Kotikampaajat vie kampaajien/partureiden työt
Mitä mieltä siitä, että kotona tehdään kampaajien työtä pimeästi ja ilmaiseksi? Leikataan perheenjäsenten ja jopa sukulaisten tai kavereiden hiuksia, värjäillään ja laitetaan juhlakampauksia. Kyseessä on kuitenkin työ, jota tehdään ammattina ja nyt tuloa jää saamatta ja rahaa liikkumatta.
Kommentit (16)
Mitä mieltä siitä, että kotona siivotaan ja laitetaan ruokaa pimeästi ja ilmaiseksi? Laitetaan ruokaa perheelle ja jopa koko suvulle tai kavereille ja käydään myös isovanhemmilla siivoamassa. Kyseessä on kuitenkin työ, jota tehdään ammattina ja nyt tuloa jää saamatta ja rahaa liikkumatta.
Joo ja jotkut laittaa ruokaakin kotona ja vie ravintoloissa työskentelevien työt. Tai ompelee vaatteita ja siivoaa itse.
Ei kutita pyllyäni mitenkään.
Olen opiskelija jolla ei ole ollut kesätöitä kolmeen vuoteen hakemisesta huolimatta. Lukiolaiset, (virallisesti) työttömät ja firmojen pikkupomojen sukulaiset ovat vieneet kaikki paskaduunit nenäni edestä.
Ei ole rahaa maksaa yli 100 euroa kampaamoon kahden kuukauden välein kun tuttu (opiskelee kampaajaksi) ottaa 5 euroa tästä samasta työstä.
Heti kun nuo kampaajat työllistävät minut jollakin tavalla (palkkaisivat minut vaikka tuliopettamaan lapsiaan [tai itseään] järkevään hintaan), lupaan käyttää rahojani ylihinnoitelluissa kampaamoissa.
Niin ja kotona seksiä antavat vievät ilotyttöjen työt. Todella epäreilua.
Samalla voisit sanoa, että isovanhemmat vie lastenhoitajien työt ja kotikokkaus ammattikokkien työt. Hiusten laitto ja leikkaus on arkinen työ, mikä kaikkien pitäisi osata edes pienissä määrin. Mitäs valitsit tuollaisen alan.
Ylikouluttaminen vie kampaajien työt.
Melko yksimielisiä mielipiteitä. Noin minäkin olen sen ajatellut.
Olen hyvä laittamaan hiuksia, joten teen ystävä- ja sukulaispiirissä aika paljon erilaisia juhlakampauksia, nyt kesällä oli paljon hääkampausten laittoa, autan värjäämisessä sekä leikkaan muiden hiuksia. Maksua en yleensä pyydä (ellei ole isompi juttu, kuten esim. koko hääseurueen hiukset) mutta hyvin usein ihmiset maksavat jokatapauksessa korvausta tuosta. Puolitutuilta olen kuullut sanomista siitä, että vien tässä nyt kampaajien työtä. Mutta kuten täälläkin tuli esille, niin kyseessähän on oikeastaan aika tavallinen taito kuten juuri tuo ruuanlaitto.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kotona seksiä antavat vievät ilotyttöjen työt. Todella epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvä laittamaan hiuksia, joten teen ystävä- ja sukulaispiirissä aika paljon erilaisia juhlakampauksia, nyt kesällä oli paljon hääkampausten laittoa, autan värjäämisessä sekä leikkaan muiden hiuksia. Maksua en yleensä pyydä (ellei ole isompi juttu, kuten esim. koko hääseurueen hiukset) mutta hyvin usein ihmiset maksavat jokatapauksessa korvausta tuosta. Puolitutuilta olen kuullut sanomista siitä, että vien tässä nyt kampaajien työtä. Mutta kuten täälläkin tuli esille, niin kyseessähän on oikeastaan aika tavallinen taito kuten juuri tuo ruuanlaitto.
-ap
Nosiis... Jos toimit kuten kampaaja (kuten tunnut toimivan) olisi kyllä asianmukaista maksaa verotkin. On eri asia leikata perheenjäsenten hiukset muutaman kerran vuodessa kuin tehdä juhlakampaukset koko morsiusseurueelle toistuvasti. Aivan kuten on eri asia kokata ystäville brunssi tai toimia niissä häissä pitopalveluna usean kerran kesässä. Jälkimmäiset molemmissa esimerkeissä eivät ole enää pelkkiä ystävänpalveluksia.
Se on vähän voi voi, mutta köyhällä opiskelijalla ei ole varaa käydä kampaajalla, sen verran tyyristä se on nykyään, joten mamma saa saksia minun pehkoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNosiis... Jos toimit kuten kampaaja (kuten tunnut toimivan) olisi kyllä asianmukaista maksaa verotkin. On eri asia leikata perheenjäsenten hiukset muutaman kerran vuodessa kuin tehdä juhlakampaukset koko morsiusseurueelle toistuvasti. Aivan kuten on eri asia kokata ystäville brunssi tai toimia niissä häissä pitopalveluna usean kerran kesässä. Jälkimmäiset molemmissa esimerkeissä eivät ole enää pelkkiä ystävänpalveluksia.
