Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitte kengänostossa te joilla erikokoiset jalat?

Vierailija
02.09.2016 |

Ite oon vasta muutamien vuosien sisällä tajunnut että ikuiset ongelmani kenkien kanssa johtuvat siitä, että oikea jalka on aavistuksen pienempi (lyhyempi). Toki myös se rajoittaa, että minulla leveä lesti. Kesällä en käytännössä voi avonaisia kenkiä käyttää, kun toinen jalka liikkuu kengässä aivan liikaa ja rakko alkaa samantien muodostua. Jopa sidottavien kenkien kanssa ongelmaa esiintyy välillä. Saako mistään hankittua juuri oikeankokoisia kenkiä vaan pitääkö kenkiin vaan tunkea ylimääräisiä pohjallisia tai täytteitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä erikokoisia kenkiä, kun ostaa kaksi paria. Niistä sitten toinen toiseen jalkaan ja toinen toiseen. Ylijääneitä voi kaupitella vaikka netissä, jos vaikka sattuisi löytymään kohtalotoveri, jolla jalkojen mitat ovat päinvastoin.

Toinen vaihtoehto on sitten mittatilauskengät. 

Molemmat vaihtoehdot tulevat tietysti kalliimmaksi kuin normaalikengät, mutta sille taas ei voi mitään.

Vierailija
2/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu: leveä lesti ja hieman eripituinen jalkaterä. Ostan kengät isomman jalan mukaan.

Pohjallisilla ei oikein saa pienemmän jalan kenkää mukavaksi, mutta minulle sopii marketeissakin myynnissä oleva karheasta mokkanahasta tehty toppaus, joka kiinnittyy omalla liimallaan kengän takaosaan nilkan taakse ja estää kengän hölskymisen.

Tottahan kenkiä voi teettääkin juuri omille jaloille, mutta kalliiksi se käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisessä elämäntilanteessa ei kyllä oo varaa ostaa aina kaksia kenkiä tai tilata kalliilla mittatilaustyönä. Mitään ihan halvimpia kenkiä en kuitenkaan harrasta, sillä ne ei usein kestä ja ovat huonot jalassa muutenkin.

Täytyy avokenkien kanssa varmaan koittaa juurikin jotain kengän taakse laitettavia toppauksia.

Onneksi sidottavien kenkiä kanssa ongelma ei oo niin paha, jos kengät ovat korkeampaa mallia ylettyen reilusti ylös nilkkaan.

Vierailija
4/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmän jalan kenkään pohjallinen tai puolipohjallinen avokkaisiin, niitä silikoni lätkiä  tms. Noin mulla toimii ihan hyvin. 

Vierailija
5/5 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myynnissä Clarksin mustat rusettiavokkaat oikea 40, vasen 39. Kenkäkaupan virheen vuoksi tämä eriparisuus on tullut, mutta en sitä huomannut ennen kuin aloin myydä kenkiä pois. Olen käyttänyt kenkiä

vain 4 kertaa hautajaisissa. Kysy lisää jos kiinnostaa. Löytyy Tori.fi:ltä ilmoitukseni.