Mitäs tästö tuumaatte? Luulen, että veljeni kohtaa
vaikeuksia valintojensa vuoksi. Hän on 27-vuotitas ja ilmoitti 23-vuotiaansa olenvansa homo =o/ No, siihen sopeuduttiin ajan kanssa. Hän elää vakisuhteessa 30 vuotiaan miehen kanssa. Eilen hän kertoi päässeensä aikuiskoulutuskeskukseen opiskelemaan perhepäivähoitajaksi. Hän haluaa siis ph:ksi! On kyllä aina pitänyt lapsista, mutta pelkään, että kohtaa ennakkoluuloja =o( Voisitteko viedä lapsenne hoitoon veljelleni ja miten suhtautuisitte?
Kommentit (16)
Totta kai veisin.
Etkä ole tainnut sopeutua veljesi homouteen vieläkään, hymiöistä ja sanavalinnoista päätellen
Selitä minulle, miksi mielestäsi veljesi ei olisi hyvä perhepäivähoitaja? Kysytäänkö koskaan naisilta, että oletko hetero vai lesbo?
Voisin hyvinkin viedä lapseni miesperhepäivähoitajalle (onkohan edes yhdyssana..) eikä mieleenikään tulisi kyseenalaistaa hänen osaamistaan sen perusteella, että tykkääkö miehistä vai naisista, vai jopa molemmista. Eiköhän se, mitä tapahtuu makuuhuoneessa, ole aika kaukana, kun jaloissa pyörii 5 lasta!
Järkyttävää huomata, että edelleen on näin ennakkoluuloisia ihmisiä, jotka pitävät ihmisiä eri arvoisina seksuaalisen suuntautumisen perusteella.
Mutta tällä palstalla on hyvä olla suvaitsevainen, entäs sitten käytännössä...
Nyt eletään 2000-lukua, haloo!!! Kannatas katella vähän muutakin maailmaa kun sitä Perä-Hikiän lähikaupan pihaa ja kannattas tavata muitakin ihmisiä kun Perä-Hikiän jumppakerhon emäntiä... Jos saisin valita lapsen hoitajan ja vaihtoehdot ois 5-kymppinen mamma tai 3-kymppinen homomies, valinta ois aika selvä: miehelle menis lapset hoitoon.
Ap:n kannattaisi vähän miettiä asennettaan.
Ajatelkaa, mikä häly nousisi jos joku mies täällä valittaisi, että naisten tulisi pysyä pois teknisiltä aloilta.
Jos olisi mukava ja selvästi lasten kanssa hyvin toimeentuleva niin toki voisin viedä. Mieheni ehkä olisi asian suhteen ennakkoluuloisempi.
jotkut ihmiset ajattelee tai sanoo. Kaikki kun ei sulata homouttakaan =o(
Anna tehdä omat valintansa.
Täällä joku antoi ymmärtää, että vanhat hoitajat on jotenkin huonoja. Ei sekään ihan niin varmaa ole. Mun lapset oli 60-vuotiaalla hoitajalla, joka oli kerta kaikkiaan ihana ja erittäin hyväkuntoinen ja virkeä.
Totta kai veisin! Miksi en veisi? Ammattitaidostahan siinä on kysymys, eikä sukupuolisesta suuntauksesta. On hyvä, että suomalaiseenkin yhteiskuntaan mahtuu enemmän kuin yksi totuus perheestä ja lapsista.
Ja voi veli-ressukkaasi, jos perheesi on tuollainen!
Ei muuten kyllä ainakaan täällä meillä päin ole tapana päivähoitohenkilökuntaa rekrytoitaessa tai lasta päivähoitoon viedessä kysellä hoitajien seksuaalista suuntautumista. Onko teillä päin hoitajilla otsassa kyltti, joka julistaa " homo" tai " hetero" ? Ja mistäs sinä muuten tiedät, kumpaa sukupuolta olevaa partneria ne naishoitajat illalla sängyssä kiehnäävät? Totta tietysti on, että joistain homoista " homouden" näkee kilometrin päähän, mutta mitäs sitten? On se hyvä lapsen nähdä lapsuudessaan monenlaista ihmistä, kun kerran maailma kuitenkin monenlaisista ihmisistä koostuu.
Minulla on 5-vuotias poika, enkä TIETENKÄÄN epäile hetkeäkään antaa hänen olla homoseksuualisten ystävieni seurassa/hoidossa. Itseasiassa eräs homoseksuaalinen miesystäväni on poikani parhaita " kavereita" . Kun minä jätän lapseni hoitoon, ajattelen vain ihmisen persoonaa ja pätevyyttä olla lapsen kanssa. Paljon mieluummin jättäisin lapseni avarakatseisen ja kivan homon seuraan, kuin kaltaisesi kapeamielisen ja ennakkoluuloisen ihmisen. Homoseksuaalisuus ei tartu, mutta ennakkoluulot tarttuvat!
Siis mulle tärkeintä pph:ssa on että hän on pätevä, ja varsinkin, että olemme samalla aallonpituudella. Ja se että lapseni tykkää hänestä.
Ja mistä te tiedätte mitä teidän naispuolinen pph harrastaa makuuhuoneessaan??!!? Jospa tämä nainen onkin joku joka nauttii s/m - seksistä tai bondadge tai muusta vähän tavallisesta poikkeavasta?? Ettekö vie lastanne sinnekään?
Eli kyllä veisin lapseni myös miespuolisen pph luo, ihan sama onko homo vai mitä, jos vaan kemiat kohtaavat. Onhan niitä miespuolisia tarhasetiäkin. Enkä mä kysele niidenkään perään mikä on heidän seksuaalinen suuntautumisensa.
päässä kasvaisi vihreät entennit. Ei mua kiinnosta hoitajien sukupuolinen suuntautuminen, kun ei se siihen lastenhoitoon vaikuta. Ehkä veisin jopa mieluummin kuin tavalliselle, että lapsi tottuisi siihen että on muitakin tapoja elää kuin meidän tyyli.
siinä pelossa et muija alkais käpälöidä teidän poikaanne. Homot ei ole pedofiilejä sen enempää kuin me " normaalit" .
vai mitä