Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut ylinopeussakkoja?

Vierailija
31.08.2016 |

.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta pari kertaa olen saanut kirjastosta myöhästymissakon.

Vierailija
2/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomautuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 3 kpl vuodesta 1992 lähtien.

Vierailija
4/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
5/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 27 vuotta olen autoillut ja kerran saanut peltipoliisilta 85 euron rikesakon (60 km/h alueella 72 km/h).

Vierailija
6/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera räpsyy tuon tuosta, mutta sakkoja ei vain tule. 

Onni on ajaa moottoripyörällä.

Vierailija
7/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sakkoaon napsahtanut. Kamera oli moottoritien kiihdyskaistan päässä. Kameran huomasin vasta kun olin rekan vieressä. Minulla oli noin sekunti aikaa miettiä, että höllääkö kaasua ja rusennun aidan ja rekan väliin, vai säilynkö hengissä ja liityn normaalisi liikennevirtaan sujuvasti kiihdyttäen ja samalla sakon saaden. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Toinen sakko tuli myös kamerasta. Näin kyllä hyvissä ajoin, että nopeusrajoitus muuttuu 80 km/h ->60 km/h. En ruvennut kuitenkaan jarruttelemaan, koska takanakin oli autoja. Tein niin kuin normaalit autoilijat tekee automaattivaihteisella autolla, eli päästin vain jalan kaasulta ja auto rullaamaan. Vauhti ei kerennyt kuitenkaan hiljentymään kuin 70 km/h vauhtiin, kun minulla on hyvin rullaava auto ja kamera oli heti kohta nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Eli olisi ilmeisesti pitänyt painaa vain reippaasti jarrua ja ottaa riski perään törmäämisestä.

Vierailija
8/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saannut sakkoja, minua surettaa ne tuhannet pienet suloiset lapset jotka kuolevat turhaan ylinopeutta ajavien aikuisten vuoksi.

Vierailija
9/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta pari huomautusta peltipoliisilta.

Vierailija
10/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari sakkoaon napsahtanut. Kamera oli moottoritien kiihdyskaistan päässä. Kameran huomasin vasta kun olin rekan vieressä. Minulla oli noin sekunti aikaa miettiä, että höllääkö kaasua ja rusennun aidan ja rekan väliin, vai säilynkö hengissä ja liityn normaalisi liikennevirtaan sujuvasti kiihdyttäen ja samalla sakon saaden. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Toinen sakko tuli myös kamerasta. Näin kyllä hyvissä ajoin, että nopeusrajoitus muuttuu 80 km/h ->60 km/h. En ruvennut kuitenkaan jarruttelemaan, koska takanakin oli autoja. Tein niin kuin normaalit autoilijat tekee automaattivaihteisella autolla, eli päästin vain jalan kaasulta ja auto rullaamaan. Vauhti ei kerennyt kuitenkaan hiljentymään kuin 70 km/h vauhtiin, kun minulla on hyvin rullaava auto ja kamera oli heti kohta nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Eli olisi ilmeisesti pitänyt painaa vain reippaasti jarrua ja ottaa riski perään törmäämisestä.

Meniko ohitus kenties turhan tiukoille? Kävikö mielessä, että muissakin autoissa on jarrut ja muutkin näkevät samat rajoitukset?

Vierailija
11/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, edes huomautusta.

Vierailija
12/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kerran. 750,- markkaa. Teki nuorelle opiskelijalle niin tiukkaa maksaminen, että otin tuosta opikseni.

Parkkisakkoje olen kyllä saanut...

Vierailija
13/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meniko ohitus kenties turhan tiukoille? Kävikö mielessä, että muissakin autoissa on jarrut ja muutkin näkevät samat rajoitukset?

Kyse ei ollut ohituksesta vaan päätielle liittymisestä. Joskus voi tulla yllättäviä tilanteita, totta. Onneksi on hyvät ajotaidot ja tehokas auto. Ääh, täällä on turhaa selittää mitään. Täällä alapeukuttajista on 90 % apukuskin paikalla istuvia. 

Vierailija
14/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti vuodesta1989, ja yksi vakava huomautus. 30km/h alueella 34,5km/ h (kyseessä Stckan parkkitunneli ei mikään pihatie). Parkkisakkoja on sitten ehkä 5 kpl. Ja kaksi kertaa oon ollu puhallusratsiassa, kaksi kertaa! Ei niitä kyllä liikaa tehdä, joka päivä kuitenkin sen 2-3h ajan pitkin ja poikin.

Vierailija
15/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, jäi taajamamerkki huomaamatta ja posottelin kameraan noin 73 km/h nopeudella. 90 e rikesakko.

Vierailija
16/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman, ehkä 4-5, kortti vuodesta -86 ja alla usein myös moottoripyörä.

Vierailija
17/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut sakkoja ja huomautuksia ylinopeudesta niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

En edes muista kaikkia.

Ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä.

Navigaattori varoittaa tolpista -kätevää pimeällä ajaessa.

Vierailija
18/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut autoa yli 50 vuotta ja yhtään sakkoa tai huomautusta ei ole tullut - toistaiseksi.

Vierailija
19/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden 1991.

Vierailija
20/38 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut, jäi taajamamerkki huomaamatta ja posottelin kameraan noin 73 km/h nopeudella. 90 e rikesakko.

Toivottavasti tuo oli Raisiossa, koska joskus katselin tuollaisen mulkun menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä