Naiset, eikö teitä yhtään hävetä?
Ostaa kuukautistarvikkeita jos kaupassa on miespuolinen myyjä kassalla?
Tänään vaan tuli mieleen, että onkohan naisille vaikeampaa ostaa siteitä sun muita pillupensseleitä jos kassalla onkin mies. Onko se kaikesta normaaliudestaan huolimatta hieman nolo tilanne? Toinen nainen kuitenkin ymmärtää mikä on tilanne.
Terveisin Naispelko23
Kommentit (42)
Naispelko23 kirjoitti:
Ostaa kuukautistarvikkeita jos kaupassa on miespuolinen myyjä kassalla?
Tänään vaan tuli mieleen, että onkohan naisille vaikeampaa ostaa siteitä sun muita pillupensseleitä jos kassalla onkin mies. Onko se kaikesta normaaliudestaan huolimatta hieman nolo tilanne? Toinen nainen kuitenkin ymmärtää mikä on tilanne.
Terveisin Naispelko23
Öö.eikö miesmyyjäkin ymmärrä,mikä on tilanne? Tilanne on se,että hedelmällisessä iässä olevalla naisella yleensä onj jonkinlainen tarve "pillupensseleille" kerran kuukaudessa.
Naispelko23 kirjoitti:
Ajattelin vaan, että olisi vähän vaivaannuttavia tuollaiset alapääjutut. Kyse kuitenkin aika intiimistä asiasta. Omalla kohdalla voin sanoa, että kondomien ostaminen olisi aika inha tilanne olisipa kassalla kuka tahansa, sehän olisi melkein sama kuin länttäisi heppinsä siihen tiskille ja sanoisi, että tällainen se nyt sitten on. Onneksi minun ei tarvitse ostella niitä. Joku nokkela myyjähän selvittäisi vielä niistä pippelihupuista sen, että minkä kokoisella pippelillä se Naispelko oikein pissaa. En tiedä onko tampooneita eri kokoisia, mutta sellaisessa uskossa olen elänyt.
Terveisin Naispelko23
Kyllä nää sun jutut on aina sellaisia, että en ihmettele nimimerkkiäsi. Ja et kai ihan tosissasi kuvittele, että tampoonit valitaan naisen toosan koon mukaan? Voi luoja teitä peräkammarin poikia...
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Ei hävetä. Eiköhän se miesmyyjäkin ymmärrä joka tapauksessa, että parikymppisen näköisellä naisella on kuukautiset, osti niitä siteitä juuri sillä reissulla tai ei.
Mitä ihmettä tarkoitat tuolla, että parikymppisen näköisellä naisella on kuukautiset? Mä olen yli neljäkymmentä (ja takuulla myös näytän siltä) ja mulla kyllä edelleen on ihan säännölliset menkat ja on vielä monella mua vanhemmallakin.
Varmaankin kommentoija on itse parikymppinen ja siksi myös näyttää sellaiselta, eikä siis tarkoittanut, että vanhemmilla ei enää ole kuukautisia.
Väännetäänpä vielä rautalangasta: tamponin koko riippuu vuodon määrästä.
Ei nolota ostaa. Mut kuukautisside käpälässä en kyl työpaikalla kehtas avotoimiston läpi kävellä vessaan. Jotenkin se et mieskollegat tietäs mun läpikäyvän just hilloviikkoa ei oo kovin hehkeä. Kaupanmyyjillä ei väliä. :D
Myöskään kortsujen osto ei oo nolottanut kuin kerran. Ja sekin vain siksi että se juttelutuulinen miesmyyjä kommentoi asiaa: Vai että tällaista namia iltaan. Oli jotenkin niin pervo huomio. Sanoin vain lyhyesti että Jep!
Ap taitaa olla vähän ressukka. Ei ole raukalla kokemusta naisista, koska kuukautiset sekä kondomit kokee noin kamalan jänniksi asioiksi joita täytyy hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Ei hävetä. Eiköhän se miesmyyjäkin ymmärrä joka tapauksessa, että parikymppisen näköisellä naisella on kuukautiset, osti niitä siteitä juuri sillä reissulla tai ei.
Mitä ihmettä tarkoitat tuolla, että parikymppisen näköisellä naisella on kuukautiset? Mä olen yli neljäkymmentä (ja takuulla myös näytän siltä) ja mulla kyllä edelleen on ihan säännölliset menkat ja on vielä monella mua vanhemmallakin.
Tarkoitin siis vain sitä, että minusta näkee etten ole a) pikkutyttö tai b) ihan vanha mummo, ts. näytän sukukypsältä naiselta, mistä jokainen vastaantulija voinee postuloida, että minulla on myös kuukautiset. Tätä kommenttia ei todellakaan tarkoitettu minään piikittelynä minua vanhemmille ihmisille...
Ei hävätä. Kysyn vielä, että onhan ne nämä tamponikorut varmasti ilmaisia jotka oli kylkiäisiksi römpsäsuojia ostaessa.
Naispelko23 kirjoitti:
Ajattelin vaan, että olisi vähän vaivaannuttavia tuollaiset alapääjutut. Kyse kuitenkin aika intiimistä asiasta. Omalla kohdalla voin sanoa, että kondomien ostaminen olisi aika inha tilanne olisipa kassalla kuka tahansa, sehän olisi melkein sama kuin länttäisi heppinsä siihen tiskille ja sanoisi, että tällainen se nyt sitten on. Onneksi minun ei tarvitse ostella niitä. Joku nokkela myyjähän selvittäisi vielä niistä pippelihupuista sen, että minkä kokoisella pippelillä se Naispelko oikein pissaa. En tiedä onko tampooneita eri kokoisia, mutta sellaisessa uskossa olen elänyt.
Terveisin Naispelko23
Ei ole eri kokoisia. On vain eri vuotomäärille omansa. Kaikki ne on ohuen pikkurillin kokoisia halkaisijaltaan.
Kuukautiset alkaa siinä kymmenen korvilla ja kestää yli viisikymppiseksi kai keskimäärin, joten siinä on sellainen 40 vuotta kun pitäis sitten hävetä neljän viikon välein.
On se vähän eri asia kun ostaa kondomeja, silloin tulee mieleen että jaa tuo on menossa harrastamaan seksiä kohtapuoliin. Mutta kun ostaa siteitä tai tamponeja niin voi vaan ajatella että jaa tuo ei ole pikkutyttö eikä vanha mumma, eikä sille oo tehty kohdunpoistoa jostain syystä. Kuukautiset on intiimi asia, mutta vähän samalla tavalla kuin vessassa käyminen, kaikki käy kusella ja sontimassa, mutta ei siitä kovin moni halua julkisesti jutustella, seksi on kuitenkin intiimiysasteella ihan eri luokkaa.
On kyllä huvittava ajatus että kuukautissuojat ostettaisiin emättimen koon mukaan :)
Tiesitkö Naispelko että kuukautiset on normaalisti puoli kahvikupillista yhteensä, ne yhdet kuukautiset siis, noin pieni määrä on se joka sieltä kohdusta valuu muutaman päivän aikana. Ja tiesitkö että miehillä tulee spermaa keskimäärin ruokalusikallinen kerralla? Kuinkahan monta ruokalusikallista menee puoleen kahvikupista?
Vierailija kirjoitti:
Naispelko23 kirjoitti:
Terveisin Naispelko23
Kyllä nää sun jutut on aina sellaisia, että en ihmettele nimimerkkiäsi. Ja et kai ihan tosissasi kuvittele, että tampoonit valitaan naisen toosan koon mukaan? Voi luoja teitä peräkammarin poikia...
Ensin avaus ärsytti,mutta nyt jo vähän huvittaa."Hitto,tarvitsisi ostaa kondomeja,mutta en voi kun sittenhän myyjä saa tietää,minkä kokoinen vehje mulla on.Onneksi en sentään ole nainen,niidenhän tarvitsee ostaa tampponeja joka kuukausi,ja sitten myyjä saa tietää niiden värkin koon!"
Jos sattuisi niin maailman kahdeksas ihme,ja ap:lle tulisi tarvetta kondomeille,niin niitä voi onneksi tilata myös netistä.Ja tamponin koko kertoo vuodon runsaudesta,ei emättimen tilavuudesta.
Sinänsä ihan fiksua ihmetellä näitä asioita anonyymina,voisi olla vähän vaivaannuttavaa jos joku kyselisi naisilta omalla naamallaan"Kuinka sä kehtaat ostaa tamponojea?Silloinhan myyjä näkee minkä kokoinen värkki sulla on!"
Suurin osa kondomeista on standardikokoisia. On toki olemassa isompia ja pienempiä kondomeja, mutta länsimaisen mitoituksen mukaiset kondomit ovat yleensä ainakin suunnilleen saman kokoisia, ellei erikseen mainita.
Mua on kyllä alkanut hävettää ostaa kyläkaupasta, ikää on jo 55v ja hormonikorvaushoito sellainen että kk tulee kerran kuussa. Ajattelen kaupan myyjän ajatteleva, että noin vanha mummo ostaa kyllä siteitä virtsan karkailuun kun ei kehtaa ostaa tenoja tai sitten että olen hemmetin rupsahtanut nelikymppinen. Mutta ihan sama onko myyjä mies tai nainen.
En ole tainnut vielä yhtään nolostelevaa asiakasta nähdä, nuoresta vanhoihin, jotka ovat ostaneet kondomeita tai terveyssiteitä tai jotain muuta "intiimiä" ostaneet. Ja luulenpa ettei meitä ketään kiinnosta kuka ostaa mitäkin... ei minua ainakaan. Jo on kummaksi mennyt, jos luonnollisia asioita täytyy nolostella/hävetä. Oli kyseessä sitten pikkukylän kauppa tai suurempi.
T: mieskassa
Eikö sinua hävetä ostaa vessapaperia naismyyjältä? Varmasti ajattelee että pyllyn lisäksi sitä paperia kuluu muihinkin hommiin. Kyllä minä aina kyttään, jos joku mies ostaa ison paketin vessapaperia että jahas, sitä on varmana taas yksinäinen ilta tulossa.
Eikö enää saa edes kysyä jos joku asia mietityttää? Minulla ei satu jostain syystä olemaan kuukautisia niin en tiedä ihan kaikkea niistä. Sen tiesin kyllä, että tampoonien kokoon vaikuttaa se vuotomäärä, mutta siitä en ole varma, että onko niitä emättimen koon mukaankin. Siis erityisen tiukille erilaisia jne. Ihan kuin kondomeitakin.
Nimimerkkikin varmaan sen selittää, että ihan hirveästi en ole naisten kanssa tekemisissä. Eikä asiaa auta sekään, että nyt saan aika ikävää kommenttia sen takia, että kyselen. Ehkä kyselen tyhmiä, mutta kysyin kun tuli mieleen. Kyllä minä sen ymmärrän, että lähes kaikkien naisten niitä pitää ostaa, mutta se vaan mietitytti, että tuleeko joskus sellainen nolostunut tai vähän vaikeahko tilanne jos kassalla onkin mies. Ilmeisesti ei tule.
Terveisin Naispelko23
Miten miehet kehtaatte ostaa vessapaperia kun on kaunis nainen kassalla? Häpeäisitte!!!111
Riippuu. Yleensä ei, mutta jos ostan siteitä, jäätelöä/suklaata. Enkä muuta niin vähän.
Taidan pyytää miesystävää tuomaan kaupasta tullessaan pillupensseleitä. Jos tuo jotain hauskaa voidaan illemmalla sitten maalailla. :-D
Joskus teininä nolotti, eipä enää.