Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa kutsua meille kavereita, koska meillä pitää lukea ruokarukous

Vierailija
02.09.2016 |

Vanhempani kutsuvat aina kaverinikin syömään. Kaikki pitävät ruokarukousta outona ja ovat sanoneetkin siitä minulle. Tästä ei kuitenkaan jousteta yhtään, vaikka olen pyytänyt.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sille sitten mitään voi. Meilläkin luetaan aina ruokarukous, joten minä tai lapseni eivät pitäisi sitä ollenkaan outona.

Vierailija
2/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität että teillä tehdään näin ennen kun kutsu pöytään käy ja jos et itse usko niin voit senkin lisätä. Itse en usko moiseen mutta voin laittaa kädet ristiin rukoillessa heidän kotonaan. Talossa talon tavalla ja toisen uskoa pitää osata kunnioittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ateisti, joten ruokarukousta en tekisi missään. Sama kuin kiittäisin hammaskeijua. Eli minun olisi turha odottaa osallistuvan rukoukseen.

Vierailija
4/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsut kaverisi syömään niin saattaisit yllättyä miten vähän tuollaiset asiat häiritsee ihmisiä, koska harva kuitenkaan on niiin urpo ja törppö, että ei suostu noudattamaan talon tapoja. :)

Itse en ole edes kristitty ja ei ole mitään ongelmaa osallistua esim. ruokarukoukseen.

Vierailija
5/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kavereiden tarvitse sitä rukousta lausua? Kyllä sen aikaa voi istua hiljaa ja kuunnella vaikkei itse uskovainen olisikaan.

Vierailija
6/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ateisti, joten ruokarukousta en tekisi missään. Sama kuin kiittäisin hammaskeijua. Eli minun olisi turha odottaa osallistuvan rukoukseen.

Miksi? Mitä pelkäät tapahtuvan jos osallistut kerran ruokarukoukseen? Itse en kehtaisi alkaa nurisemaan ja kapinoimaan vastaan kuin mikäkin angsti-teini vaan kiltisti laittaisin kädet ristiin.

T: ateisti

Vierailija
7/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaisitko myös muslimiystävällesi sianlihaa?

Vierailija
8/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selität että teillä tehdään näin ennen kun kutsu pöytään käy ja jos et itse usko niin voit senkin lisätä. Itse en usko moiseen mutta voin laittaa kädet ristiin rukoillessa heidän kotonaan. Talossa talon tavalla ja toisen uskoa pitää osata kunnioittaa

Tietysti hiljennyn hartaan näköisenä tositen rukoillessa ruokarukousta, mutta mitään käsiä en tietenkään risti, en harjoita uskontoa kenenkään mieliksi, vaikka heidän uskoaan kunnioitankin.

t. Atte Ateisti

Vierailija
9/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaisitko myös muslimiystävällesi sianlihaa?

Ei tietenkään, kuten ei myöskään kiellä toiselta ruokarukousta. Lutkulahkolaisilla on omituinen tarve pakottaa muita omaan muottiin.

Vierailija
10/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa kyllä minusta vanhempiesi käytös. Vanhempani ovat olleet kirkkoaktiiveja ja äitini töissä seurakunnassa mutta kyllä ruokarukouksia luettiin vain seurakunnan leireillä.

Kirkosta eronnut.

Et voi vaatia vanhempiasi lopettamaan rukousta, mutta sinulla tai kavereillasi ei siihen velvollisuutta ole osallistua.

Vierailija
11/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kai vanhempasi pakota kavereitasi osallistumaan ruokarukoukseen? Ruokarukous on ok, jos siitä ei millään voi joustaa, kunhan muita ei pakoteta rukoilemaan.

Vierailija
12/12 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mitä pelkäät tapahtuvan jos osallistut kerran ruokarukoukseen? Itse en kehtaisi alkaa nurisemaan ja kapinoimaan vastaan kuin mikäkin angsti-teini vaan kiltisti laittaisin kädet ristiin.

T: ateisti

Höpö höpö, et ole ateisti vaan joku kiihkokiristitty. Miten se haittaa ketään kristittyä jos ateisti istuu hiljaa ruokarukouksen ajan? Minusta on nöyryyttävää pakottaa rukoilemaan jos se ei kuulu vakaumukseen. Sellaista ateisti ei takuulla löydy joka kieltäisi kristittyä rukoilemasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän