Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan vaihtaa kutsumanimeni toiseksinimekseni ja alkaa käyttämään tokaa nimeä??

Vierailija
29.08.2016 |

Miten saisin muutkin kutsumaan minua toisella nimelläni vai saanko?

Jos tästä eteenpäin esittäydyn toisella nimelläni niin ainakin uudet tutut voisivat kutsua minua sillä...

Mitä jos sitten itse en tunnista omaa nimeäni. Pitäisi muuttaa ihan väestörekisteriin etunimeksi tai alleviivata kutsumanimeksi...

Onko muita aikuisiällä kutsumanimensä vaihtaneita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väestörekisteristä selviä mikä on kutsumanimi, ei sinne tarvitse ilmoittaa. Ihan rauhassa voit siitä alkaa pitää toista nimeä kutsumanimenä. Tästä lähin vain alleviivaat sen jos jossain erikseen kysytään kutsumanimeä.

Vierailija
2/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaan alkaa käyttää sitä. Sehän on jo sun virallinen nimesi.  Alleviivaat sen vaan sitä kysyttäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et tiedä haluatko vai etkö halua? Vai miksi otsikossa on kysymysmerkki?

Vierailija
4/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa voi kyllä olla saada vanhat tutut ja sukulaiset käyttämään "uutta" nimeäsi. Toki sinulla on oikeus yrittää, mutta älä masennu, jos se on vaikeaa :) veikkaan, että esim. oma äitini ei kovin helposti yhtäkkiä käyttäisi minusta toista nimeäni.

Vierailija
5/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nimeä tartte virallisesti vaihtaa. Pyydät vain kaikkia että käyttäisivät jatkossa toista nimeäsi.

Oma äitini on aina käyttänyt toista nimeään kutsumanimenä. Tuskin monetkaan tietää että se on toinen nimensä. Pari tuttuani on vaihtaneet toisen nimen käyttöön aikuisena. Molemmilla vaihto taisi tapahtua elämänmuutoksen yhteydessä eli toinen ainakin vaihtoi käyttöön toisen nimen kun meni uuteen kouluun. Ja toinen kun vaihtoi paikkakuntaa ja työtä uuden poikaystävän luo. Mielestäni osa vanhoista tutuista ja sukulaisista siirtyivät käyttämään hiljakseen sitä toista nimeä ja osa käyttää edelleen vanhaa kutsumanimeä.

Vierailija
6/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et tiedä haluatko vai etkö halua? Vai miksi otsikossa on kysymysmerkki?

Haluaisin ehkä. Pahoittelut omituisista lauseista, aivot ei nyt yhtään toimi.

Vierailija
7/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ewlämä alkaa, entinen oli paskaaaaaa? Et koe olevasi a vaan b? Mitä väliä aikuisten oikeasti?

Vierailija
8/8 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi ewlämä alkaa, entinen oli paskaaaaaa? Et koe olevasi a vaan b? Mitä väliä aikuisten oikeasti?

Elämä ei ole muuttunut. Mutta ärsyttää kun osa tutuista kutsuu minua lempinimellä joka ei vastaa minua, olen nyt aikuinen en enään mikään teini.

Toiseksi nykyinen kutsumanimeni on nyrpeä enkä haluaisi antaa ensivaikutelmaksi itsestäni tiukkis nyrpeä ihminen? Osaatteko arvata mikä nimeni voisi olla ;)