Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerirasituksen tuloksista tietävät!

Vierailija
31.08.2016 |

Mistä kertoo, jos 2 tunnin arvo on korkeampi kuin 1 tunnin? Molemmat kuitenkin siis normaaleja silti.
Omat tulokseni olivat siis 4,5 – 6,5 – 7,9. Ei siis tietenkään mitäänradi-diagnoosia näillä tullut ja neuvolan terkkari ei aiheesta mitään sen enempää kommentoinut. Vasta kotona aloin miettiä, että eikös 2h:n arvon nyt kuuluisi olla pienempi kuin tuon ensimmäisen tunnin...?!

Netistä en löytänyt tietoa. Muuta kuin että "Heikentynyt sokerinsieto (IGT, impaired glucose tolerance) todetaan, kun verensokeripitoisuus on 7,8–11 mmol/l sokerirasituskokeessa 2 tunnin kohdalla tai 2 tuntia aterian jälkeen. "
... Koskeeko tämä raskaudenkin aikana tehtyä rasituskoetta? Ja vaikka kaksi ekaa arvoa olivat oikein hyviä ja tosiaan tuo yhden tunnin alhaisempi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana on omat viitearvot sen vuoksi että aterianjälkeiset arvot on luonnostaankin raskaanaolevalla korkeammat kuin muilla. Sinun sokerirasiyukseski tulos on normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ilmeisesti niin, kun terkkari ei mitään kommentoinut. Mutta johtuiko vain siitä, että kaikki arvot olivat viitearvojen sisällä, joten ei edes sen enempää kiinnittänyt huomiota siihen, että tuo kahden tunnin arvo oli korkeampi kuin yhden tunnin?

Nettikeskusteluja lukiessa en ole huomannut, että kenelläkään muulla olisi kuulemma näin ollut. :o Nouseeko minulla siis verensokeri hitaammin kuin ihmisillä yleensä?

Vierailija
4/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen nähnyt todella monissa sokerirasituksissa oleva. Loppujen lopuksi sokeriarvoista tiedetään aika vähän perusterveydenhuollossa. Jostain sain lypsettyä tiedon, että todella matala paastoarvo voi olla tosi huono. Nuo on kuitenkin ihan viitearvoissa ja monta kertaa olen nähnyt että 2h arvo on korkeampi.

Vierailija
5/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ehkä siis mietin tätä ihan turhaan. :-)

Vierailija
6/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän