Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, mitä järkeä mun on hakea kuntoutustukea kun asun yksin, saan toimeentulotukea ja käteen jää joka tapauksessa vaan se 480euroa?

Vierailija
01.09.2016 |

Eli kuntoutustuki + takuueläke yhteensä 760€. Tästä pois vuokra 500€ niin = 260€. Tähän saisin toimeentulotukea noin 280€ niin = 480€ elämiseen.

Miksi se ei mene niin että jos saan kuntoutustukea sen 760€/kk. Maksan 500€ vuokran ja saisin sossusta sen 500€ niin mulle jää 760€ joka mulle kuuluiskin koska oon kuntoutustuella?

Eli vitun sama olla hakematta kuntoutustukea, kun joka tapauksessa jää vain se toimeentulotuen perusosa eli 480€ käteen?

Jos vaikka asuisin miehen kanssa yhdessä, niin ei tarttis hakea toimeentulotukea niin saan 760€ pitää ihan itelläni.

Yksin asuessa tavallaan vaan häviän rahassa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä sitä vuokraa joutuu vähän enemmän eläkkeensaajan asumistuella maksamaan kuin 70€ jos asunto on 500€. Itsellä vuokra 450€ sis. sähkö ja vesi ja maksan vuokraa 143€/kk eli minulle jää elämiseen ja laskuihin noin 610€ ja siihen alin hoitotuki päälle. Laskuihin kuuluvat puhelin ja netti sekä luksuksena Sporify premium. (Netti on AMK-opiskelun kannalta elintärkeä). Tuosta summasta maksetaan myös lääkkeet joita nytten kuntoutustuella elävällä sattuu yleensä olemaan. Saan yleensä joka kuukausi pienen summan säästöön että voi isompia ostoksia hankkia :) 

Vierailija
22/22 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks sen eläkkeensaajien asumistuen pitänyt loppua ja vaihtua yleiseen asumistukeen?

Ei se muutos peruttiin. Ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi