Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä töitä 16-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
31.08.2016 |

16-vuotias tyttöni tahtoisi tienata vähän omaa rahaa. Hän valittaa yksinäisyyttä koulussa, kun vanhat kaverit meni amikseen ja uusiin on vaikea tutustua, kun raha ei riitä edes kahvitteluun. Lukion vaatimat materiaalit on niin kalliita, että hyvä kun saadaan rahat riittämään edes välttämättömään.

Ollaan ne perinteiset mainosten jaot, siivoukset yms. jo soiteltu läpi, mutta turhaan. Tyttö kävi keväällä lastenhoitokurssin, mutta senkin avulla töitä on löytynyt vain yhdeksi illaksi eli vielä ei ole saatu edes kurssimaksua tienattua takaisin.

Onko kellään mielessä mitään 16-v. lukiolaiselle sopivia töitä, joita ei ihan heti tulisi ajatelleeksi?

Niin ja itse olen pois työelämästä sairauden takia, joten ei tarvitse tulla haukkumaan kuinka huono äiti olen kun en pysty pitämään lapsestani parempaa huolta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein 16-vuotiaana paikallisella grillillä iltavuoroja. Selvittäkää, onko paikkakunnalla esim. seurakunnan kerhoa, johon tarvitaan ohjaajia. Myös paikkakunnan fb-ryhmään kannattaa laittaa ilmoitus, että on valmis tekemään hanttihommia pientä korvausta vastaan. Koiranulkoilutus ym.

Vierailija
2/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikauppaan? Meidän 16-v oli lähikaupassa purkamassa kuormia, siivoamassa ja hyllyttämässä kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi pääsee kuka tahansa.

Vierailija
4/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion kirjat kannattaa ostaa käytettynä.

Vierailija
5/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa sinne lähikaupan ilmoitustaululle ilmoituksen, että ulkoiluttaa koiria tai vanhuksia, vahtii lapsia, pesee ikkunoita yms. mitä nyt osaakaan.

Vierailija
6/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä olin lapsenvahtina. Laitettiin kaupan seinälle ilmoitus ja siitä se lähti. Löytyisikö jostain ns. paremmalta alueelta perhe, jonka lapset voisi käydä hakemassa säännöllisesti päiväkodista vaikka parina päivänä viikossa?

Vierailija
7/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjäksi pääsee kuka tahansa.

Ei alaikäiset.

Vierailija
8/14 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dj?

Vierailija
9/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään, ainakaan jos palstan työttömiä on uskominen. Jos töitä ei löydy aikuisille jotka käyttää kaikki päivät työhakemuksien rustaamiseen, miten niitä löytyisi koulua käyvälle teinille?

Vierailija
10/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 16-v on aika hankala löytää töitä, valietettavasti...

Omani on srk-kerhoissa ohjaajana, kesäisin ripareilla ja muilla srk leireillä ohjaajana, mut eihän nuo ansiot noista suuren suuret ole!!

Toisaalta lukio on aika työläs koulu, en ainakaan omani antaiskaan kovin paljon töitä tehdä, että jaksaa keskittyä kouluun

Vierailija
11/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila?

Vierailija
12/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mistään, ainakaan jos palstan työttömiä on uskominen. Jos töitä ei löydy aikuisille jotka käyttää kaikki päivät työhakemuksien rustaamiseen, miten niitä löytyisi koulua käyvälle teinille?

Kyllä töitä tekevälle löytyy mutta akateemiset velliperseet makoilevat mieluummin sohvalla.

Vierailija
13/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosten jakelu on raskasta hommaa, mutta siitäkin saa kohtuullisesti rahaa jos on ahkera. Pullojen keräilyllä voi myös tehdä aika hyvät rahat jos vain on vähän yrittelijäisyyttä.

Soittaminen on aika hyvä lähestymistapa työpaikan haussa, mutta mikään ei voita tapaamista kasvotusten. Itse tein nuorena (olen 27) sitä, että kävelin firmaan sisään ja kysyin ystävällisesti olisiko heillä töitä tarjolla.

Käymällä firmoissa kyselemässä asiallisesti sain työpaikan. 15 ja 16 vuotiaana pesin koko kesän eräässä suuressa yrityksessä ikkunoita. Sen jälkeen pääsin lukioaikana ja vanhenpana samassa yrityksessä esim. siivoamaan toimitiloja.

Vierailija
14/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moni kaveri on puhelinmyyjiä ja ihan 15 vuotiaita ovat!