Noniin nyt on yliopisto-opiskelut aloitettu ja noi menee baariin
Menisinkö mukaan? Ei kauheesti kiinnosta koko juttu.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Kommentit (25)
No miksi helvetissä meiän pitäs päättää. Siis eikös se lue siellä yliopiston kirjoissa? Akateeminen vässykkä.
Kyllä siellä baarissa voi ottaa vain yhden lasillisen tai vaikka kokiksen, jos ei halua ottaa sitä yhtäkään. Suosittelen menemään mukaan näin aluksi. Opiskelujen kannalta on ihan hyödyllistä, että tutustuu muihin.
Hyvin voit ottaa vaikka limpparin, jos ei ryyppäminen kiinnosta. Saattaa siellä olla muitakin, jotka on samalla mielellä, kuin sinä.
Siellä baarissa voi olla selvinpäinkin. Itse selvisin 23-vuotiaaksi asti ihan raivoraittiina, vaikka vietin iloista teekkarielämää. Niitä juomalauluja voi laulaa toisten mukana ihan antaumuksella, vaikkei koskaan olisi alkoholia maistanutkaan. Hauskaa voi pitää selvinpäin.
Eihän alaikäinen mihinkään pääse, must be 24 wee!
Minäkin suosittelen menemään mukaan ainakin hetkeksi. Ryhmäytyminen on kiihkeimmillään ja olisi kiva, jos et tuntisi itseäsi ihan outsideriksi. Kyllähän ne klikit sitten hajoilee parin vuoden päästä, kun kiihkein biletys on takana ja opinnot eriytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä baarissa voi ottaa vain yhden lasillisen tai vaikka kokiksen, jos ei halua ottaa sitä yhtäkään. Suosittelen menemään mukaan näin aluksi. Opiskelujen kannalta on ihan hyödyllistä, että tutustuu muihin.
Mutta kun juomispuoli ei kiinnosta pätkääkään ja noi puhuu osan aikaa alkoholista. EVVK.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko asperger?
Joo oon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun juomispuoli ei kiinnosta pätkääkään ja noi puhuu osan aikaa alkoholista. EVVK.
Ap
Tuskin ne sentään koko aikaa alkoholista puhuu tai edes puoltakaan. Kun tutustut muutamaan opiskelukaveriin, on heidän kanssaan helpompi puhua myös opiskeluun liittyvistä jutuista. Ainakin omissa teekkaripiireissäni niistä puhuttiin paljon, vaikka illanistujaisissa monilla olikin kaljapullot edessä.
Suosittelen menemään, vaikka ei ihan hirveästi nappaisi. Yliopistossa verkostoituminen on todella tärkeää, tulet huomaamaan sen myöhemmin.
Itsekään en kauheasti viihdy baareissa, mutta olen ottanut tavaksi ainakin käydä paikan päällä alkuillasta, juoda yhden juoman, jutella muutaman ihmisen kanssa ja lähteä ajoissa kotiin. Uusille kursseille ja seminaareille on aina kivempi mennä, jos tunnistaa edes yhden naaman. Opiskelukavereista on myös hyötyä, jos tarvitset apua esim koulutehtävissä. Mitään bestiksiä ei tarvitse olla, mutta on hyvä jos joltain voi kysyä neuvoa tai vertaistukea.
Varsinkin tässä vaiheessa, kun opinnot ovat juuri alkaneet ja kaikki ovat samassa tilanteessa, on helppo luoda kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskin ne sentään koko aikaa alkoholista puhuu tai edes puoltakaan. Kun tutustut muutamaan opiskelukaveriin, on heidän kanssaan helpompi puhua myös opiskeluun liittyvistä jutuista. Ainakin omissa teekkaripiireissäni niistä puhuttiin paljon, vaikka illanistujaisissa monilla olikin kaljapullot edessä.
Jaa jos yliopisto-opiskelijat on tommosia niin muutan takaisin edelliselle asuinpaikkakunnalleni.
Mukaan vaan, siellä ei kukaan huomaa, juotko tai et, kunhan olet menossa mukana. Itse neuvoin tytärtäni olemaan juovinaan., kun hänelläkään ei napannut nuo loputtaman kosteat illanvietot.
Ei kannata mennä jos ei kiinnosta. Kadut jälkeenpäin jos et ollut uskollinen itsellesi. Kerran olin mukana yksissä opiskelijabileissä ja ne jäi viimeisiksi. Kaduttaa vähän vieläkin että menin vaikka en itse juonut tai käyttäytynyt mitenkään typerästi.
Nyt vähän vanhempana olen onnellisempi ollessani yksin kuin sellaisessa seurassa, joka ei tunnu "omalta". Kyllä siellä kursseillakin tutustuu ajanmyötä ihmisiin.
Raitis ja reilu, ei horju ei heilu.
Vedä Matti Nykäs -perseet ja lauo kivenkovia totuuksia yliopisto-opiskelijoista.
Jatkossa kaikki tietää, ettet voi ottaa viinaa ja silti sinusta puhutaan arvostaen.
Baariin? Eihän opiskelijalla oo siihen varaa, kun koko ajan itketään, että tuet on niin pieniä. Hmm...
Koti-ilta omassa ylemmyydessä tuskin jää mieleen. Baari-ilta voi jäädä mieleen; se voi johtaa vaikka romanssiin tai seksikohtaukseen tai siellä voi olla ranskankielisiä pyllyköitä.
Kannattaa käydä ja pakkososialisoida.
Joukosta erottuu varmasti ne suurimmat örveltäjät. Mutta on siellä asiallisempaakin porukkaa ketkä tulevat massan mukana.
Kannattaa aloittaa verkostoituminen jo ajoin. Lisäksi saat hyvän mielen jos tarttuu nainen mukaan baarista.
Todella tärkeätä tuo että tutustut porukkaan ajoissa, et tunne itseäsi outsideriksi.
Mene vaan! Voit lähteä pois sitten, jos siltä tuntuu.