Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolasin itseni sokeiden hierontapisteessä, sanoin "ei näy ketään"

Vierailija
30.08.2016 |

Olin sokeiden ja vaikeasti näkövammaisten hierontapisteessä odottamassa ystävääni jolla oli hierojan aika. Yksi hieroja tuli odotushuoneeseen ja kysyi "onko rouva Niemi paikalla" vastasin "ei näy ketään" ja lisäsin että minä siis odotan ystävääni. Ei hän vaikuttanut mitenkään pahastuvan mutta jäin miettimään oliko sanavalintani tökerö?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas menin sokealle prostituoidulle, kun minulla on niin pieni penis, etten kehtaa muuten.

Kun yritin suuseksiä, se sanoi "kiitos, en polta". Se siitä sitten.

Vierailija
2/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, kiitos, tuo lievitti tuskaani vähän :D <3 Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas menin sokealle prostituoidulle, kun minulla on niin pieni penis, etten kehtaa muuten.

Voe helevetti, kahvit lensi näppikselle.

Mutta kiitos kuitenkin hauskasta hetkestä.

Vierailija
4/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille näkövammaisille voi puhua ihan normaalisti. Saa sanoa, että jokin asia näyttää joltakin ja jopa ihan "nähdään" emme loukkaannu.

Vierailija
5/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon lähes aina eräälle sokealle asiakkaalle (en ole prostituoitu kuitenkaan, vaan hoitaja) että "nähdään taas!".

Sitten samantien tulee aina sellainen Homerin "doh!" - fiilis.

Vierailija
6/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhetapaa tarvitse muuttaa. Näkövammaiset ovat tottuneet normaaleihin sanontoihin. Niitä kuulee joka päivä, koko ajan. Ei niillä kukaan mitään tarkoita. Kiusallisemmiksi ne muuttuvat sitten, jos niitä rupeaa anteeksi pyytelemään. Jos olisit sanonut, "etkö näe, ei täällä ketään ole", olisi asia toinen. Kerroit oman havaintosi, oman totuutesi. ei hätää

Vierailija
7/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni sokeat kokevat epämiellyttävänä nimenomaan sen, että muut yrittävät välttää näkemiseen liittyviä sanontoja heidän läsnäollessaan. Joka tapauksessa sanomisessasi ei ollut mitään noloa, koska sinä et nähnyt ketään.

Vierailija
8/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökömmäksi olisi mennyt jos olisit alkanut takeltelemaan " ei täällä nä.... eikun siis, ole näky... eikun siis, ole ketään muita kuin minä"

Vierailija
9/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sokea voi kirjoittaa av:lle? Viitaten viestiin 4.

Vierailija
10/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä paikassa, jossa kaikki asiakkaat olivat näkövammaisia. Heti perehdytyksessä sanottiin että näkemissanoja voi käyttää ihan normaalisti. Myös sokeat sanovat "Nähdään ensi viikolla." tms.

Ja ysille: Kyllä näkövammaiset pystyvät käyttämään tietokonetta apuvälineiden avulla.

Vierailija
11/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sokea voi kirjoittaa av:lle? Viitaten viestiin 4.

Mietipä sitä. Voit myös googlata, esim. pistekirjoitusnäyttö.

Vierailija
12/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, ap, aluksi, että yritit huijata olevasi sokea saadaksesi sokeille tarkoitettua hieronta! SE olisi ollut noloa.

Vierailija
13/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä. Itsekin joskus lyhytkasvuiselle oppilaalle, että miksi sinä haluat tulla isona...

Vierailija
14/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselen telkkaria ihan sujuvasti, vaikken ole eläessäni mitään nähnyt. Sehän on aivan normaalia puhetta. Samoin voin todeta, että nähtiin yhden kaverin kanssa pitkästää aikaa, ja edellisestä kerrasta on jokunen vuosi.

Näin se on nähtävä, sano sokea.

Vierailija
15/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jotenkin mieleen se Wayne´s Worldin silmäjuttu:

Vierailija
16/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmaan nyt silmittömän vihainen ap:lle.

Vierailija
17/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä. Itsekin joskus lyhytkasvuiselle oppilaalle, että miksi sinä haluat tulla isona...

Tyhmä, se isoa tarkoittaa isoa numeroa, ei kokoa. En ole ikinä ajatellut sitä että isokokoisena. Voi v*ttu taas mikä nuija. Olin jo 15-vuotiaana 163cm kuten nytkin ja kyllä puhuin ihan että isona sitten teen sitä ja tätä...

Vierailija
18/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Spontaani nauru lähti täältä!

Vierailija
20/24 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin yhden sokean kanssa ja hänellä itsellään oli tapana sanoa, että "nähhään, jos ei näkö mee"! Niin, että ainakaan hänen kanssaan ei tarvinnut varoa näkemiseen viittavia sanoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan