Miten ilmoittaa naiselle, etten aio maksaa treffejä?
Miten pyydän naista treffeille teatteriin, niin ettei tämä oleta minun hankkivan myös hänelle lippua? Ei ole tapana lahjoitella rahaa ihmisille, joten mielestäni molemmat maksavat omat menonsa. Olisi kuitenkin mukava pyytää naista mukaan kanssani, josta tämä tietenkin voi kieltäytyä jos ei halua laittaa rahaa tuollaiseen.
Kommentit (818)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei olis maksanut meidän ensimmäisiä treffejä, ei oltais nyt tässä, koska mulla ei olis todellakaan ollut silloin opiskelijana varaa laittaa rahaa mihinkään treffeihin.
Jää paljon asioita tekemättä tuloerojen vuoksi jos asenne on tuollainen kuin aapeella.
Todellisuudessa olisitte menneet ilmaisille treffeille jos olisit ollut aidosti kiinnostunut miehestä. Jos et olisi miehesi kanssa, niin olisit todennäköisesti jonkun toisen miehen kanssa.
Ja toki luultavasti jonkun muun miehen joka olisi rahallisesti naiseen panostanut.
Naisilla nämä treffikiinnostukset menevät näin:
a-luokka) Mies maksaa naiselle huvituksia, ruokaa tai juomaa ja ehkä hakee autollaan tai saattaa taksilla maksaen naisen kotiin.
b-luokka) Käydään ilmaisilla treffeillä puistossa kävelemässä.
c-luokka) Molemmat maksavat omat huvituksensa kun on käyty maksullisilla treffeillä.
d-luokka) Mies nimenomaisesti haluaa/vaatii, että molemmat maksavat kulutuksensa.
e-luokka) Mies haluaa että nainen voisi maksaa miehen kuluttamisen treffeillä.
Eli onko naiset huoria? Koska sitä tuossa yrität todistaa
Naisethan ne itse sen todistavat. Miehet jotka eniten rahaa naiseen panostavat, saavat eniten suhteita ja pillua.
Kerro ihmeessä missä olen väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän joskus olin tollasen "tasa-arvoa" kunnioittavan miehen kanssa treffeillä ja se tasa-arvo loppui just siihen kun minä maksoin ruoat..leffaan äijä ei sit enää kerennytkään. Onneks tapasin melkein heti tän nykyisen mieheni ja olen onnellisesti naimisissa ja 2 lasta. Onneks ei tarvii miettii maksaako mies vai ei. Mutta vikahan varmaan oli vaan minussa. ;)
Voi jouduit siis maksamaan omat ruokasi. Voi kyynel!
No jos nykyinen miehesi haluaa maksullisen naisen niin se on hänen häpeänsä.
Haha etpä todella osannut ottaa pointia txtistäni. :D
Niin kauan kuin miehet on enemmän pilden perässä kuin naiset pippelin, deittien maksaminen tulee jatkumaan ja se on ihan miesten itsensä syy :D. Tämä on oikeasti ikiliikkuja, joten ap ei jankkaamisellaan mitään muuta saa aikaan kuin naisen puutteen. Otetaan vaikka 5 miestä ja neljä naista, joku jää siis miehistä ilman. Miehet yksi ja kaksi päättävät että mehän ei mitään naisten juomia makseta. Tällöin miehet kolme, neljä ja viisi riemastuvat että jee, more for me, nyt pidän noita naisia oikein erityisen hyvin että saan parhaan!!! Miehet yksi ja kaksi jäävät ilman ja ottavat lusikan kauniiseen käteen. Ja niin edelleen. Aina kun rupeaa pihiksi joku pillunhaluinen täyttää tyhjiön. Naiset tietysti kokevat tällaisesta "huolenpidosta" juuri sitä fiilistä että tässäpä luotettava isäehdokas lapsilleni. Eli ap tässä kusee tasan vain omiin muroihinsa ja ei siinä mitään, more for other men.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän joskus olin tollasen "tasa-arvoa" kunnioittavan miehen kanssa treffeillä ja se tasa-arvo loppui just siihen kun minä maksoin ruoat..leffaan äijä ei sit enää kerennytkään. Onneks tapasin melkein heti tän nykyisen mieheni ja olen onnellisesti naimisissa ja 2 lasta. Onneks ei tarvii miettii maksaako mies vai ei. Mutta vikahan varmaan oli vaan minussa. ;)
Kuvailemasi tilannehan ei nimenomaan ole ehdottomaani mallia, jossa molemmat maksavat omansa, vaan tuota mallia, jossa tarjotaan vuorotellen. Jos minun malliani oltaisiin käytetty, niin et olisi tässäkään tilanteessa jäänyt tappiolle. Nyt sukupuoliroolit olivat vain päinvastaiset ja mies loisi ilmaiset ruuat ja lähti menemään. Tuskin se ilmainen ruoka oli motiivi, vaan sinä et yksinkertaisesti vain kiinnostanut häntä tarpeeksi. Sivutuotteena kuitenkin tarjosit hänelle vain ilmaisen lounaan.
Totta. Asia ei kyllä pahemmin hetkauta kun en itsekään enää yrittänyt ottaa mieheen yhteyttä, ei ollut niin kiinnostava. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli elämäntapatyötön tyhjätasku. Kun vein hänet ulkomaanmatkoille, halusi hän ravintolassa aina maksaa (mun rahoilla). Niinpä aina annoin hänelle etukäteen maksurahat, että hän pystyi säilyttämään miehiset "kasvonsa".
Niin herkkä voi julkisella paikalla miehen itsetunto olla, vaikka muuten tyytyväisenä elää toisen siivellä.
Ja haluan vielä lisätä, että tässä ärsytti se, että mies sitten myös tykkäsi mun rahoilla maksaa ruhtinaallisia yli 20 %:n tippejä. Tosi rahamies...
Mahtaako kertoa sinusta jotain? Olit elämäntapatyöttömän kanssa ihan onnessasi etelänmatkalla jne jne. Onko elämänhallintasi muutenkin hukassa?
En ole pihi eikä käyty etelänmatkoilla vaan kaupunkilomilla. Olen korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen, ihme kun täällä aina vingutaan, että naiset ovat ahneita ja työtön mies ei kelpaa. Jos sitten sellaisen ottaa, on muka elämänhallinta hukassa, vaikka helposti pystyy tarjoamaan miehelle lomamatkoja sun muuta luksusta. Raja siipeilyssä menee siinä, kun toinen käyttää minun rahojani holtittomasti oman imagon ylläpitoon.
Ehkä jonkin tasoinen ihmiseen tutustuminen olisi paikallaan ennen kuin alkaa ostamaan tälle matkoja?
Oltiin vuosia suhteessa ja mies oli hauskaa seuraa, kunhan sitä ei vaatinut tekemään mitään. Matkoja tehtiin mun kustantamana kymmeniä, eikä se hetkauttanut mun taloutta. Olisiko matkojen maksaminen pitänyt nähdä sijoituksena tulevaisuuteen? Eihän se mies mitään puolisoainesta ollut, mutta täytyykö sitä nyt aina etsiä otsa hiessä elämänkumppania?
Siipeily menee reilusti yli silloin, kun toisen rahoja käyttää leväperäisesti. Kunnioitus puuttuu.
Lienee aika turha valittaa jos tiesit mitä olit saamassa ja halusit sitä siitä huolimatta.
Suhde on entinen, enkä tietääkseni valittanut muusta kuin holtittomasta tippien jaosta mun rahoilla. Halusin selventää ap:lle ja muillekin, ettei todellakaan mies aina ole se, joka maksaa. Ei edes silloinkaan, kun miehen lompakosta tulevat rahat ravintolaillan maksuun.
Miksi ajattelit, että tarkoitukseni on valittaa? Rakastatko rahojasi enemmän kuin ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vaivautua kun ei kukaan nainen halua pihiä miestä, sitä kohtaloa en toivoisi kellekään. Jos aiot olla vain kaveri niin eri asia.
Kaikki naiset eivät myy itseään niin kuin sinä
Voi oksennus. Siis hyi helvetti. Juuri sinä ja kaltaisesi miehet ovat syy siihen, että ei tullut toisia treffejä yhdenkään miehen kanssa joka ei tarjoutunut treffeillä tarjoamaan. En tiedä olivatko ne kaikki tuollaisia kusipäitä, ehkä eivät, mutta en ottanut riskiä että ovat.
En siis ole sama kirjoittaja, ihan vain poikkesin kertomaan miten inhotat jokaista normaalia naista.
Tuleeko sinulle kuvottava olo jos mies ei tarjoa sinulle mahdollisuutta olla maksullinen nainen? Miksi tulee? Eikö tasa-arvoinen olo ole kiva?
Eipä todellakaan ole tullut mieleen, että olisin "maksullinen nainen", jos joku mies on sattunut tarjoamaan kahvit joskus, ja tuskin on tarjoajakaan näin ajatellut.
Vain sinun päässäsi voi näköjään syntyä tuollainenkin päätelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vaivautua kun ei kukaan nainen halua pihiä miestä, sitä kohtaloa en toivoisi kellekään. Jos aiot olla vain kaveri niin eri asia.
Voi oksennus. Siis hyi helvetti. Juuri sinä ja kaltaisesi miehet ovat syy siihen, että ei tullut toisia treffejä yhdenkään miehen kanssa joka ei tarjoutunut treffeillä tarjoamaan. En tiedä olivatko ne kaikki tuollaisia kusipäitä, ehkä eivät, mutta en ottanut riskiä että ovat.
En siis ole sama kirjoittaja, ihan vain poikkesin kertomaan miten inhotat jokaista normaalia naista.
Aamen sisko, täysin samaa mieltä kanssasi 😊 Niin ja ap:lle ja muille peräkammarinpojille tiedoksi: Tämä ei ole mikään SUOMALAISTEN naisten juttu, että odotetaan miehen tarjoavan treffeillä. Tämä on ihan universaali asia. Olen asunut Jenkeissä ja siellä miehet hukuttavat naiset lahjoihin jo tapailun aikana, vaatimalla vaativat että saavat tarjota KAIKEN ja muutenkin kohtelevat naista paljon herrasmiesmäisemmin kuin Suomessa. He suorastaan loukkaantuvat jos nainen yrittää maksaa oman osuutensa treffeillä. Suomi on yksi tada-arvoisimpia maita maailmassa ja täällä mies yleensä tarjoaa treffeillä siltikin. Mitä luulet, millainen treffikulttuuri on muualla maailmassa, jossa miehen ja naisen perinteiset roolit ovat vahvasti esillä
Mitä tahdot oikein sanoa? Että on vain hyvä ja oikein ihanaa mitä enemmän miehet maksavat ja mitä vähemmän suhteet ovat tasa-arvoisia? Siis haluat nyrkin ja hellan väliin, luovutat palkkasi miehelle jotta hän voi ihanasti tarjota(=kontrolloida) sinulle huveja?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin miehet on enemmän pilden perässä kuin naiset pippelin, deittien maksaminen tulee jatkumaan ja se on ihan miesten itsensä syy :D. Tämä on oikeasti ikiliikkuja, joten ap ei jankkaamisellaan mitään muuta saa aikaan kuin naisen puutteen. Otetaan vaikka 5 miestä ja neljä naista, joku jää siis miehistä ilman. Miehet yksi ja kaksi päättävät että mehän ei mitään naisten juomia makseta. Tällöin miehet kolme, neljä ja viisi riemastuvat että jee, more for me, nyt pidän noita naisia oikein erityisen hyvin että saan parhaan!!! Miehet yksi ja kaksi jäävät ilman ja ottavat lusikan kauniiseen käteen. Ja niin edelleen. Aina kun rupeaa pihiksi joku pillunhaluinen täyttää tyhjiön. Naiset tietysti kokevat tällaisesta "huolenpidosta" juuri sitä fiilistä että tässäpä luotettava isäehdokas lapsilleni. Eli ap tässä kusee tasan vain omiin muroihinsa ja ei siinä mitään, more for other men.
Kuten jo sanoin, niin naisia on kyllä riittänyt siitä huolimatta, etten naisille tarjoa. Jos naisille tarjoaminen on ainoa keino nainen saada, niin tuo nainen tuskin kanssasi kovin pitkään tulee pysymään, kun tulee vastaan, joka tarjoaa enemmän oli se sitten rahaa tai ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, ap, että tämä on mennyt sinulla jo pahasti pakkomielteen puolelle. Ihan oikeasti. Jos sinua noin paljon ahdistaa toisten ihmisten tapa toimia treffeillä ja ystävyyssuhteissa, niin kyse on jostain ihan muusta kuin kevyestä keskustelusta ajankuluksi.
Kukaan ei kiellä sinua edellyttämästä treffikumppaniltasi, että tämä maksaa omat kulunsa. Ei kukaan. Mutta anna sinä meille muille vapaus toimia treffeillämme kuten me haluamme. Mitä ahdistuneemmaksi tulet, sitä enemmän alat viljellä viittauksia huoraamiseen (naiset ovat maksullisia, naisten seurasta joutuu maksamaan jne). Olen pahoillani, jos olet kotonasi sellaiseen kasvanut. Kotisi ei kuitenkaan edusta koko maailmaa eikä äitisi kaikkia maailman muita naisia.
Suurin osa tämän maan ihmisistä EI rupea ostelemaan treffeillä toiselle mitään. Eikä toinen edes suostuisi siihen.
Sinun kaltaiset naiset ovat onneksi erittäin harvinaisia. Kuulut samaan ryhmään kuin naiset jotka menevät rahan takia naimisiin.
Pitkän treffailukokemukseni pohjalta väittäisin kyllä, että suurin osa tämän maan miehistä pitää itsestäänselvyytenä tarjota ensimmäisillä treffeillä se kahvikupillinen, olut tai viinilasillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin, niin naisia on kyllä riittänyt siitä huolimatta, etten naisille tarjoa. Jos naisille tarjoaminen on ainoa keino nainen saada, niin tuo nainen tuskin kanssasi kovin pitkään tulee pysymään, kun tulee vastaan, joka tarjoaa enemmän oli se sitten rahaa tai ulkonäköä.
Mikä sinun ongelmasi sitten on?? Se, että toiset ihmiset elävät toisin kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tähän ketjuun aikaisemmin mitään kirjoittanut joten en tiedä mistä on kyse. Ja tottakai aina on miehiä jotka saavat naisen pelkästään astumalla sisään huoneeseen :D. Mutta en puhukaan näistä. Itse olen aina ollut naisena erittäin vaivautunut tarjoamispolitiikasta ja mieluimmin olen aina maksanut itse omat kuluni treffeillä. Mutta en sano etteikö mullakin sydän sulaisi jos mies vaikka järjestäisi mun takia jonkun rahaa ja/tai vaivannäköä vaativan tempauksen ja niin edelleen. Se nyt vaan kertoisi siitä että mies on tosi kiinnostunut ja tosissaan, ja ei voi mitään että kyllä se minuunkin vetoaa. Joten jos on kaksi samantapaista miestä jotka ei ole hottiksia, ja toinen näistä on ap ja toinen joku muu joka on valmis panostamaan, niin ap nyt vain tulee häviämään kisan ja so what, evoluutio työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi tilannehan ei nimenomaan ole ehdottomaani mallia, jossa molemmat maksavat omansa, vaan tuota mallia, jossa tarjotaan vuorotellen. Jos minun malliani oltaisiin käytetty, niin et olisi tässäkään tilanteessa jäänyt tappiolle. Nyt sukupuoliroolit olivat vain päinvastaiset ja mies loisi ilmaiset ruuat ja lähti menemään. Tuskin se ilmainen ruoka oli motiivi, vaan sinä et yksinkertaisesti vain kiinnostanut häntä tarpeeksi. Sivutuotteena kuitenkin tarjosit hänelle vain ilmaisen lounaan.
Totta. Asia ei kyllä pahemmin hetkauta kun en itsekään enää yrittänyt ottaa mieheen yhteyttä. Ei ollut niin kiinnostava. Mutta reilua oli kyllä että mies sanoi suoraan tän tasa-arvo asian. Olen kyllä tottunut maksamaan oman osani, kyse ei ole siitä että miehen tarvitsisi kaikkea maksaa. :) nykyisessäkään suhteessa ei mene niin että mies maksaa kaiken, mutta suurimman osan kyllä koska häntä hävettää esim kaupassa/ravintolassa jos minä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia olisi ok odottaa, että kaveri maksaa itse oman lippunsa, mutta ei että treffiseuralainen maksaa? Tämä naisten logiikka on välillä jotain niin käsittämätöntä. Esitetään että se on täysin luonnollista että mies maksaa, mutta sama logiikka soveltuu vain ja ainoastaan treffitilanteeseen. Eikös täällä ollut vähän aikaa sitten ketju, jossa miestä syytettiin siitä, että pyysi bensarahaa naiselta 300 kilometrin yhteisestä automatkasta. Missään muussa ihmissuhteessa se ei olisi ok, että toinen on vapaamatkustaja, mutta treffeillä MIEHEN NYT VAAN KUULUU MAKSAA SAATANA!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun ongelmasi sitten on?? Se, että toiset ihmiset elävät toisin kuin sinä?
Se, että ihan mukavatkin ihmiset eivät ole ajatelleet tätä asiaa sen verran pidemmälle, etteivät pitäisi tarjoamattomia ihmisiä huonokäytöksisinä. Tästä ajattelumallista pitäisi päästä eroon. Älykkäät ihmiset toki ymmärtävät, mutta älykkyys on kovin harvinaista. Sitten kun miellyttävä ulkonäkökin pitäisi löytyä samasta naisesta, niin homma menee hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia olisi ok odottaa, että kaveri maksaa itse oman lippunsa, mutta ei että treffiseuralainen maksaa? Tämä naisten logiikka on välillä jotain niin käsittämätöntä. Esitetään että se on täysin luonnollista että mies maksaa, mutta sama logiikka soveltuu vain ja ainoastaan treffitilanteeseen. Eikös täällä ollut vähän aikaa sitten ketju, jossa miestä syytettiin siitä, että pyysi bensarahaa naiselta 300 kilometrin yhteisestä automatkasta. Missään muussa ihmissuhteessa se ei olisi ok, että toinen on vapaamatkustaja, mutta treffeillä MIEHEN NYT VAAN KUULUU MAKSAA SAATANA!!!
Alkaako mennä tunteisiin ;-) Pidä taukoa, käy vaikka kävelyllä. Yksikään palstalainen ei muuta käytöstään, vaikka huutaisit kuinka ahdistuneesti.
Siinä vaiheessa, kun viihde-keskustelussa pitää alkaa huutaa ja kiroilla, on ottanut jutun liian tosissaan. Ihan oikeastiko annat jonkun keskustelupalstan vaikuttaa tunteisiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Asia ei kyllä pahemmin hetkauta kun en itsekään enää yrittänyt ottaa mieheen yhteyttä. Ei ollut niin kiinnostava. Mutta reilua oli kyllä että mies sanoi suoraan tän tasa-arvo asian. Olen kyllä tottunut maksamaan oman osani, kyse ei ole siitä että miehen tarvitsisi kaikkea maksaa. :) nykyisessäkään suhteessa ei mene niin että mies maksaa kaiken, mutta suurimman osan kyllä koska häntä hävettää esim kaupassa/ravintolassa jos minä maksan.
Kivan tossukan olet löytänyt. Toivottavasti on sitten luonteeltaan miellyttävä, vaikka älyllisesti hieman heikommalta vaikuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ihan mukavatkin ihmiset eivät ole ajatelleet tätä asiaa sen verran pidemmälle, etteivät pitäisi tarjoamattomia ihmisiä huonokäytöksisinä. Tästä ajattelumallista pitäisi päästä eroon. Älykkäät ihmiset toki ymmärtävät, mutta älykkyys on kovin harvinaista. Sitten kun miellyttävä ulkonäkökin pitäisi löytyä samasta naisesta, niin homma menee hankalaksi.
Olen ollut monilla treffeillä, joilla ei ole tarjottu tai olen kieltäytynyt tarjouksesta. Koskaan tarjoaminen tai tarjoamattomuus ei ole ollut ratkaiseva tekijä jatkon kannalta. Sen sijaan pakkomielteisyys on. Eli jos mies alkaisi jankuttaa jostain periaatteista niin se siitä.
t. Se jonka ekat treffit olivat kävelytreffit ja päättyivät minun maksamaani teehen ja croissanteihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako mennä tunteisiin ;-) Pidä taukoa, käy vaikka kävelyllä. Yksikään palstalainen ei muuta käytöstään, vaikka huutaisit kuinka ahdistuneesti.
Siinä vaiheessa, kun viihde-keskustelussa pitää alkaa huutaa ja kiroilla, on ottanut jutun liian tosissaan. Ihan oikeastiko annat jonkun keskustelupalstan vaikuttaa tunteisiisi?
Et tainut ymmärtää, että tuossa tekstissä huuto oli lainaus? Toisekseen jos viittaisit viestissäsi minuun, niin tuo ei ollut minun kirjoittamani teksti.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sinulle kuvottava olo jos mies ei tarjoa sinulle mahdollisuutta olla maksullinen nainen? Miksi tulee? Eikö tasa-arvoinen olo ole kiva?
Eipä todellakaan ole tullut mieleen, että olisin "maksullinen nainen", jos joku mies on sattunut tarjoamaan kahvit joskus, ja tuskin on tarjoajakaan näin ajatellut.
Vain sinun päässäsi voi näköjään syntyä tuollainenkin päätelmä.
Juurihan itse kehuskelit oikein, että toisia treffejä ei tullut ellei mies tarjonnut sinulle. Eli se oli vaatimus No 1, että mies maksaa. Muuten ei heru lisäseuraa.
Lienee aika turha valittaa jos tiesit mitä olit saamassa ja halusit sitä siitä huolimatta.