerro heille, että olette edelleen onnellisia yhdessä, ja ettei niissä juoruissa oikeasti ole mitään perää. Kerro myös, kenen arvelet tuon juorun päästäneen liikkeelle. Vanhemmat ymmärtävät, ja rakastavat lapsiaan ja toivovat heille kaikkea hyvää!

Kiitos tästä kivasta kommentista.

Lähinnä tarkoitin kyllä, että vanhempani kärsivät juoruista, vaikkei niissä mitään perää olekaan.

ap

Vierailija
22/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaaja 9.

Tiedän siis tosiaankin henkilön, joka tätä juorua levittää, joten voisin kyllä puhutella häntä. Ehkä se auttaisi. Harmittaa vanhojen vanhempieni puolesta, jos tämä kantautuu heidän korviinsa. Olen onnellisesti naimisissa, enkä muuttanut miehestäni erilleen, kuten juoru väittää.

ap

Lähipiirissäni oli eräs henkilö, joka oli kova juoruamaan ja juorut olivat sitten kantaantuneet juorujen kohteen korviin. Tai itse asiassa ne eivät olleet juoruja vaan mustamaalamista ja haukkumista. Tämä juorujen kohde sitten soitti läheiselleni ja sanoi juurikin ton saman, että kantautunut juoruja hänen korviin, eli voisiko hän lopettaa mustamalaamisen. Kyllä tämä henkilö vielä senkin jälkeen jatkoi mutta luultavasti viimeistään tällöin kaikki muutkin tajusivat, että hänen juttujaan ei ole uskominen.

Mielestäni tällaiset juoruakat ja henkilöt, jotka uskovat heitä eivät ole aina ihan sitä välkyintä porukkaa niin siinäkin mielessä ei kannatta välittää. Mutta toisaalta kyllä itsestänikin tuntuisi kiusalliselta, jos minusta leviteltäisiin virheellistä tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedän, että tämä on laitettu pahantahtoisesti liikkeelle.

Koska kuulin itse, kun se laitettiin liikkeelle. Olin kuuloetäisyydellä, eikä k.o. henkilö tiennyt sitä.

ap

En nyt mitenkään halua syyllistää, mutta miksi ihmeessä et puuttunut tilanteeseen saman tien? Olisi kyseinen henkilö tullut nolatuksi siinä samassa kun valheen suustaan päästi. Aika harvalle juorujen kohteelle tulee noin herkullinen tilaisuus oikaista asia.

Vierailija
24/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedän, että tämä on laitettu pahantahtoisesti liikkeelle.

Koska kuulin itse, kun se laitettiin liikkeelle. Olin kuuloetäisyydellä, eikä k.o. henkilö tiennyt sitä.

ap

En nyt mitenkään halua syyllistää, mutta miksi ihmeessä et puuttunut tilanteeseen saman tien? Olisi kyseinen henkilö tullut nolatuksi siinä samassa kun valheen suustaan päästi. Aika harvalle juorujen kohteelle tulee noin herkullinen tilaisuus oikaista asia.

En voinut, koska en ollut pukeutunut niin, että olisin voinut mennä paikalle itse. Olin pukukopissa.

ap