Onko mahdollista, että synnytys on täysin kivuton? (kivunlevitys )
Tuli tällainen kysymys mieleeni kun näin unta, että sain lapsen ja unessa sain niin hyvän puudutuksen, että ei olluy yhtään kipua :D Onko tämä oikesti mahdollista?
Kommentit (10)
On, ei mulla ainakaan mitään kummempia kipuja ollut. Toki supistukset oli kipeitä siihen asti, että sain puudutuksen.
Olisi se mahdollista mutta niin hyviä puudutteita ei haluta antaa synnyttäjille.
No kyllä ja jos sattuukin niin ei välttamättä kauan.
No mun kolmas synnytys oli aikalailla kivuton. Siis siitä eteenpäin kun sain spinaalipuudutuksen. Ihan mieletön aine.
Kovin ärhäkkää kivunlievitystä ei haluta antaa, sillä se vaikuttaa myös syntyvään lapseen, joka saattaa olla todella tokkurainen, jos äitiä on lääkitty kovin runsaasti.
Ei sitä kivunlievitystä edes välttämättä tarvi. Tutustu aktiiviseen synnyttämiseen. Jää hyvä muisto ja voimaannuttava kokemus synnytyksestä.
Minulla oli. Enkä saanut mitään lääkkeitä.
Lääkärin mukaan minulla ei ole ns kipuherkkä kohtu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kivunlievitystä edes välttämättä tarvi. Tutustu aktiiviseen synnyttämiseen. Jää hyvä muisto ja voimaannuttava kokemus synnytyksestä.
Kaikille se sairas kipu ei ehkä ole mikään mahtava ja voimaannuttava kokemus, pikemminkin traumatisoiva.
Kivat kirjoitusvirheet :D
Mutta kysymys tuli varmaan selväksi.
Ap