Päästäisitkö puolisosi yksin ruotsinlaivalle?
Puolisoni lähtee yksin ruotsinlaivalle. Hän ei siis lähde edes kaveriporukassa vaan ihan yksin. Hänellä on oma hytti laivalla. Onko nuo laivat niin pahoja parisuhdetestejä, kuin välillä saa kuulla?
Puoliso sai siis lahjakortin laivalle. Emme päässeet koko perheelle matkalla lahjakortin voimassaoloaikana. Itse sanoin ja lähes yllytin että menee, koska puolisolla on harvoin ollut lomaa yksin. Nyt vähän mietityttää, että teinkö virheen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni lähtee yksin ruotsinlaivalle. Hän ei siis lähde edes kaveriporukassa vaan ihan yksin. Hänellä on oma hytti laivalla. Onko nuo laivat niin pahoja parisuhdetestejä, kuin välillä saa kuulla?
Puoliso sai siis lahjakortin laivalle. Emme päässeet koko perheelle matkalla lahjakortin voimassaoloaikana. Itse sanoin ja lähes yllytin että menee, koska puolisolla on harvoin ollut lomaa yksin. Nyt vähän mietityttää, että teinkö virheen.
Puolisoni on ollut monta kertaa yksin tai jonkun kaverin kanssa laivalla, eikä mitään ongelmaa ole ollut.
Mielestäni Sinä petät jo puolisoasi, kun epäilet häntä.
Oikein teit ap, luottamus on tärkeintä parisuhteessa. Pettää voi vaikka kotitalon hississä jos siltä tuntuu, ei se paikkaa katso.
Meillä ei varmaan tulisi vastaan tuollaista tilannetta. Ei kysellä lupia toiselta että saako tehdä sitä tai tätä. Korkeintaan rahan- ja ajankäytön näkökulmasta keskutellaan että onko ok näin tai noin. Toisekseen, en osaa kuvitella että puoliso tai minä haluaisi lähteä yksinään mihinkään. No ehkä mökille lintumetsälle, kalaan, marjaan jne.
En ymmärrä, mikä tässä huolettaa. Siis puoliso menee laivalle, entäs sitten?! Todellakin asia on niin, että jos pettää, niin sitten pettää, ei siihen laivaa tarvita.
Miestä ei kannata päästää. Naisen totta kai voi.
Ehkä päästäisin, ehkä en. Nyxä ei lähtisi yksin laivalle, exä-pettäjä kylläkin. Jos itse kokisin tarvetta lähteä yksin laivalle, niin saattaisin ottaa drinksua ja käydä panemassa, vaikka kuinka sen kieltäisin ennen ja jälkeen.
Mikä laiva? Voin pitää silmällä.
T. Laivatyöntekijä
Olen päästänyt puolison laivalle kaverinsa kanssa montakin kertaa.
Itse en lähtisi mistään hinnasta laivalle yksin, siellähän on aivan saatanan tylsää eikä ole mitään tekemistä. Joskus joudun menemään työn vuoksi laivalla ruotsiin ja silloin aina iltalaivalla, jotta laiva-ajan voi käyttää nukkumiseen, se on yhtä tuskaan jos joutuu menemään aamulaivalla.
Tottakai voisi mennä, ja hänen puolestaan minä voisin mennä jos tilanne toisin päin. Mukavaahan se on, jos toinen pääsee vähän rentoutumaan arjesta.
Tottakai, on käynytkin yksin. Te jotka ette päästä, säälin kyllä teitä. Millaisessa parisuhteessa kahlitaan toinen?
Tottakai kannattaa päästää. Mies on rentoutunut, kun on päässyt kahtena päivänä jyystämään 20-kymppisiä tipuja. Se on vaan niin helppoa laivalla, kun ravintolat löytyy hytin vierestä ja välillä voi tulla seuralaisen kanssa ottamaan vähän paukkua hyttiin. Varmasti mies nauttii perhearjestakin sitten paremmin kun on saanut päästellä paineita pois. Ei sitten kannata vongata seksiä heti risteilyn jälkeen. Se on jonkin verran raskasta näytellä mukamas kiimaista, kun pussit on aivan tyhjät ja nahat on kulunut munista melkein puhki.
Meillä ei edes käytäisi tuollaista keskustelua. Ajatus siitä, että aikuisen ihmisen pitäisi kysyä lupaa / miettiä päästääkö toisen jonnekin, on ihan käsittämätön. Yhteiset sopimukset tottakai otetaan huomioon eli jos on jo sovittu yhdessä tekemistä niin ei yhtäkkiä sovitakaan jotain muuta. Ja ilmoitetaan asioista etukäteen ettei toinen ehdi alkaa tehdä muita suunnitelmia. Lapsia tai lemmikkieläimiä ei ole, joten heidän hoitotarvettaankaan ei tarvitse huomioida.
Millaisessa parisuhteessa toiselta voi ylipäänsä kieltää jonkun menon? Miten? Jos toinen silti päättää mennä, niin loppuuko suhde sitten siihen??
Miten kukaan voi haluata lomalle laivaan? Mitä mukavaa miehesi siellä kuvittelee tekevänsä - yksin? Tutustuuko hän siellä mukaviin miehiin, joista tulee elinikäisiä ystäviä?
Miksi mies haluaa mennä yksin laivalle? Ts mitä se siellä tekee?
Menisin yksin mielummin vaikka hotelliin, jos vaan haluaisin olla rauhassa, nukkua ja lukea. Laivalla nukkuu aina huonosti.Tai jos haluaisin Tukholmaan, lentäisin sinne.
No totta kai päästäisin, ei sen tarvitsisi edes mitään lupia kysellä vaan ilmoittaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies haluaa mennä yksin laivalle? Ts mitä se siellä tekee?
Menisin yksin mielummin vaikka hotelliin, jos vaan haluaisin olla rauhassa, nukkua ja lukea. Laivalla nukkuu aina huonosti.Tai jos haluaisin Tukholmaan, lentäisin sinne.
Aloittajan tapauksessa mies sai lahjakortin risteilylle. Kyllä minäkin käyttäisin sellaisen, jos sattuisi olemaan muutenkin vapaata. Laivalla voi mm. syödä, juoda, katsella ihmisiä ja kaiken kaikkiaan saa vaihtelua arkeen. Se, ettei sinua kiinnosta, ei tarkoita etteikö jotain muuta voisi kiinnostaa.
Itsekään en yksin lähtisi pelkälle risteilylle, jos joutuisin siitä maksamaan, mutta olen kyllä lukuisia kertoja käynyt yksin(kin) päiväristeilyllä Tallinnassa ihan vain siksi, että olen halunnut käydä "tuulettumassa" eikä ole ollut mahdollisuutta lähteä millekään oikealle kaupunkilomalle.
Tietenkin päästäisin, aikuisen ihmisen. Tekee se hyvää välillä vaimon tuulettua ja päästä ilman meitä (1+4) jonnekin.
En todallakaan päästäsi.