Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoittaa naiselle, etten aio maksaa treffejä?

Vierailija
29.08.2016 |

Miten pyydän naista treffeille teatteriin, niin ettei tämä oleta minun hankkivan myös hänelle lippua? Ei ole tapana lahjoitella rahaa ihmisille, joten mielestäni molemmat maksavat omat menonsa. Olisi kuitenkin mukava pyytää naista mukaan kanssani, josta tämä tietenkin voi kieltäytyä jos ei halua laittaa rahaa tuollaiseen.

Kommentit (818)

Vierailija
41/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että aikuiset voivat hyvin maksaa itse omat osuutensa. Kuitenkin tässä tilanteessa kysymys on hieman kinkkinen ja voi olla hankala hoitaa ilman mahdollisuutta väärinkäsitykseen, joka voi olla nolo molemmille. Riippuu tietysti myös siitä, onko nainen tuttu vai oletteko ensimmäisiä kertoja tapaamassa.

Ehkä itse muotoilisin viestin jotenkin näin: "Kiinnostaisiko sua näytelmä X  teatterissa Y? Se menisi esimerkiksi torstaina ja sunnuntaina, liput 22 euroa. Mentäisikö yhdessä katsomaan?"

Minusta tämä on varsin diplomaattinen tapa hoitaa asia.

Ehkä olisi tavallaan kuitenkin helpompi aloittaa treffimaksamiskulttuuri jostain muusta, kuten esim. kahvilareissusta. Kassa kuitenkin kysyy, että tuleeko samasta vai maksatteko erikseen, jolloin on helppoa sanoa että erikseen. Ja jos toisella ei jostain kumman syystä ole rahaa mukana, niin ei tule niin noloa tilannetta, koska ei isoista rahoista ole kuitenkaan kyse ja toiselle on melko varmasti sen verran ylimääräisiä kolikoita.

Itse yritän aina kahviloissa pujahtaa ensimmäisenä kassajonoon. Joskus on mies ollut ekana ja hän on sitten kohteliaisuuttaan maksanut myös minun kahvini ja pullani ennen kuin olen ehtinyt paikalle, mistä tulee helposti minulle hämmentyneen nolonkiitollinen fiilis.

Eihän isosta jutusta ole kyse, mutta minusta on kuitenkin hyvä, jos voidaan alusta alkaen tehdä selväksi tällaiset kysymykset. Sitten myöhemmin, kun suhde (oli sitten kyseessä kaverisuhde tai läheisempikin) on vakiintunut, niin eihän maksamiset ole silloin enää niin nökönuukia, vaan voidaan abouttia vuorotellen tarjota toiselle tai maksaa erikseen vähän tilanteen mukaan.

Vierailija
42/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma periaatteeni on se, että se joka pyytää treffeille myös tarjoaa, jos siis ensitreffeistä puhutaan. Jos pyydän jonkun luokseni esimerkiksi syömään, en veloita maksua tai pyydä tuomaan omia eväitä. Jokainen toki tyylillään mutta aikamoista epäkohteliaisuutta tuo osoittaa. Mutta mitäpä nuo nykymiehet herrasmiesmäisyydestä tietäisivätkään.

Täysin eri asia pyytää kotiin syömään tai teatteriin. En minä tuollaisessa tilanteessa tietenkään mitään velottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sitten heti että vaan yhden illan juttu kiinnostaa. Muuten oot kusessa jos molemmat ihastuu toisiinsa.  Sinun periaatteella et halua elättää muita ja nimittäin lasten kasvattaminen maksaa aivan rutosti 

Se vois olla aika vaarallistakin. Voit tehdä itsemurhan jos sellainen sattuisi käymään. 

Vierailija
44/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuota voi oikein sujuvasti esittää, ja itselle jäisi kyllä vähän erikoinen kuva tälläisestä "periaatteen miehestä". Vastavuoroisuus on kivaa, ehdota että nainen vie sinut jonnekin vastaavaan tapahtumaan ja tarjoaa sitten liput? Kaverisuhteet erikseen tietty, silloin kai on selvää että kukin maksaa omansa. 

Mielestäsi on liian periaatteellista olettaa aikuisen ihmisen maksavan omat menonsa? Jos tapaan naisen ensimmäistä kertaa, niin en todellakaan ala hänen menojaan maksamaan. Parisuhteessa ollessa voi jo antaa naisen jossain määrin hyötyä rahoistasi, mutta ei todellakaan silloin, kun tehdään vasta tuttavuutta.

Tapaat naisen ensimmäistä kertaa teatterissa? Jotenkin olen itse niin vanhanaikainen, että kuvittelen, että treffeille mennään, kun ollaan ihastuttu ja kiinnostuttu, ja oikeasti tarkoituksena on se parisuhde. Tai sitten ollaan kavereita, ja menossa yhdessä muutenvaan ulos. Mutta miten voi edes päätyä tuntemattoman kanssa teatteriin?

Jos kyseessä on joku nettikontakti, silloin kai voi ehdottaa asiaa ihan suoraan, eihän siinä sitten mitään menetä.

Vierailija
45/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia jos nainen kutsuu sut kotiinsa syömään ja tekee laskeman, jonka pohjalta vaatii aineksista ja vaivanpalkkaa itselleen osuuden.

Ymmärrän pointin, että molemmat tarjoaa, mutta meneehän toi "en tarjoa periaatteesta kahvikuppiakaan" jo vähän överiksi.

Vierailija
46/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuota voi oikein sujuvasti esittää, ja itselle jäisi kyllä vähän erikoinen kuva tälläisestä "periaatteen miehestä". Vastavuoroisuus on kivaa, ehdota että nainen vie sinut jonnekin vastaavaan tapahtumaan ja tarjoaa sitten liput? Kaverisuhteet erikseen tietty, silloin kai on selvää että kukin maksaa omansa. 

Mielestäsi on liian periaatteellista olettaa aikuisen ihmisen maksavan omat menonsa? Jos tapaan naisen ensimmäistä kertaa, niin en todellakaan ala hänen menojaan maksamaan. Parisuhteessa ollessa voi jo antaa naisen jossain määrin hyötyä rahoistasi, mutta ei todellakaan silloin, kun tehdään vasta tuttavuutta.

Arvaan, että et ole ollut koskaan rakastunut. Kaikki parisuhteeseen kuuluva on sinulle vain teoreettista spekulointia.

Mietittäisiinkö kuule sitä teatterikutsua vasta sitten, kun se tulee ajankohtaiseksi. Eli pääset vähintään toisille treffeille jonkun kanssa, koska ensimmäisillä ei todellakaan kannata pyytää teatteriin.

Minä olen seurustellut kymmenen vuotta ja nyt olen taas sinkku. Ei ollut mitään ongelmia rahoista, kun molemmat maksoivat omansa. Ruokalaskut ja muut laitettiin puoliksi.

Vierailija
47/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee todella hyvä ensivaikutelma. Pyydä kotiin syömään ja pyydä 50 euroa rahaa siitä. 

Vierailija
48/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertakaikkiaan jaksais sellaista että kaikki pitää mennä sentilleen just eikä melkein. Onhan se nyt hyvänen aika kertakaikkisen noloa, jos pariskunnasta molemmat kaivaa omat lompakkonsa esille vaikka esimerkiksi lounaalla. Se maksaa joka ekana ehtii. Ja suhteellisen tasan ne normaaliälyllä varustetuilla ihmisillä varmasti menee loppujen lopuksi. Aloittajan tapaiselle tyypille sanoisin kohteliaan ei kiitoksen.

Vierailija
49/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh, "hänen menojaan"? Yhdessähän te olisitte menossa ja vielä sinun kutsumanasi? Mutta joo, suoraan kannattaa tuollaisesta päräyttää naiselle, kyllä varmasti löytyy sellaisia joille se sopii. Itse pidän siitä, että mies vie jonnekin ja tarjoaa liput/ruoan tms., mutta haluan sitten vastavuoroisesti ilahduttaa häntä vastaavasti tai jollakin muulla isommalla jutulla. Mutta, jos joku alkaa toitottamaan alleviivaten näitä periaatteita ja tekee numeron siitä ettei akkojen ruokia tms. maksa, niin teen kyllä siitä omat johtopäätelmäni. 

Vierailija
50/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei muuten olisi menossa mihinkään mutta suostuu kuitenkin lähtemään kun pyydät niin silloinhan se ei ole kyseisen henkilön "oma meno" vaan sinusta johtuva meno koska lähti seuraksi vaikka ei välttämättä muuten haluaisi.

Vierailija
51/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee todella hyvä ensivaikutelma. Pyydä kotiin syömään ja pyydä 50 euroa rahaa siitä. 

Jos siitä hyvä suhde kehittyy nainen on ehdottomasti sinulle se oikea:)

Vierailija
52/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin kyllä lähteäkin, mikäli näytös olisi kiinnostava.

Kaveruutta voisi seurata tästä. Mutta tokikin jos toinen on hyvin hysteerisen tarkka omaisuudestaan, voisin helposti muuttua sellaiseksi itsekin. Joten älä kuvittelekaan punkkaavasi minun lakanoissani, käyttäväsi minun suihkuani saati vessanpyttyäni. Ja ihan visusti saisit pysyä poissa jääkaapiltani.

Tietenkin järkeä saa käyttää. Voin tarjota naiselle aamupalan jos tämä on luonani käymässä, kun hän ei voi sitä tuossa tilanteessa itselleen ostaa, eikä hänen tarvitse minulta mitään ostaa. Jos kuitenkin ollaan paikassa, jossa on maksullinen palvelu, niin hän voi maksaa oman osuutensa siinä missä minäkin omani.

Parempi pitää vaan ihan tasan erikseen nää kaikki asiat. Minullakin on periaatteeni.

Oikeesti, mulla ehkä enempi kokemusta tapailuista ja parisuhteista kuin aloittajalla. Jostain syystä ne miehet mieluummin kiikuttavat itsensä sinne naisen petiin, hammasharjansa kylppäriin ja myöskin ne löytävät tien naisen keittiöön varsin nopeasti. Olen itse ollut aina itsellinen nainen ja melko varakaskin, mutta humoristista se on nähdä miten miehen mielestä hänen uhrauksensa leffalipusta on valtava, sen sijaan naisen kantamat kauppakassit eivät ilmeisesti naiselle maksa mitään...

Vierailija
53/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on pettämätön logiikka jo tämän suhteen:

1. Kutsuja maksaa

2. On miehen tehteävä tehdä aloite

Tällä logiikalla nainen ei koskaan joudu maksamaan.

Tasa-arvo on asia, jolla nainen saa etuisuuksia, joita hänellä ei ole aiemmin ollut. Tasa-arvon mukanaan tuomat velvoitteet miehet saavat pitää itsellään, sitä kutsutaan "käytöstavoiksi" ja "herrasmiesmäisyydeksi".

Oikeaa tasa-arvoa naiset eivät halua, koska siinä tulisi persnettoa.

Vierailija
54/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu se ravintola Mamiin ja käske ostamaan annos "maksa itse".

Vierailija
55/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ensitreffipaikaksi valita teatteri? Pyydä vaan kävelylenkille tai ilmaiseen taidemuseoon, niin näet, kannattaako naiseen käyttää aikaa.

Vierailija
56/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap... Vaikka maksat naiselle parit treffit alussa, ei se tarkoita että nainen olettaa sinun maksavan jatkossa kaiken. Mulla ainakin mennyt niin, että mies maksaa kun "treffaillaan" ja kun suhde on muuttunut seurusteluksi maksetaan omat osuutemme ja minäkin maksan miehen juttuja. Kun muutetaan yhteen, se maksaa enemmän joka tienaa enemmän. Omituista ettei nää asiat ole ihan itsestäänselvyyksiä monille miehille. Btw, olen päätynyt seurustelemaan vain sellaisten miesten kanssa jotka ovat tarjonneet minulle treffeillä, olipa se sitten kahvikupponen tai illallinen hienossa ravintolassa. Jos mies ei voi edes ekoja treffejä kustantaa niin millaisen kuvan se antaa naiselle? Sellaisen, että jos tuon kanssa päädyn asumaan yhteen, naimisiin tai hankkimaan perheen, käyttää hän kaikki rahansa vain itseensä eikä yhteisiin juttuihin. No thank you.

Vierailija
57/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh, "hänen menojaan"? Yhdessähän te olisitte menossa ja vielä sinun kutsumanasi? Mutta joo, suoraan kannattaa tuollaisesta päräyttää naiselle, kyllä varmasti löytyy sellaisia joille se sopii. Itse pidän siitä, että mies vie jonnekin ja tarjoaa liput/ruoan tms., mutta haluan sitten vastavuoroisesti ilahduttaa häntä vastaavasti tai jollakin muulla isommalla jutulla. Mutta, jos joku alkaa toitottamaan alleviivaten näitä periaatteita ja tekee numeron siitä ettei akkojen ruokia tms. maksa, niin teen kyllä siitä omat johtopäätelmäni. 

Kohta sitten tapellaankin siitä, että kuka on maksanut missäkin ja kuinkakin paljon. Paljon yksinkertaisempaa, kun maksetaan omat menot, niin raha ei ole sen jälkeen aihe riitelyyn. Samalla välttyy siltä tunteelta, että tulee taloudellisesti hyväksikäytetyksi.

Vierailija
58/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aoittaja on just niitä ihmisiä jotka kahden viikon tutustumisen jälkeen luultavasti kysyy että voinko mä tuoda pyykkini sun koneeseen pestäväksi kun en viittis mennä enää äitille asti (kun se asuu niin kaukana...). Ja lukee lehtensä naisensa aamiaispöydässä, jotta voi lopettaa oman lehtitilauksensa, ja ostaa silläkin säästyneellä summalla itselleen uudet lenkkarit.

Vierailija
59/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä pyydät naista ulos kalliiseen tekemiseen? Vai etkö sä tarjoaisi edes omalle vaimollesi? 

Tapaillessa on ihan OK käydä vain kävelyllä, lenkillä, istua iltaa kahvilassa tai kotona, pelata lautapelejä, käydä ilmaiskonserteissa ja muissa tapahtumissa. Sitten kun toiseen on tutustunut paremmin ja voi todeta että haluaa antaa toiselle (rahanarvoisen) lahjan, kuten teatterielämyksen, niin sittenhän homma on ihan hallussa. En minäkään ryhtyisi ostamaan kalliita pääsylippuja tuntemattomalle - toisaalta en myöskään tuosta vain pyytäisi mukaani tuntematonta ihmistä moiselle reissulle, ellei hän olisi etukäteen kertonut että aikoo itse mennä. 

Vierailija
60/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap... Vaikka maksat naiselle parit treffit alussa, ei se tarkoita että nainen olettaa sinun maksavan jatkossa kaiken. Mulla ainakin mennyt niin, että mies maksaa kun "treffaillaan" ja kun suhde on muuttunut seurusteluksi maksetaan omat osuutemme ja minäkin maksan miehen juttuja. Kun muutetaan yhteen, se maksaa enemmän joka tienaa enemmän. Omituista ettei nää asiat ole ihan itsestäänselvyyksiä monille miehille. Btw, olen päätynyt seurustelemaan vain sellaisten miesten kanssa jotka ovat tarjonneet minulle treffeillä, olipa se sitten kahvikupponen tai illallinen hienossa ravintolassa. Jos mies ei voi edes ekoja treffejä kustantaa niin millaisen kuvan se antaa naiselle? Sellaisen, että jos tuon kanssa päädyn asumaan yhteen, naimisiin tai hankkimaan perheen, käyttää hän kaikki rahansa vain itseensä eikä yhteisiin juttuihin. No thank you.

Miten niin vain itseensä? Jos maksaa oman lentolippunsa ja puolet hotellista, niin siinähän on jo puolet matkasta maksettu. Aika naurettava oletus, että enemmän tienaava maksaisi enemmän. Molemmat maksavat yhtä paljon ja jokainen tekee omilla yli jäävillä rahoillaan mitä haluaa. Ei tarvitse rahasta tapella.

Eipä ollut taaskaan yllätys, että vauva-foorumilta ei löydy laadukkaita naisia, vaan sellaisia, joilla on tasa-arvo opittu satukirjasta.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi