Oletko saanut ylinopeussakkoja?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Pari sakkoaon napsahtanut. Kamera oli moottoritien kiihdyskaistan päässä. Kameran huomasin vasta kun olin rekan vieressä. Minulla oli noin sekunti aikaa miettiä, että höllääkö kaasua ja rusennun aidan ja rekan väliin, vai säilynkö hengissä ja liityn normaalisi liikennevirtaan sujuvasti kiihdyttäen ja samalla sakon saaden. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Toinen sakko tuli myös kamerasta. Näin kyllä hyvissä ajoin, että nopeusrajoitus muuttuu 80 km/h ->60 km/h. En ruvennut kuitenkaan jarruttelemaan, koska takanakin oli autoja. Tein niin kuin normaalit autoilijat tekee automaattivaihteisella autolla, eli päästin vain jalan kaasulta ja auto rullaamaan. Vauhti ei kerennyt kuitenkaan hiljentymään kuin 70 km/h vauhtiin, kun minulla on hyvin rullaava auto ja kamera oli heti kohta nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Eli olisi ilmeisesti pitänyt painaa vain reippaasti jarrua ja ottaa riski perään törmäämisestä.
Eli pakko oli päästä kiilaamaan sen rekan eteen? Taakseko ei olisi mahtunut ja sitten motarilla ohituskaistaa turvallisesti ohi? Täytyy sanoa, että just tää porukka, jonka on ihan PAKKO päästä siitä kiihdytyskaistalta aina ihan eteen siihen turvaväliin vaikka takaa olisi 2 kilsaa tyhjää on mielestäni sitä sakki, jolla ei pitäisi olla korttia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pari sakkoaon napsahtanut. Kamera oli moottoritien kiihdyskaistan päässä. Kameran huomasin vasta kun olin rekan vieressä. Minulla oli noin sekunti aikaa miettiä, että höllääkö kaasua ja rusennun aidan ja rekan väliin, vai säilynkö hengissä ja liityn normaalisi liikennevirtaan sujuvasti kiihdyttäen ja samalla sakon saaden. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Toinen sakko tuli myös kamerasta. Näin kyllä hyvissä ajoin, että nopeusrajoitus muuttuu 80 km/h ->60 km/h. En ruvennut kuitenkaan jarruttelemaan, koska takanakin oli autoja. Tein niin kuin normaalit autoilijat tekee automaattivaihteisella autolla, eli päästin vain jalan kaasulta ja auto rullaamaan. Vauhti ei kerennyt kuitenkaan hiljentymään kuin 70 km/h vauhtiin, kun minulla on hyvin rullaava auto ja kamera oli heti kohta nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Eli olisi ilmeisesti pitänyt painaa vain reippaasti jarrua ja ottaa riski perään törmäämisestä.
Ahhah, olet kyllä selitysten kuningas. Aina näyttää olevan jokin oikeutettu syy ylinopeuteen.
Kerran autolla ajaessa ja kahdesti moottoripyörällä, joista toisella kerralla lähti myös kortti.
En koskaan, vaikka minulla ei ole edes erityisemmin kevyt kaasujalka ja saatan posotella ylinopeutta.
Ajokortin olen omistanut 17 vuotta.
Olen. Ajoin 92 km/h 60 km/h rajoitusalueella. Sakkoa tuli maksettavaa 460 Euroa, vaikka olin äitiyspäivärahalla.
Sen verran lievennyksenä, että tuo paikka oli ns. sakkorysä. Meitä oli jonossa hirveä automäärä menossa sakotettavaksi. Muistaakseni odotin yli 30 minuuttia, että pääsin edes poliisiauton takapenkille. Sakottavia poliisiautojakin oli 4-5 + tutka-auto ja autoja pysäyttävä partio, joka ohjasi jonoon. Sanoivat, että poimivat vain yli 90 km/h nopeudet sillä kertaa, kun muuten koko ruuhkaliikenne pysähtyisi. Mitä kuuntelin siinä poliisiradiota samalla, niin aikalailla tuntui olevan noin 100 km/h nopeuksia saatu kiinni. Hyvä rahankeruu käynnissä. Paikka on semmoinen kaksikaistainen, jossa ei jalankulkijoita ole lähimailla ja liittymiäkään ei kolmeen kilometriin. Ohitustietyyppinen pätkä, jossa tosiaan liikennevirta vetää ylinopeutta aina ja sitten vielä kaasuttavammat siellä vasemmalla kaistalla, josta minä kärähdin. Liikennevirran nopeus on 80km/h ja yli. Rajoitus on aika omituinen, koska muuten se on 80 km/h ja jostain syystä sen yhden pätkän 60 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut, jäi taajamamerkki huomaamatta ja posottelin kameraan noin 73 km/h nopeudella. 90 e rikesakko.
Toivottavasti tuo oli Raisiossa, koska joskus katselin tuollaisen mulkun menoa.
Kyllä, Raisiossapa hyvinkin! :D Tunnen tosin monta muutakin jotka ovat ajaneet samaan ansaan joten en välttämättä ollut juuri minä jonka näit.
Kerrotko vielä miksi olen mulkku?
Ihme kyllä en, välillä kun on aika raskas kaasujalka. Kerran sain huomautuksen, peltipoliisi välähti kun ajatuksissani ajoin liian lujaa.
Nopeusrajoituksia tärkeämpi on oikea tilannenopeus. Esim. keväisin kuivalla moottoritiellä voisi ajaa huoletta vaikka 200 km/h, mutta pakko ajaa 100 km/h, koska no olemme suomalaisia emme saksalaisia. Toisaalta liukkaalla ja pimeällä ja mutkikkaalla tiellä tai muuten huonoissa olosuhteissa ei kannata ajaa ylintä sallittua nopeutta esim 100 km/h, vaan voi ottaa reilusti vauhtia pois niin, että on turvallista ajaa.
Eipä ole sakkoja tullut. Ei edes huomautusta. Kortti on ollut 16 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
En ole saannut sakkoja, minua surettaa ne tuhannet pienet suloiset lapset jotka kuolevat turhaan ylinopeutta ajavien aikuisten vuoksi.
Sinulla on varmasti tilasto, josta käy ilmi eri onnettomuuksien syyt? Kyllä minua enemmän huolestuttaa se kännykän näprääminen ajossa. Tai rattijuopot.
Suomessa koitan vältellä, mutta Etelä-Euroopassa sakot ovat inhimillisiä, niin voi hieman hurjastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saannut sakkoja, minua surettaa ne tuhannet pienet suloiset lapset jotka kuolevat turhaan ylinopeutta ajavien aikuisten vuoksi.
Miksi alapeukku? Oikeasti nopeusrajoitukset säästävät pienten lasten henkiä, ylinopeutta ajavat taas vaarantavat pienten lasten hengen. Ei me niistä rajoituksista turhaan olla sovittu.
Monenko pienen lapsen henki vaaraantuu jos motarilla ajaa 120 sijaan 140?
Jep, 147km/h motarilla johti 30 päiväsakkoon...
Kortti ollut vuodesta -95 eikä mua ole ikinä poliisi pysäyttänyt, en edes puhallusratsiaan ole joutunt.
Ajanut olen kyllä tosi paljon ja joskus ylinopeuttakin :-/
Jokaisen lapsen, jotka kyseisellä tiellä joudut ohittamaan tilannenopeuden erosta johtuen, ylinopeus on aina riski.
Just sain, jäi pimeässä 70km/h merkki huomaamatta, kamera räpsähti. 200e valtiolle, oon sen takia syömättä tän kuun... :(
Miksi alapeukku? Oikeasti nopeusrajoitukset säästävät pienten lasten henkiä, ylinopeutta ajavat taas vaarantavat pienten lasten hengen. Ei me niistä rajoituksista turhaan olla sovittu.