SUONENVEDOISTA! Vetääkö teillä koskaan peräsuolesta suonta??
En tiedä olenko jotenkin outo mutta mulla ainakin vetää aika useinkin suonta peräsuolesta ja se käy melkein aina niin kipeää ettei pysty hetkeen ollenkaan liikkumaan. Ja tätä tapahtuu varsinkin menkkojen aikana ja olen huomannut että varsinkin silloin kun on oikein runsas vuoto. Mistäköhän tollaset suonenvedot johtuu peräsuolessa, osaisko joku kertoa? Kun mulla kuitenkin todella harvoin vetää suonta vaikkapa jalasta...
Kommentit (15)
Se on kyllä todella kova kipu, mistäköhän ne sit johtuu, olis kyllä mukava tietää!
mulla tulee noita kramppeja aina ovis aikaan
Kyllä niitä joskus tulee ilmankin että on menkat menossa mutta useimmiten menkkojen aikaan niitä tulee tosi paljon ja ne on kyl tosi kipeitä. Mut mikä siinä on että ne just menkkojen aikaan tulee?
Sain tuttavalta sit neuvon syödä magnesiumia, ja kas kummaa vaiva katosi kun tuhka tuuleen:)
Tosi noloa jossain kaupan kassalla kun yhtäkkiä tulee tollainen karppi ja eikä pysty liikkumaan tai sitten pitää liikkua väkisin kamalan tuskainen ilme naamalla, huh,ihan hikeä pukkaa pelkästä ajatuksesta!!
enpä oo koskaan kuullut, että muutkin tästä kärsivät :) Kipu on kieltämättä aivan hirveä, tekisi mieli huutaa tuskasta mutta kun ei henki kulje... erityisen " hauskaa" tuo kramppi on julkisella paikalla, kun tekisi vain mieli kyyristyä kasaan mutta ei oikein tohdi. Täytyypä hankkia magnesiumia ja popsia sitä erityisesti sitten kuukautisten aikoihin :)
krampiksi olen sen mieltänyt. En ole huomannut yhteyttä kuukautisiin, mutta joskus tuntuu, että kun juon light-juomia enemmän, se tulee silloin. Liekö sattumaa vai ei.
Ja light juomista tulee mullekin, erityisesti Pepsi Max
Olin jo nimennyt itseni paksunsuolen syöpäpotilaaksi, kun kivut ovat niin kamalia toisinaan. Mutta ehkä se ei sitä olekaan, jos muillakin on..?
Hirveä tuska.
Olen luulllut, että mulla on suolessa joku tulehtunut kohta, jonka läpi ison kökkäre kulkiessaan saa aikaa tuon järkyttävän kivun.
Mä joudun nousemaan aina varpailleni, kun tuo kramppi tulee. Synnytyksen jälkeen olen kyllä oppinut tuossa tilanteessa hengittelemään samalla tavalla kuin synnytyssuppareitten aikana.
Mulla joskus samat vedot myös alavatsassa ja emättimessä, mut olin tosiaan luullut että ne johtuu pukamista ja kaikki on samaa suonta...
Ennen menkkoja alavatsa arka ja ilmavaivat tuntuvat kipeiltä....Siis tunne kun ilma tulee suolta pitkin, sattuu, ja muutenkin on ulostaminen ja pissaaminenkin kipeää. Ei taideta puhua samasta vaivasta. Olen epäillyt omalla kohdallani endometrioosia. Menkkojen alettua vaiva helpottaa, ei ole kuitenkaan joka kuukausi yhtä kipeä...
niin onko silloin kyseessä suolenveto?
ettei pysty edes hengittämään. Mulla myös menkkojen aikaan, tosin nyt ei ole ollut ainakaan vuoteen.