Tää palsta on kyllä huvittava :D
Ap haukutaan pystyyn kun luullaan että hän on kampaaja, joka valittaa tästä tilanteesta. Todetaan vaan että voi voi ja mitäs valitsit tuon alan. Sitten kun käy ilmi, että ap onkin tällainen kotikampaaja, niin edelleen haukutaan, että niin muuten viet ne kampaajien työt :D Tuohan kävi jo aloituksessa ilmi, että hiuksia laitetaan laajamittaisemminkin kuin vain perheelle pari kertaa vuodessa.
Kotona nukutaan ja oleillaan. Kyllä tuo vie rahat hotelleilta.
Joo kiitos vaan kalliille liikevuokrille ja ALV:lle. En ihmettele ollenkaan. Verottomana esim. opiskelija voi tienata 10000€/vuosi, kyllä siinä muutamat houkset saa kotona leikata ja ihan laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNosiis... Jos toimit kuten kampaaja (kuten tunnut toimivan) olisi kyllä asianmukaista maksaa verotkin. On eri asia leikata perheenjäsenten hiukset muutaman kerran vuodessa kuin tehdä juhlakampaukset koko morsiusseurueelle toistuvasti. Aivan kuten on eri asia kokata ystäville brunssi tai toimia niissä häissä pitopalveluna usean kerran kesässä. Jälkimmäiset molemmissa esimerkeissä eivät ole enää pelkkiä ystävänpalveluksia.
Ap haukutaan pystyyn kun luullaan että hän on kampaaja, joka valittaa tästä tilanteesta. Todetaan vaan että voi voi ja mitäs valitsit tuon alan. Sitten kun käy ilmi, että ap onkin tällainen kotikampaaja, niin edelleen haukutaan, että niin muuten viet ne kampaajien työt :D Tuohan kävi jo aloituksessa ilmi, että hiuksia laitetaan laajamittaisemminkin kuin vain perheelle pari kertaa vuodessa.
No ei minun mielestäni tuota käynyt ilmi aloituksessa. Siinä ap (et kai sinä itse?) lähinnä listaa esimerkkejä, millaisia operaatioita voidaan kotioloissa tehdä, mutta ei anna sanallakaan ymmärtää että se olisi säännöllistä puuhaa ja koskisi lukuisia ihmisiä.
Itsekin olen muuten silloin tällöin leikannut sukulaisilta/ystäviltä hiuksia, mutta en koskaan niin paljon, että niitä olisi tarvinnut mitenkään erityisesti aikatauluttaa niin kuin ap:lla tuntuu käyneen kuluneena kesänä. En jaksa tarkistaa, mutta kai verotoimiston sivuilta tai jostain voi tarkistaa, millaiset työtuntimäärät erottavat harmaan talouden ja normaalin talkoo/vapaaehtois/yms. työn toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haukutaan pystyyn kun luullaan että hän on kampaaja, joka valittaa tästä tilanteesta. Todetaan vaan että voi voi ja mitäs valitsit tuon alan. Sitten kun käy ilmi, että ap onkin tällainen kotikampaaja, niin edelleen haukutaan, että niin muuten viet ne kampaajien työt :D Tuohan kävi jo aloituksessa ilmi, että hiuksia laitetaan laajamittaisemminkin kuin vain perheelle pari kertaa vuodessa.No ei minun mielestäni tuota käynyt ilmi aloituksessa. Siinä ap (et kai sinä itse?) lähinnä listaa esimerkkejä, millaisia operaatioita voidaan kotioloissa tehdä, mutta ei anna sanallakaan ymmärtää että se olisi säännöllistä puuhaa ja koskisi lukuisia ihmisiä.
Itsekin olen muuten silloin tällöin leikannut sukulaisilta/ystäviltä hiuksia, mutta en koskaan niin paljon, että niitä olisi tarvinnut mitenkään erityisesti aikatauluttaa niin kuin ap:lla tuntuu käyneen kuluneena kesänä. En jaksa tarkistaa, mutta kai verotoimiston sivuilta tai jostain voi tarkistaa, millaiset työtuntimäärät erottavat harmaan talouden ja normaalin talkoo/vapaaehtois/yms. työn toisistaan.
"Leikataan perheenjäsenten ja jopa sukulaisten tai kavereiden hiuksia, värjäillään ja laitetaan juhlakampauksia"
Etkö siis tästä lauseesta ymmärrä, että puhuttiin muustakin kuin perheenjäsenten hiusten leikkaamisesta pari kertaa vuodessa?
Perheen hiusten laittaminen on ok.
Jos kotikampaamo on kovinkin laajamittaista toimintaa, se on peestä ja vie kampaajien työt.