Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOOP-hoito toistuvasti

Vierailija
29.08.2016 |

Minulla on nyt edessä kolmas loop-hoito vuoden sisään. Koetin kysellä puhelimessa sitten jatkoista, että miten pitkään näitä voi tehdä. Tämä on nyt siis neljäs kaiken kaikkiaan. Kovin varovaisesti hoitaja siellä kertoi, ettei näitä loputtomiin voi tehdä ja sitten pitää miettiä muuta jne jne.

Onko kokemusta toistuvista loop-hoidoista? Miten pitkään niillä jatkettiin? Päädyttiinkö lopulta kohdunpoistoon? Itsellä on lapsiluku täynnä vaikka ikää ei vielä paljoa olekaan, niin sinänsä se vaihtoehto ei ihan kamalalta tunnu. Mutta kauhean epämääräisesti tietoa saa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Onpas jännä juttu että aina vaan uudestaan joudutaan tekemään! Ovatko kertoneet minkä verran ovat aina kerralla lyhentäneet kohdunkaulaa?

Mulle tehtiin 19-vuotiaana loop-hoito ja nyt olen 33v. Sen jälkeen papat olleet aina normaalit.

(tosin mulla lyhennettiin kerralla 2,5cm! :(

Nykyään yritetään vissiin ottaa tosi vähän kerrallaan (puoli senttiä?) 

Mulla on siis kohdunkaulaa jäljellä vain 2cm ja kun 23-vuotiaana olin raskaana niin jouduin rv 27 vuodelepoon kun kohdunkaula oli lyhentynyt ilman supistuksia sitten yhteen senttiin! Eli mulle tuli vissiin kohdukaulan heikkous ton toimenpiteen takia. No onneksi pääsin rv 36 asti ja nyt mulla on terve 10v tyttö.

Tosin haaveilen toisesta lapsesta ja pelottaa jo valmiiksi miten tulee käymään. Varmaan vuodelepoon joudun taas...

Onneks sulla on lapset tehty ettei sitä tosiaan tarvitse enää murehtia. Itse olisin kauhuissani jos tästä vielä jouduttais lyhentämään ;(

Vierailija
2/6 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
4/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kerran ja vuodin verta kuin pistetty sika eikä kaikkea syöpää saatu edes pois joten pyysin suosiolla kohdun poiston. Munajohtimet poistettiin myös.

Vierailija
5/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kertoneet, kuinka paljon on otettu, mutta aika pieniä paloja ne on olleet. 

Olen googlettanut vaikka ja miten päin, mutten tunnu löytävän ketään jolla olisi käynyt näin! Itse toimenpiteenä se loop nyt ei niin hirveä olo, vähän sattuu ennen puudutusta ja kerran kävi niin ettei puudutus riittänyt ja tunsin sen kivun. Jälkivuodossakaan ei ongelmia. Mutta onhan se huolestuttavaa, että näitä jatkuvasti joudutaan tekemään ja miten pitkään niitä voidaan tehdä? 

Ensimmäisen loopin jälkeen aloin odottamaan kuopusta ja raskaus sujui ihan normaalisti (suunnitellulla sektiolla syntyi mutta ei loopista johtuen, vaan välilihan heikkouden vuoksi). Nyt olisi kyllä siis lapsiluku periaatteessa täynnä (kolme lasta) joten kohdunpoistokin on mahdollinen vaihtoehto. Mutta kun saisi jotain tietoa tai jotain kokemuksia muilta, niin helpottaisi tätä epätietoisuutta :( 

Vierailija
6/6 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt tänne jos joku joskus samassa tilanteessa. Uusimmassa palassa taas muutos ja parin kk:n sisällä kohdunpoistoon :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi