Huh, mitä järkeä mun on hakea kuntoutustukea kun asun yksin, saan toimeentulotukea ja käteen jää joka tapauksessa vaan se 480euroa?
Eli kuntoutustuki + takuueläke yhteensä 760€. Tästä pois vuokra 500€ niin = 260€. Tähän saisin toimeentulotukea noin 280€ niin = 480€ elämiseen.
Miksi se ei mene niin että jos saan kuntoutustukea sen 760€/kk. Maksan 500€ vuokran ja saisin sossusta sen 500€ niin mulle jää 760€ joka mulle kuuluiskin koska oon kuntoutustuella?
Eli vitun sama olla hakematta kuntoutustukea, kun joka tapauksessa jää vain se toimeentulotuen perusosa eli 480€ käteen?
Jos vaikka asuisin miehen kanssa yhdessä, niin ei tarttis hakea toimeentulotukea niin saan 760€ pitää ihan itelläni.
Yksin asuessa tavallaan vaan häviän rahassa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Eiks sen eläkkeensaajien asumistuen pitänyt loppua ja vaihtua yleiseen asumistukeen?
Ei se muutos peruttiin. Ja hyvä niin.
ja kyllä sitä vuokraa joutuu vähän enemmän eläkkeensaajan asumistuella maksamaan kuin 70€ jos asunto on 500€. Itsellä vuokra 450€ sis. sähkö ja vesi ja maksan vuokraa 143€/kk eli minulle jää elämiseen ja laskuihin noin 610€ ja siihen alin hoitotuki päälle. Laskuihin kuuluvat puhelin ja netti sekä luksuksena Sporify premium. (Netti on AMK-opiskelun kannalta elintärkeä). Tuosta summasta maksetaan myös lääkkeet joita nytten kuntoutustuella elävällä sattuu yleensä olemaan. Saan yleensä joka kuukausi pienen summan säästöön että voi isompia ostoksia hankkia :)