Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari kysymystä antibioteista lääkäreille/tietäjille

Vierailija
01.09.2016 |

Kakka näyttää ja haisee oudolta, eikö keho pysty käyttämään ruuan ravintoaineita hyödyksi kunnolla antibiootti kuurin aikana?
Tekeekö antibiootti pysyvää tuhoa keholle/kehon hyvälle bakteerikannalle?
Kuinka nopeasti keho toipuu antibioottikuurista?
Syökö antibiootti kuuri kehon lihasmassaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä et edes kysynyt mutta vastaus on: se on antibiootti eikä antibiotti

Ole hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki löytyy helposti googlaamalla

Vierailija
4/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit tappavat mikrobeja elimistössäsi, myös suolistobakteereja, jotka ovat tarpeellisia suoliston toiminnan kannalta. Bakteerikanta palautuu yleensä normaaliksi, mutta useat antibioottikuurit voivat pysyvästi vahingoittaa suolistoflooraa. Kannattaa syödä maitohappobakteereja bakteeritasapainon saavuttamiseksi.

T. Lääkäriopiskelija

Vierailija
5/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka näyttää ja haisee oudolta, eikö keho pysty käyttämään ruuan ravintoaineita hyödyksi kunnolla antibiootti kuurin aikana?

- Antibiootin käytön seurauksena suoliston bakteeritasapaino muuttuu, jolloin voi esiintyä ruuansulatusvaivoja. Ravinto vaikuttaa pikemminkin niin päin, että jotkut ruoka-aineet heikentävät joidenkin antibioottien imeytymistä

Tekeekö antibiootti pysyvää tuhoa keholle/kehon hyvälle bakteerikannalle?

- Joissakin tapauksissa ainakin pitkäaikaista. Tuho on turhan radikaali ilmaus, tämä on yksilöllistä. Muutos on varmaa, tuho ei

Kuinka nopeasti keho toipuu antibioottikuurista?

- Olon pitäisi normalisoitua pian mutta oman tasapainon palautuminen on yksilöllistä. Voi mennä 6 kk

Syökö antibiootti kuuri kehon lihasmassaa?[/quote]

- Täh?

Vierailija
6/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksuja kysymyksiä muuten mutta mikä toi viimeinen on :D

Vierailija
7/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Probiootteja vaan huuleen, mutta ei samalla kellonlyömällä kuin antibiootteja. Väh. 2 h pitäisi olla taukoa näiden kahden nauttimisen väillä.

Vierailija
8/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt labrassa ulosteen bakteeriviljelyitä. Normaalissa ulosteessa kasvaa suoliston norniflooraa, mutta joidenkin ulosteesta ei kasva maljalla mitään tai kasvusto on hyvin niukkaa > antibioottikuuri päällä/juuri loppunut. Suolistolla menee vuosi palautua antibioottikuurista täysin normaaliksi. Itse olen välttänyt työn työpaikan jälkeen visusti antibiootteja, niin kummalta ja oudolta se tyhjä viljelymalja vaikutti.

Vierailija
11/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/yleisella_antibiootilla_hurjat_sivuvaikutukset__u…

Joo taidanpa lopettaa tämän kuurin tähän. Unohdinkin mainita psyykkisiä vaikutuksia mitä olen huomannut, väsymys, alakuloisuus, masentunut olo ja poissaoleva olo. ap

Vierailija
12/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt labrassa ulosteen bakteeriviljelyitä. Normaalissa ulosteessa kasvaa suoliston norniflooraa, mutta joidenkin ulosteesta ei kasva maljalla mitään tai kasvusto on hyvin niukkaa > antibioottikuuri päällä/juuri loppunut. Suolistolla menee vuosi palautua antibioottikuurista täysin normaaliksi. Itse olen välttänyt työn työpaikan jälkeen visusti antibiootteja, niin kummalta ja oudolta se tyhjä viljelymalja vaikutti.

Vuosi on todella pitkä aika, kertoo jotain antibiooteista. Olen syönyt puolet kuurista mikä määrättiin turvonneen posken takia, kun hammas poistettiin. Turvotus on lähtenyt en näe mitään syytä syödä loppu puolia kuurista. Onko antibiootti kerennyt tehdä tuhoa jo 3 päivässä? Jos nyt lopetan kuurin niin voiko olla, että tuho suolistossa on ollut minimaalinen ja suolisto toipuu nopeasti?

Vierailija
13/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on todella pitkä aika, kertoo jotain antibiooteista. Olen syönyt puolet kuurista mikä määrättiin turvonneen posken takia, kun hammas poistettiin. Turvotus on lähtenyt en näe mitään syytä syödä loppu puolia kuurista. Onko antibiootti kerennyt tehdä tuhoa jo 3 päivässä? Jos nyt lopetan kuurin niin voiko olla, että tuho suolistossa on ollut minimaalinen ja suolisto toipuu nopeasti?

Jos joku vastaa vielä tähän niin olen kiitollinen.

Vierailija
15/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksuja kysymyksiä muuten mutta mikä toi viimeinen on :D

Etkö ymmärrä lukemaasi vai oletko yksinkertainen?

Vierailija
16/16 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vastaa vielä tähän niin olen kiitollinen.

Lopeta vain, niin jatkossa ei mikään antibiootti tehoa sun tauteihisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme