Aspergerereille erityisyliopisto
Moni asperger on älykäs ja pärjäisi kyllä yliopistossa, jos saisi erityistukea. Itse haluaisin lääkikseen, mutta sosiaaliset suhteet ja käytännönjärjestelyt tekevät opiskelustani mahdotonta. Sama ongelma on monilla muilla älykkäillä aspergereilla. Lisäksi vaadimme erityislukioita.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vedän paljaalla kakkoseen!
t. aspergermies 22v
En vaan kortsulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ensin kävisit sen lukion.
Mutta kun ei pärjää, kun ei ole erityislukioita jälkeenjääneille ja hitaille tollukoille.
Mun käsittääkseni aspergerit voi olla normaalia fiksumpia eikä tosiaankaan mitään hitaita tollukoita. Sosiaaliset taidot/halu sosiaalisuuteen ei ehkä vaa oo niin suuri. En oo kyl tutkinu asiaa.
Puhu vaan omasta puolestasi. EN halua erityisyliopistoa missään nimessä. Haluan näyttää että pärjään tavallisessa.
Vierailija kirjoitti:
Mammojen on näköjään ihan mahdotonta pysyä asiallisina!
Mikset säkin voisi olla? Ei ole kovin asiallista alkaa toisten nimissä puhumaan paskaa. Hyväksyisit nyut vaan sen ettei me kaikkI olla sun kanssa asioista samaa mieltä.
Jokunennn(eikirjautunut) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ensin kävisit sen lukion.
Mutta kun ei pärjää, kun ei ole erityislukioita jälkeenjääneille ja hitaille tollukoille.
Mun käsittääkseni aspergerit voi olla normaalia fiksumpia eikä tosiaankaan mitään hitaita tollukoita. Sosiaaliset taidot/halu sosiaalisuuteen ei ehkä vaa oo niin suuri. En oo kyl tutkinu asiaa.
Aspergerit voi hyvinkin olla, ketjun aloittaja ei ole. T. Alkuperäisen kommentin kirjoittanut ja hyvin älykkään aspergerin työkaveri (työkaverini ei muuten ole tarvinnut mitään tollukkakouluja, valmistui samasta kuin minä mutta paremmilla papereilla)
Hennalle oikea diagnoosi (EI asperger) ja ollaan kaikki onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset säkin voisi olla? Ei ole kovin asiallista alkaa toisten nimissä puhumaan paskaa. Hyväksyisit nyut vaan sen ettei me kaikkI olla sun kanssa asioista samaa mieltä.
Paitsi Timo Soinin pelleilystä :D
Ehdottomasti kannatan!
T: Toinen aspergerhenkilö
Vierailija kirjoitti:
Ööh! Ööh!
t. haudankaivaja
Henna, et ole aspergereri vaan psykokopaatti.
Sitten tarvitaan maahanmuuttajille, downeille, adhd tai add:lle, fas-ihmisille, cp-vammaisille, sokeille, kuuroille omat yliopistot. Jos ei pärjää yliopistossa avustajan kanssa, niin anti olla.
Ps. Itse olen yliopistosta valmistunut asperger, jota suunnattomasti kypsyttää aspergerien maineen mustamaalaus aihe vapaalla
Täytyy kyllä sanoa, että jos ei ole aspergeriin perehtynyt on parempi olla hiljaa. Joukossa on suoranaisia neroja. Mutta mitäpä av mammat älyn päälle ymmärtäisivät. Ne kun ovat suoraan peruskoulun pikkupiireistä paksuuntuneita. Jäänyt se ala-asteen piirileikki päälle. Siellähän pärjäsi parhaiten se, joka oli a. Kaunis b. Sosiaalinen c. Molempia. Kaikki kunnia asperger henkilöille.
Ei kiitos millekään erityisyliopistolle. Ihan mielelläni opettelen niitä minulle vaikeita sosiaalisia tilanteita tavallisten ihmisten keskellä kuin eristettynä muiden kaltaisteni keskelle.
Terveisiä yliopistosta, valmistun vuoden päästä.
T.Yksi Asperger
Hyvä idea! Aspergerit pitääkin eristää oikeista ihmisistä, ei sitä eritteiden lentämistä kestä!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että jos ei ole aspergeriin perehtynyt on parempi olla hiljaa. Joukossa on suoranaisia neroja. Mutta mitäpä av mammat älyn päälle ymmärtäisivät. Ne kun ovat suoraan peruskoulun pikkupiireistä paksuuntuneita. Jäänyt se ala-asteen piirileikki päälle. Siellähän pärjäsi parhaiten se, joka oli a. Kaunis b. Sosiaalinen c. Molempia. Kaikki kunnia asperger henkilöille.
Mutta kun tuo henkilö, jolle kommentoidaan EI ole asperger. Ei täällä oikeita asbergereitä teilatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tuo henkilö, jolle kommentoidaan EI ole asperger. Ei täällä oikeita asbergereitä teilatakaan.
H:ssa on parasta, että muut perspurilaat yrittävät kovasta kiertää H:n perspurilaisuuden vaikka aivan selvää, että se sellainen on. Netti on vastaavia aspergereja täynnä. :D