Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisittekö 16-vuotiaan viikonlopuksi nettikaverin luo?

Ihastuneen teinin äiti
31.08.2016 |

Päästäisittekö 16-vuotiaan lapsenne viikonlopuksi nettikaverin luo toiselle paikkakunnalle parinsadan kilometrin päähän? Nettikaveri siis tuttu noin puolen vuoden ajan ja ovat kerran päiväseltään tavanneet. Nettikaveri siis tämän hetkinen ihastus, ja ovat kuulemma kyseisessä nettikaveriporukassa, jossa tutustuivat, julkistaneetkin parisuhteensa. Oi, nuorta rakkautta ja blaablaablaa, onneksi ei enää koskaan tarvitse olla teini!

16-vuotias haluaisi muutaman viikon kuluttua lähteä tämän kaverin luo kyläilemään viikonlopuksi. Puolison kanssa ollaan eri linjoilla asiasta. puolison vastaus on lyhyt ja perustelematon EI. Itse taas ajattelin, että pitäisi ensin jutella tämän nettikaverin vanhempien / vanhemman kanssa puhelimessa ja keskustella kyläilyn mahdollisuudesta ja yleensäkin varmistua, että tämmöinen suunnitelma on heille ok ja ovat tietoisia mahdollisesta kyläilijästä. Mehän emme vielä tämän kaverin vanhempia tunne lainkaan, ilman tutustumista edes puhelimitse omakin vastaus on ei. Sitten vanhempien välisen keskustelun jälkeen voitaisiin harkita, että lähtisi, kyllähän sitä itsekin seikkaili maailmalla lukioikäisenä kaverien luona, eivätkä mun vanhemmat kauhuissaan odottaneet, että nämä kaverit ovat epäilyttäviä ja vähintään sarjamurhaajia ja minusta tulisi kansainvälisen gangsteriliigan jäsen, tai mitä se sitten onkaan, minkä vuoksi puoliso on niin kielteinen.

Kuinka te toimisitte tilanteessa? Olenko liian lepsu, kun päästäisin lapsen vieraaseen paikkaan viikonlopuksi, puolison mielestä olen...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään luin rivien välistä, silti, mikä muka on pahin mitä voisi tapahtua? Antakaa nyt tyttärenne mennä yökylään toiselle naiselle. :D

Vierailija
22/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin. Sinäkin kun olet nähnyt sen pojan ja muistat myös omaa nuoruutta että mitä tuli tehtyä ja silti oot hengissä, niin ei sitä voi omaa lastaankaan ikuisesti pumpulissa kasvattaa ja suojella. Täytyy antaa hänenkin tehdä omat virheensä jos on niitä tehdäkseen ja antaa aikuistua, kipeäähän se vanhemmalle tekee kun lapsi aikuistuu, mutta miettikää enemmän niin päin että miten paljon sillä aiheuttaa haittaa lapselle jos ei anna aikuistua, hänen normaali kehityksensä kärsii siitä.

16-vuotias on jo sen verran iso että opiskelee itselleen ammattia tai on lukiossa ja enää 2 vuoden päässä täysi-ikäisyydestä. 16-vuotias voi ja saa asua jo omillaan, hänen ikäisellään ei tarvitse enää viikonloppuisin ja lomalla olla kotiintuloaikoja, kunhan pitää puhelinta mukanaan ja on tavoitettavissa ja vanhemmat suurinpiirtein tietää millaisessa kaveriporukassa liikkuu.

On myöskin aivan normaalia että 16v jo seurustelee tai harrastaa seksiä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin hyviä ja järkeviä, joten ei tarvitse pelätä vainoharhaisesti jokaista nuoren seurustelukumppania. Ottakaa vähän rennommin ja antakaa toisen elää ja muistakaa elää myös itse. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siis homofoobikko ja se on se suurin ongelma tässä?

Vierailija
24/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin jos ovat kerran jo tavanneet ja soittaisit kaverin vanhemmille ensin.

Itse löysin mieheni samalla tavalla. Netissä tavattiin, sitten livenä ja siitä se sitten lähtikin. Vanhemmilta en vain kysynyt lupaa matkustamiseen koska asuin jo omillani opiskelija-asuntolassa. Taidettiin olla vielä saman ikäsiä kun lapsesi kun ekan kerran alettiin jutella. Nyt olemme 26 ja yhä yhdessä.

Vierailija
25/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Olet liian lepsu. 

Vierailija
26/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi on tehnyt virheen kertoessaan ihastuksesta. Jos 16v tyttö haluaisi yökylään 16v tytölle kaverimielessä, tämä tuskin olisi miehellesikään ongelma? Tytön olisi kannattanut huomioida isänsä homofobia.

Vierailija
27/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttösi on tehnyt virheen kertoessaan ihastuksesta. Jos 16v tyttö haluaisi yökylään 16v tytölle kaverimielessä, tämä tuskin olisi miehellesikään ongelma? Tytön olisi kannattanut huomioida isänsä homofobia.

Ei, vaan isä on huolissaan kaikesta, mitä voi tapahtua. Mitä lapsille voi tapahtua, jos ajaa ilman pyöräilykypärää, tai tulee kotiin kun katulamput jo sammuksissa, tai juo alkoholia jonkun jo avatusta pullosta, tai mitä vaan. Oli tuota yhden päivän tapaamistakin vastaan, kun oli kolmen tunnin junamatkan päässä, miten ihmeessä muka tyttö osaisi sinne mennä ja asemalta tapaamispaikalle ja mitä ne kaveritkin oikein ovat jne. Hössöttää ja ylihuolehtii. Minä taas aattelen, että kyllähän tuon ikäisen täytyy jo selvitä asioista, toki tietysti meidän vastuulla ettei tuupata ihan mihin vaan, vaan varmistetaan vähän minne menossa. 

Nyt juttelin tytön kanssa, ja tehdäänkin tosiaan ehkä niin päin, että tää kaveri tulee meille ensin. Näkeepä puolisokin, ettei tää nettikaveri ole pesunkestävä kriminaali ja vain 16-vuotiasta tyttöä esittävä aikuinen mies. Sellaisia voi olla vaikea salata jos tulee meille yökylään. :-D 

Vierailija
28/28 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myöskin aivan normaalia että 16v jo seurustelee tai harrastaa seksiä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin hyviä ja järkeviä, joten ei tarvitse pelätä vainoharhaisesti jokaista nuoren seurustelukumppania. Ottakaa vähän rennommin ja antakaa toisen elää ja muistakaa elää myös itse. :)

Tämä ei mulle ole ongelma, isänsä ei taas edes halua ajatella asiaa. :-D Teinillä on ollut jo seurustelusuhde, seurusteli pitkään samalla paikkakunnalla asuvan tytön kanssa. Nyt eron jälkeenkin ovat hyviä ystäviä. En kuvittelekaan, että melkein vuoden suhteen aikana ovat vain pitäneet toisiaan kädestä... Mutta sepä ei meille vanhemmille kuulu, varsinkaan kun lapsi on jo tuon asian suhteen "laillisessa" iässä. Sitä tietysti toivoo, että lapsi löytää kivan kumppanin, joka ei ole ilkeä, manipuloiva tms. Mutta sehän on lapsen oma asia selvittää kuka on hänelle sopiva ja kuka ei. Me vanhemmat voidaan olla vaan tukena ja tsempata, tai siis minä, isälleen teini ei kehtaa asiasta jutella, ehkä se on helpompaa avautua tunneasioista äidille. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi