Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kaikki CP-vammaiset on kadonneet??

Vierailija
30.08.2016 |

Nykyään kaikki puhuu vain downeista ja aspergereista, mutta kukaan ei CP-vammaisista. Ennen minun nuoruudessa ei muita ns "vammaisia" tiedettykään kuin CP:t.

Kaupungillakaan ei heitä enää näe.

Onko CP-vamma pystytty parantamaan vai mikä? Asiallista keskustelua jos saan pyytää!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse tiedän kyllä muutaman. Cp-vamman aiheuttaa yleensä hapenpuute synnytyksessä. Olisko synnyttäminen sen puolesta turvaalisempaa ja cp-vammaa syntyy vähemmän kuin ennen. Valitettavasti tunnen pari vaikeasti cp-vammaista jotka syntyneet 2000-luvulla

Vierailija
2/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin ovat opinnoissaan tai kotonaan. Eivät kulje näyttäytymässä huvikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan heitä, mutta tosiaan lääketieteen kehityksen myötä arvelisin että cp-vammaisena syntyy aika paljon vähemmän lapsia kuin ennen.

Vierailija
4/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä seurataan tarkemmin mm. jatkuvalla sydänääniseurannalla, ei tule niin helposti happivajetta- myös pienten synnytysyksiköiden poistuminen on auttanut, niissä ei välttämättä ollut hätäsektiovalmiutta ympäri vuorokauden.

Vierailija
5/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntema on töissä päivisin ja illalla kotona perheen kanssa. Kaipa se kotoaan poistuu aina välillä siinä missä muutkin.

Vierailija
6/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun veli ainakaan mihinkään oo kadonnu. Päivisin opiskelemassa ja illat töissä.

Vierailija
7/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidät abortoidaan jo ennen syntymäänsä. Loput kuolevat myöhemmin, kun yhteiskunta pienentää vammaistukia ja -palveluja heiltä eikä heistä huolehdi kukaan. Pieni elossaolijoiden määrä suljetaan hoitolaitoksiin näkymättömiin.

Vierailija
8/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiopaatti kirjoitti:

Heidät abortoidaan jo ennen syntymäänsä. Loput kuolevat myöhemmin, kun yhteiskunta pienentää vammaistukia ja -palveluja heiltä eikä heistä huolehdi kukaan. Pieni elossaolijoiden määrä suljetaan hoitolaitoksiin näkymättömiin.

CP-vamman syyt voidaan jakaa (1) raskauden aikaisiin syihin, (2) vastasyntyneisyysvaiheen syihin ja (3) imeväisikään. Raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana äidin vaikea sairaus, infektio tai sikiön altistuminen ulkoisille myrkyille voi johtaa hermosolujen jakautumisen häiriöön ja keskushermoston epämuodostumaan. Raskausviikoilla 26-34 on herkkä aika aivokammioita ympäröivien rakenteiden kehityksessä. Vaurion sijainti ja toiminnalliset vaikutukset määräytyvät keskushermoston kehitysasteesta tapahtumahetkellä. Esimerkiksi pikkukeskosilla hapenpuute antaa erilaisen oirekuvan kuin täysi-ikäisillä vauvoilla.

Vierailija
9/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on viime vuosina tehokkaasti kohdistanut säästöjään mm. vammaiskuljetuksiin ja Kelan takseihin. Kotonaan siis istuvat, kun eivät muuallekaan pääse.

Vierailija
10/10 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cp-vamma ei näy välttämättä kovin hyvin päällepäin. Synnyykset ovat nykyään turvallisempia, keskoshoito parempaa ja kuntoutukseen satsataan enemmän.

Kaikki kolme itse tuntemaani ovat päivisin töissä.