Onko noloa jos 40-vuotias nainen
pukeutuu tiukkoihin farkkuihin, käyttää Converseja, välillä saparot päässä töissä?
Tuleeko sellainen vaikutelma, että tuo nyt yrittää olla nuorekas jne. Itse en vaan millään sovi muuhun pukeutumistyyliin jne.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vaatetus ok, saparot taas sopii vain pikkutytöille.
Sen määrää kuka? Ja syystä, että...? Eiköhän ne hiukset ole jokaisen omassa päässä (tai kalju, jos hiuksia ei ole, ei olla nyt ennakkoluuloisia ;-) ), ja jokainen laittaa hiuksensa miten tahtoo. Jos jotakuta toista se vaivaa, katsoo sitten muualle.
Ei leteillä ole ikärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen määrää kuka? Ja syystä, että...? Eiköhän ne hiukset ole jokaisen omassa päässä (tai kalju, jos hiuksia ei ole, ei olla nyt ennakkoluuloisia ;-) ), ja jokainen laittaa hiuksensa miten tahtoo. Jos jotakuta toista se vaivaa, katsoo sitten muualle.
Letit ei oo saparot. Saparot on ponnarit kunmallakin korvallisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ikäraja. http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-2000000624479.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pukeutuu tiukkoihin farkkuihin, käyttää Converseja, välillä saparot päässä töissä?
Tuleeko sellainen vaikutelma, että tuo nyt yrittää olla nuorekas jne. Itse en vaan millään sovi muuhun pukeutumistyyliin jne.Mikä nkoissa Converseissa on eeikoista? Miksi ei yhtä hyvin Nike, Puma, Adidas, Asics, Mizuno, Salomon, Catmandoo, Karhu jne?
Miksei ylipäätään ihan vaan tennarit? Mikä siinä on että se merkki pitää mainita aina? Eräälle tutulleni tavarat eivät kulje oikeilla nimillä vaan puhelin on puheissa/kirjoituksissa aina iPhone, auto on Audi, tennarit Conssut, lompakko Michael Kors, paidat on Gantit etc etc.. Yrittää ilmiselvästi korottaa itseään arvoasteikossa, mutta jos facebook kaveritkin jo ihmettelevät että milloin susta on tollainen tullut niin ei vaan ymmärrä. Sitten itkee ettei ymmärrä kun häntä pidetään merkin perässä juoksijana vaikka merkeillä ei ole hänelle mitään väliä. Ai jaa.
No siis farkut ja tennarithan on asu jota nykynelikymppiset ovat käyttäneet "aina". Se että joskus 70-80-lvuulla samanikäisillä ei tuollaisia juuri nähnyt, johtui siitä etteivät he olleet koskaan käyttäneet sellaisia. Heillä oli lapsena ja parikymppisenä aina hame ja "kunnon kengät", niitä olivat tottuneet käyttämään. Enää tuollaista ikään sidottua pukeutumista ei ole.
Mä jo innolla odotan sitä kun oma ikäryhmäni (-87-89 syntyneet) pääsee tuohon maagiseen neljänkympin ikään. Ollaan koko kaveriporukka tatuoituja, lävistyksiä on yhdellä jos toisellakin, pukeutuminen on rock/punk henkistä niin miltäköhän näytetään sit reilun 10 vuoden päästä :D Heh, ja palvelutalossa vanhoina vertaillaan lutkaleimoja, roikkuvissa alleissa ja mahoissa olevia tatuointeja ja lasketaan kenellä on eniten lävistysreikiä :D
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että se iän mukaan pukeutuminen on häviämässä pois ihan kokonaan tässä lähivuosikymmeninä.
Joku vanhoillisuuden mekka kuten britit ehkä on vielä sellainen missä pitää vähän miettiä mitä vaatteita "saa" käyttää missäkin iässä, mutta muualla länsimaissa koodit on kovaa vauhtia häviämässä. JA hyvä niin. Ihan hirveätä ajatella että vain siksi että on yli 25-vuotias pitäisi naisten alkaa pukeutua jotenkin tanttamaisesti tai miesten pappamaisesti.
Niinpä... nää nykyiset 20-30 -vuotiaat miehet pukeutuu kuin aikoinaan isoisäni... neuletakkia ja lippalätsää. On kyllä niin totaalinen turn off, mutta en mä muutenkaan ole mikään kehdonryöstäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä jo innolla odotan sitä kun oma ikäryhmäni (-87-89 syntyneet) pääsee tuohon maagiseen neljänkympin ikään. Ollaan koko kaveriporukka tatuoituja, lävistyksiä on yhdellä jos toisellakin, pukeutuminen on rock/punk henkistä niin miltäköhän näytetään sit reilun 10 vuoden päästä :D Heh, ja palvelutalossa vanhoina vertaillaan lutkaleimoja, roikkuvissa alleissa ja mahoissa olevia tatuointeja ja lasketaan kenellä on eniten lävistysreikiä :D
No mulla on paljon 70-luvulla syntyneitä tuttuja joilla on myös läväreitä ja tatskoja. Ei tuo ole nelikymppisisllä harvinaista. Lävärit ja tatskat tulivat valtavirtatyyliin jo 80-luvun lopulta alkanen. Tuolloin oli jo yläasteikäisilläkin rustolävistyksä, nykyään niitä ei noin nuorille kaiketi edes tehdä.
Onko väliä sillä, onko noloa?
Jos itse jostain tykkää, eikä siitä ole vaaraa / harmia muille (sitä, jos jonkun tyylitajun mukainen look ei toteudu, ei lasketa), niin nolous on ihan turha ajatus. Jokainen laittaa ylleen sellaista mistä tykkää ja laittaa hiuksensa miten tykkää, eikä tyylipoliiseja ajatellen. :-)