Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7-8v tyttö valitsi kaupassa reppua, äiti sanoi "Ei oteta kulta sellaista, se voi olla sinusta jo ensi vuonna lapsellinen"

Vierailija
31.08.2016 |

Tyttö olisi halunnut vaaleanpunaisen repun kimalteella. Eikö 7-8v saa olla lapsellinen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla. Eikä ne reput pääasiassa nyt niin kalliita ole, etteikö ensi vuonna voisi uutta reppua tarvittaessa ostaa. Jos nyt jätetään urheilumerkkien kalleimmat reput huomioimatta.

Vierailija
2/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan vielä minkälainen reppu minulla oli ekalla luokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa jos alakoululaiset menevät prinsessa tms. repuissa Kånkenien sijaan. Ja Kånken on muutenkin liian pieni ja hihnoiltaan huono koulurepuksi.

Vierailija
4/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli fiksu ja ajatteli kauaskantoisesti. Kakkoset on jo niin isoa, olisi ollut taas repun osto edessä, kun ostaa hyvän se menee kunnes hajoaa, ekologisempaa.

Tuollainen koulunsa aloitteva eskari on niin pikkuinen ja lapsellinen, mutta ootapas pari kuukautta, kasvavat henkisesti silmissä.

Vierailija
5/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ajatteli fiksusti ja taloudellisesti. Aluksi kannattaa tyytyä muovi- tai kestokassiin, jota voi päivittää vaikka viikoittain ja siirtyä sitten MK:n käsilaukkuun, josta on iloa jopa vuosiksi.

Vierailija
6/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyh. Reput ei muuten kestä monta vuotta. Viimeistään parin vuoden päästä on ihan puhki.

Viiden äiti.

Vierailija
7/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Joka vuosi on jouduttu uusi ostamaan kun vanha kulunut puhki. Ainakaan tavan markettireput ei pitkään kestä.

Vierailija
8/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse menin ekalle luokalle ja ihastelin juuri sellaisia lapsellisia vaaleanpunaisia koira-prinsessa-vaahtokarkki-kissanpentu-perhos-reppuja. Ja äitini toppuutteli, että "Ei me sulle tollasta, et tykkää siitä kohta enää kuitenkaan". Äiti osti mulle sitten jonkun neutraalin repun, jota sitten vihasin ensimmäisestä päivästä lähtien. Sitä överiä reppua olisin sentään edes hetken jopa rakastanut. Kaiholla sitten ensimmäisenä koulupäivänä ihastelin muiden ihania reppuja.

Kuunnelkaa joskus jooko niitä lapsiennekin toiveita, heille se on oikeasti iso juttu.

Vierailija
9/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on sama reppu koulussa jo viidettä vuotta. Hyvin muokattavissa oleva malli, joka tuntui hyvältä pienessä ekaluokkalaisen selässä ja kokonsa puolesta menisi vielä aikuisenakin. Eikä näytä vieläkään kuluneelta! Olen tosin opettanut lapseni kohtelemaan tavaroitaan huolella. Hän ei ole varmasti koskaan viskonut reppuaan, jota näen monen lapsen kyllä tekevän.

Olemme varakkaita, jos se teitä mietityttää, olemme myös ympäristötietoisia, emme tahdo ostaa heti hajoavaa krääsää. Lapsi on sisäistänyt arvomaailmamme ja todella pitää repustaan. Reppua koristellaan mm heijastimilla ja pienillä pehmoleluilla.

Vierailija
10/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin äiti ajatteli. Itsekin olen ostanut järkevät koululaukut ja reput lapsille, mitkä ovat kestäneet vuosia. Tavaraa on maailmassa jo muutenkin niin hirveästi, että on ekologista ostaa kestävää ja hyvää. Ei niin, että reppuja ostetaan pari vuodessa, kun ne blingblingit ei kestä kuin pari kuukautta. Tai sitten halutaan uus, kun kaverilla on joku muu ja sitten kolmas, kun halutaankin taas erilainen.

Vierailija
11/12 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja repustahan voi tehdä söpön mainitsemillani lisukkeilla; heijastimilla ja pehmoilla. Lapseni tahtoi ennenkaikkea toimivan repun, jossa on paikka avaimille, kännykälle, sateenvarjolle, vesipullolle, jumppakassille jne. Ei ole harmitellut, kun muilla on epäkäytännöllisiä, helposti likaantuvia ja hajoavia vaahtis-reppuja. Moni vaihtoi pian järkevämpään reppuun, kun lapseni oli esitellyt heille omaansa.

9.

Vierailija
12/12 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekaluokkalaiselle juuri sellaisen prinsessahörhelö-repun kun halusi. Lapset ovat pieniä vain hetken ja haluan ottaa tästä ajasta kaiken irti. Tyttö oli niin silminnähden iloinen repusta, hyppi ja tanssahteli koko matkan kotiin :D