Mitä VAKAVIA PUUTTEITA Tampereen englanninkielisessä päiväkodissa oikein on? Toiminta määrätty keskeytettäväksi ja yli 60 lasta siirretään
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vakavia-puutteita-paivakodissa-tamperee…
"Tampereen kaupunki siirtää pikaisesti yli 60 lasta pois yksityisestä English International School of Tampere -päiväkodista, jonka toiminnan Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto on päättänyt määrätä keskeytettäväksi.
Aluehallintoviraston päätöksen mukaan päiväkodin henkilöstön kelpoisuudessa ja toiminnan järjestämisessä on todettu vakavia ja toistuvia puutteita. "
Tietääkö kukaan asiasta tarkemmin?
Kommentit (302)
Hlökunnan ei anneta rauhassa selvittää välejään karjumalla/puukoin, pitää lapsia nälässä ja retuuttaa niitä = lynch mob?
Kyl kyl...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin mtv:n uutisista, että joku työntekijä oli lasten edessä uhannut työkaveriaan puukolla. Lapsia oli retuutettu vaatteista toisiin huoneisiin. Ruokaa ei ole saanut tarpeeksi, koska sitä ei tarkoituksella tilattu tarpeeksi. Siis mitä, häh??? Miten tilanne voi mennä noin pahaksi???? T: kunnallinen lto
Naapurini juuri kertoi, että kunnallisessa päiväkodissa joku kiusaajalapsi oli hyppinyt hänen 4-vuotiaan poikansa pään päällä niin että koko naama oli mustana kun mitään valvontaa ei ollut ollut. Erikoisruokavaliota saa itkeä ja rukoilla ja silti ei aina ole tarjolla lapselle sopivaa syötävää. Kuulosti ihan helvetiltä.
Kappas. Sieltä vedettiin "kyllä suomalaisetkin" kortti. Seuraavaksi Hitler-jokeri, Rasisti-valtti ja sitten lopuksi natsi-tikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin mtv:n uutisista, että joku työntekijä oli lasten edessä uhannut työkaveriaan puukolla. Lapsia oli retuutettu vaatteista toisiin huoneisiin. Ruokaa ei ole saanut tarpeeksi, koska sitä ei tarkoituksella tilattu tarpeeksi. Siis mitä, häh??? Miten tilanne voi mennä noin pahaksi???? T: kunnallinen lto
Naapurini juuri kertoi, että kunnallisessa päiväkodissa joku kiusaajalapsi oli hyppinyt hänen 4-vuotiaan poikansa pään päällä niin että koko naama oli mustana kun mitään valvontaa ei ollut ollut. Erikoisruokavaliota saa itkeä ja rukoilla ja silti ei aina ole tarjolla lapselle sopivaa syötävää. Kuulosti ihan helvetiltä.
Kappas. Sieltä vedettiin "kyllä suomalaisetkin" kortti. Seuraavaksi Hitler-jokeri, Rasisti-valtti ja sitten lopuksi natsi-tikki.
Et ilmeisesti ymmärrä asiaa. Kaikille toimijoille ei ole ihan samat vaatimukset.
Lopettakaa rasistinen möykkä. Tässä on isommat asiat käsillä. 1. Tajuavatko vanhemmat, että yksityisiä päiväkoteja voi johtaa kuka tahansa tampio, niin kuin tahtoo? 2. Miten voi olla mahdollista palkata vain epäpätevää, työhönsä täysin sopimatonta väkeä päiväkotiin? 3. Haluatteko te todella yksityistää palvelut? Jos haluatte, tämä tulee markkinavoimien lakien mukaan olemaan arkipäivää kaikissa palveluissa.
Mä en ymmärrä mikä perustelu tai oikeutus asioihin on tällä "mutta kyllä kunnallisessakin...".
Hei haloo?! Vääryyttä ei voi perustella vääryydellä, eikä muiden epäkohdat luo mitään standardeja tarpeeksi hyvälle toiminnalle.
Aika moni kunnallinenkin päiväkoti voitaisiin kyllä sulkea. Lapsia palellutetaan talvisin kun hoitajat eivät viitsi pukea kunnolla, kiusaamista on koko ajan, samoin pahoja fyysisiä vammoja, jotka selitetään vaan niin, että lapsille nyt sattuu ja tapahtuu. Ei kotona silti tapahdu. Jne. jne.
Monikohan vanhustenhoitolaitos olisi avoinna jos toiminnan pitäisi täyttää jotkut inhimillisen hoidon kriteerit? Terkkojen vuodeosastot ainakin saisi sulkea melkein kaikki.
Olen työskennellyt 18 vuotta kunnalla, kahdessa eri kaupungissa. Olen kiertävänä työskennellessäni ollut töissä kymmenissä kunnallisissa päiväkodeissa. Olen nähnyt puutteita, olen niihin puuttunut, ne on parannettu. Ikinä, ikinä, ikinä en ole nähnyt tai kuullut mitään näin hirveää. Aivan käsittämätöntä. Lto
Olin itse TET:ssä joitain vuosia sitten eräässä päiväkodissa. Se toiminta oli järkyttävää. Lapsia kohdeltiin eriarvoisesti, huomasin jo muutamassa tunnissa että muutamat olivat silmätikkuja. Yksi ohjaaja jopa ohjasi muutamia lapsia täysin tietoisesti ja tarkoituksellisesti tilanteisiin, joissa melkein kuka tahansa lapsi olisi ilmentänyt ei toivottua käytöstä. Sitten onkin hyvä tilaisuus sättiä ja huutaa. Kun taas vanhemmat tulevat... ollaan niin mielinkielin ja mukavia!
Aivan järkyttävää touhua. Sen kokemuksen jälkeen todella mietin, miten ihmeessä sitä uskaltaa ikinä laittaa lastaan päiväkotiin. Tietysti lapsella pitää olla rajat, sitä täytyy kasvattaa ja välillä myös komentaa. Ei lapselle kuitenkaan piilov*ttuilla ja aseteta lapsia jatkuvasti sekä tietoisesti eri asemiin. Tuntui, että etenkin yksi työntekijä purkasi omaa kiukkuaan ja henkistä pahoinvointiaan lapsiin. Hän oli pahin työntekijöistä. Yksi työntekijä oli taas oikein mukava ja asiallinen. Hänen kasvatustapansa oli rakentava, looginen ja inhimillinen. Kokonaisuudessaan päiväkodin toiminta oli kuitenkin yksiselitteisesti moraalitonta.
Todistin myös inhottavaa tilannetta vanhusten hoitokodissa viime viikonloppuna. Vanhukset olivat aloittamassa iltapalaa ja työntekijä kysyi hieman huutaen (korotetulla) hyvin ikävällä ja agressiivisella äänensävyllä: "OTATKO SINÄ NÄMÄ???" Kaikkein oudointa oli se, että se oli ensimmäinen kerta kun hän kysyi kyseiseltä vanhukselta asiaa. En tietenkään tiedä mitä aiempina päivinä on tapahtunut. Tiedän myös, että osalla on huono kuulo, mutta tuo äänensävy oli niin agressiivinen ja vihainen että sillä ei ollut mitään tekemistä normaalilla, voimakkaalla äänenkäytöllä. Kun hoitaja huomasi minut, niin vaihtoi äänensävyään samalla sekunnilla ja häpeä näkyi pitkälle.
Kyllä niitä porsaankoloja löytyy hyvin monesta asiasta. Vanhukset, lapset ja eläimet ovat vain siinä suhteessa hyvin ikävässä asemassa, että eivät pysty puolustamaan itseään ihan samalla tavalla kuin tavalliset aikuiset. Dementikot, hyvin vanhat vanhukset, pikkulapset, puhumattomat eläimet - täysin muiden armoilla ja tiettävästi ihmisjoukosta löytyy lukuisia selkärangattomia m*lkkuja, alalta kuin alalta. Toisilta enemmän ja toisilta vähemmän.
Hmm... onkohan tässä ketjussa asioita vääristelemässä ja vähättelemässä tuon suljetun päiväkodin omistajia tms? Outoa vääntöä selvistä asioista. Kunnallista päivähoitoa tarkkaillaan koko ajan ja se on sitoutunut yhdessä laadittuihin laatustandardeihin. Mm. Valtakunnallinen ja kaupungin vasut.
kun lukee kaikkia tätä aihetta koskevia ketjuja ei tarvitse olla mikään einstein tajutakseen että monikin kommentti on joko scottin itsensä (is.n ketjus se amerikansuomi paistaa läpi) tai hänen väsymättömien hyyryläistensä kirjoittama. sitä kutsutaan vahingonhallinaksi. Tyypillisiä kommentointeja on tekaistut kehutarinat (meidän ville oli siellä 5v ja oli niin ihanaa), tehdyn vahingon vähättely,epäkohdista kertovan persoonan kyseenalaistaminen (nolaaminen, haukkuminen,katkera,hullu yms. kommentit),huutamisen ja agressiivisuuden puoltaminen lapsityössä ja tämän hepun (perusteeton) ylistäminen. ja sitä varten on ollut ihan omat henkilönsäkin aikanaan. Niin paljon tämä mies on onnistunut melskaamaan että niiden touhujen peittelyyyn on tarvittu ihan erikseen ihmisiä siivoomaan jäljet. joka tapauksessa tämä lööppi oli vain ajan kysymys. käsittämätöntä että touhu sai jatkua näin monta vuotta. Toivottavasti poliisi tutkii nyt uudelleen jo ne monet monet vuosien varrella tehdyt valitukset ja lasut. ja tää raivopää saataisi viimeinkin pois lasten parista minne hän ei kuulu.ja hyi häpeä kaikille niille sivusta seuranneille työntekijöille jotka ovat osaltaan tämän mahdollistaneet. Siellä niin monta onnellista vanhempaa tyytyväisiä lastensa hoitoon eikä heillä mitään tajua siitä mitä oikeesti tapahtuu neljän seinän sisällä. ja ne pienet lapset ei osaa kotona kertoa kokemaansa henkistä väkivaltaa, eikä se välttämättä kaikista edes näy mitenkään suoraan. taitava narstisti kun valitsee uhrinsa niin että tietää mikä niiden heikko kohta on ja iskee siihen.samalla logiikalla niitä harjoittelijoitakin sinne valittu, joiden taustan ainoa heikkous ei todellakaan ole kouluttamattomuus. siihen vielä pelottelu ja uhkailu päälle niin moni vaikenee, ja muut ei tajua mitä silmen alla tapahtuu. ja sitten ne jotka on yrittäneet jotakin ilmoitella tai valittaa on joko olleet oikeudessa tai vaiettu juoruilemalla. Scot osaa olla ihana ja valloittava halutessaan. mutta on myös täysin arvaamaton. ja se arvaamattomuus purkautuu silmittömänä huutamisena ja epäloogisena syyttelynä ja uhkailuna. kaipa tää jätkä puhuu tästäkin itsensä ja ulos ja onnelliset multikultturellit roudaa pahaaa-aavistamattomat lapsensa tälle sankarille 'koulutettavaksi' .onnea ja menestystä. ainakin teitä on varoitettu. ja nyt annan puheenvuoron vahingonhallitsijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opettajat miehiä. En ihmettelisi vaikka tuossa olisi taustalla muutakin kuin pelkkää huutamista. Miten vanhemmat voivat olla noin sinisilmäisiä. Ilmeisesti nuo oppilaat ovat olleet pääasiassa mulatteja ja muita puolisuomalaisia.
Scott Rizzo
Scott on English International Schoolin perustaja, omistaja, johtaja, pääopettaja. Laivan kapteenina hän vastaa myös merirosvojen jahtaamisesta.Sahba Frooghi on persialainen ja kotoisin Kamerunista! Kyselkää ihmeessä häneltä siitä!
Nicholas Newman on englantilainen
Mingyang Shi on kotoisin Kiinasta ja Suomeen hän tuli vuonna 2010
Richards Mua on kotoisin Kamerunista.
Johan Avery toimii leikkikoulun ryhmässä.
Narayan Bhattal
Kamel Attari Dahiba valmistui Marokossatäs listas ei näy niitä lukusia kouluttamattomia työharjoittelijoita ja palkkatukityöläisiä ja pätkätyöläisiä joilla paikkaa on pyöritetty. hyviä työntekijöitä tuonne ie saa koska kuka itseään kunnnioittava koulutettu tuonne nyt menis. on sillä paikalla vaan semmonen maine ja koko tampereen sisäpiiri ihan tietoinen tästä kaikesta työkkäriä, päivähoidonvalvontaa ja terapeutteja ja lääkäreita myöten. kuinkahan monelle vanhemmalle jolle kouluttamattomuus ei oo ongelma olis kuitenkin ongelma näiden monien palkattujen rankat päihdetaustat. toipuva alkoholisti tai narkomaani ei mun mielestä oo ehkä se kaikkis parhaimmassa kuosissa oleva henkilö lasten kanssa työskentelyyn?
Öö, ai että narkkeja ja alkoholisteja töissä? Huutelet sieltä puskista anonyyminä? Oletko tietoinen siitä, että kunnianloukkaus- ja herjauspykälät on laissa. Sulla on hyvä olla joitakin todisteita väitteillesi, eikä vain mutua ja ilkeämielisyyttä.
Jos "Tampereen sisäpiiri" (mikä jo kuulostaa epäilyttävältä) on lääkäreitä ja terapeutteja - joilla on vaitiolovelvollisuus - myöten ollut tästä tietoinen eikä ole puuttunut asiaan, on kyseessä vakava virkavirhe, josta joutuu oikeudelliseen vastuuseen. Miten sinä hlökohtaisesti tiedät asiasta? Kuulutko tähän Treen "sisäpiiriin"? Tämä Intl School on ollut toiminnassa jo monta vuotta, vain hiukan eri nimellä. Saatat sinäkin joutua rikosvastuuseen.
Aion ilmoittaa kommenttisi asiattomaksi, ja jos Rizzo tai hänen lakimiehensä tekstisi lukee (tai vastaava taho) ei sinulle hyvä heilu.
Huom. En ole Rizzo eikä asia kiinnosta minua erityisen paljon. Puskista huutelijat vain ällöttävät
Vierailija kirjoitti:
Katellaan, kyllä tähän joku syy ilmaantuu. Olen itse menettänyt täysin uskoni Tampereen kaupungin viranomaisten toimintaan, joten todennäköisesti joku hyväveli- tai muu korruptiokuvio tähänkin päätökseen liittyy.
Ääliöt muodostaa lynch mobin tietämättä todellisuudesta mitään. Mitään todisteita ei ole muusta kuin päiväkodin johtajan nihkeästä käytöksestä, mikä ei ole siis yksipuolinen ilmiö. Itse yllätyin todella siitä miten epäkohteliaasti kyseistä johtajaa on yleisissä tilaisuuksissa kohdeltu, vaikka hän itse käyttäytyi aivan korrektisti. Ylipäätään viranomaiset kohtelevat ulkomaalaisia (ja miksei suomalaisikian) perheitä, jotka haluaisivat lapsensa englanninkieliseen opetukseen, todella kuin karjaa. Kysymyksiin ei osata/haluta vastata, ei hankita kielitaitoista henkilökuntaa jne jne.
Omat lapseni ovat jo yläkouluiässä (kansainvälisessä koulussa) ja käyneet aikanaan Scottin päiväkodin ja eskarin, ja valitettavasti paras englanninopetus mitä ovat tässä kylässä saaneet oli Scottin koulusta. Ruokaa siellä ei silloinkaan ollut kovin paljon tarjolla, mutta ei se mitään nälkiinnyttämistä ollut.
Yksi parhaista kommenteista tässä ketjussa. Allekirjoitan sataprosenttisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opettajat miehiä. En ihmettelisi vaikka tuossa olisi taustalla muutakin kuin pelkkää huutamista. Miten vanhemmat voivat olla noin sinisilmäisiä. Ilmeisesti nuo oppilaat ovat olleet pääasiassa mulatteja ja muita puolisuomalaisia.
Scott Rizzo
Scott on English International Schoolin perustaja, omistaja, johtaja, pääopettaja. Laivan kapteenina hän vastaa myös merirosvojen jahtaamisesta.Sahba Frooghi on persialainen ja kotoisin Kamerunista! Kyselkää ihmeessä häneltä siitä!
Nicholas Newman on englantilainen
Mingyang Shi on kotoisin Kiinasta ja Suomeen hän tuli vuonna 2010
Richards Mua on kotoisin Kamerunista.
Johan Avery toimii leikkikoulun ryhmässä.
Narayan Bhattal
Kamel Attari Dahiba valmistui Marokossatäs listas ei näy niitä lukusia kouluttamattomia työharjoittelijoita ja palkkatukityöläisiä ja pätkätyöläisiä joilla paikkaa on pyöritetty. hyviä työntekijöitä tuonne ie saa koska kuka itseään kunnnioittava koulutettu tuonne nyt menis. on sillä paikalla vaan semmonen maine ja koko tampereen sisäpiiri ihan tietoinen tästä kaikesta työkkäriä, päivähoidonvalvontaa ja terapeutteja ja lääkäreita myöten. kuinkahan monelle vanhemmalle jolle kouluttamattomuus ei oo ongelma olis kuitenkin ongelma näiden monien palkattujen rankat päihdetaustat. toipuva alkoholisti tai narkomaani ei mun mielestä oo ehkä se kaikkis parhaimmassa kuosissa oleva henkilö lasten kanssa työskentelyyn?
Öö, ai että narkkeja ja alkoholisteja töissä? Huutelet sieltä puskista anonyyminä? Oletko tietoinen siitä, että kunnianloukkaus- ja herjauspykälät on laissa. Sulla on hyvä olla joitakin todisteita väitteillesi, eikä vain mutua ja ilkeämielisyyttä.
Jos "Tampereen sisäpiiri" (mikä jo kuulostaa epäilyttävältä) on lääkäreitä ja terapeutteja - joilla on vaitiolovelvollisuus - myöten ollut tästä tietoinen eikä ole puuttunut asiaan, on kyseessä vakava virkavirhe, josta joutuu oikeudelliseen vastuuseen. Miten sinä hlökohtaisesti tiedät asiasta? Kuulutko tähän Treen "sisäpiiriin"? Tämä Intl School on ollut toiminnassa jo monta vuotta, vain hiukan eri nimellä. Saatat sinäkin joutua rikosvastuuseen.
Aion ilmoittaa kommenttisi asiattomaksi, ja jos Rizzo tai hänen lakimiehensä tekstisi lukee (tai vastaava taho) ei sinulle hyvä heilu.
Huom. En ole Rizzo eikä asia kiinnosta minua erityisen paljon. Puskista huutelijat vain ällöttävät
Miksi alapeukutat, "Tampereen sisäpiiriläinen"?
Ai että Tampereella on tällainen "sisäpiiri"?
Never would have guessed 😂
... jos nyt kansainvälisyyden nimissä englanti sallitaan...
#korruptio #nepotismi
Voi että. Ehkä olisi firman omistajilla aika katsoa peiliin, oppia virheistä, nuolla haavat ja seuraavaksi tehdä jotakin missä ei olla lasten kanssa tekemisissä.
kylläpä täällä on asianosaiset kärppänä. Välittömästi päästiin oikeustoimilla uhkailuun. ihan tiedoksi vaan että lapsiin kohdistuvissa rikoksissa ei mitkään salassapitosopparit päde.
vanhempi kirjoitti:
kylläpä täällä on asianosaiset kärppänä. Välittömästi päästiin oikeustoimilla uhkailuun. ihan tiedoksi vaan että lapsiin kohdistuvissa rikoksissa ei mitkään salassapitosopparit päde.
Lisäksi yrityksen kunniaa ei voida loukata. Sellaista kunnianloukkauspykälää ei ole Suomen laissa. Kunnianloukkaus itsessään koskee vain perättömiä väitteitä, ikävien tosiasioiden kertominen ei ole kunnianloukkaus. On ollut kyllä viihdyttävä ketju. Mutta lapsien puolesta tuntuu pahalta. Onneksi Suomessa on valvontaa ja standardeja päivähoitotoiminnalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia pitää katsoa todella tarkkaan, minne lapsensa laittaa... On onneksi päiväkoteja, joissa varhaiskasvatus on laadukasta. Ne tunnistaa parhaiten siitä, ettei lapsille tiuskita ja vuorovaikutus on lämmintä. Yleensä väsyneet hoitajat (jotka joutuvat tekemään heille kuulumattomia töitä kun ryhmässä ei ole opea) stressaantuvat ja vetäytyvät kahville hengähtämään, koska arki ei suju. He myös jättävät keskustelematta lasten kanssa. En syytä hoitajia, vaan huonoa johtamista!!!
Hyvässä päiväkodissa ei ole stressaavaa, mutta stressittömyys ei synny itsestään. Koulutettu henkilökunta ja selkeä työnjako auttavat jaksamaan ja se on lasten etu.
Kyllä ne tätit jaksaa yleensä lässyttää lapsille niin kauan, kun vanhempia on paikalla. Olisitpa joskus kärpäsenä katossa kun vanhemmat poistuu.
En tiedä yhtään päiväkotia jossa ei jatkuvasti olisi kiire, koska lapsia on yhtä aikuista kohden niin valtava määrä. Ei ehkä kokoaikaa mutta varmasti yli puolet vuodesta.
Just joo, itse olen sijaisena opiskelujen ohessa kiertänyt ainakin 30 päiväkodissa ja kyllä se on noin 50-50 onko henkilökunta myönteistä vai ei. Sijaistaminen on aina poikkeustila, mutta hyvissä päiväkodeissa opettajia ja hoitajia aidosti kiinnostaa tutustua lapsiin ja jutella heidän kanssaan!!!
Plus itse ainakin mielummin juttelen lasten kuin urpojen hoitajien(/opettajien) kanssa. Lasten takia opiskelen alaa. Jos ei kiinnosta, ovat väärässä duunissa. T. tuleva lto
Kiitos tästä.
Itse heittäisin tässä näinkin radikaalin väitteen, että tunnen omat lapseni niin hyvin, että huomaan heistä, viihtyvätkö he jossain hoitopaikassa/luokassa vai eivät, menevätkö sinne mielellään vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Olin itse tuolla n. 16 vuotiaana tetissä. Sillon hoitajat eivät juurikaan yhtään viettäneet aikaa lasten kanssa vaan istuivat taukohuoneessa juomassa kahvia. (En sitten tiedä kuinka muissa päiväkodeissa on käytäntö mutta omaan silmään näytti vähän erikoiselta) myöskin lapsia kohdeltiin mielestäni epäoikeudenmukaisesti ja huomasi selvästi että eri lapsille oli eri säännöt. Mielestäni hoitajat eivät olleet työhönsä tarpeeksi päteviä ja suurin osa heistä oli tosi nuoria.
Minäkin olin tetissä tuolla pari viikkoa reilu 10 vuotta sitten. Olin 16 ja minut jätettiin yksin vastuuseen lapsista muutamaan otteeseen, laitettiin korjaamaan "kokeita" ja samassa kansiossa oli lasten erittäin henkilökohtaisia ja arkaluonteisia tietoja (sain tietää että yhtä lasta oli pahoinpidelty, toista hyväksikäytetty ym.), tämän lisäksi katsottiin netistä laittomasti ladattua elokuvaa :D Oli kyllä hieman hämmentävää.
Nyt kerrot itse arkaluonteisia tietoja julkisesti, vaikka et nimiä sanokaan. Ajattelematonta ja tökeröä.