Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tofusta kysymyksiä

Vierailija
29.08.2016 |

Ostamani marinoitu tofu alkoi mennä vanhaksi, joten paahdoin sen viipaleina uunissa. Mitä tekisin siitä? Salaattia tietty, mutta muita ehdotuksia? Voiko pakastaa? Olen ihan aloittelija tän käytössä, mut mua miellytti maku ja koostumus jopa suoraan paketista maistettuna :D .

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syö se, jos se on paistettukin jo, miksi enää sitä pakastaisit, vai onko sitä 6 kiloa?

Vierailija
2/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen paljon wokkeja tofusta, käytän sitä broilerisuikaleiden tyyliin. Eli mihin se käy niin käy tofukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paistoin siksi, kun päiväys vanheni, mutta muuta ruokaa tein alkuviikoksi, koska en muistanut koko hemmetin tofua :D . Muutenkaan en tiedä siitä paljoakaan ja kun netistä etsin reseptejä, niin tunnun aina eksyvän vegaaniresepteihin, jotka sisältävät mulle hankalasti saatavia aineksia/fanatismia/laihduttajalle sopimattomia. Ihan vaan perusinformaatiota kaipaan. ap

Vierailija
4/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostit marinoitua tofua, mikä merkki? Lähikaupassa on vain marinoimatonta enkä oikein saa siitä syötävää.

Vierailija
5/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista Jalotofun marinoitua. Oikeestaan toi on paahtamisen jälkeen kylmänäkin hyvää, joten taidan tehdä salaatin ja huomisen lounaan. Tänään kävin kaupassa ja mukaan tarttui Blue Dragonin silken tofua ja jotain kylmähyllyn maustamatonta. Ai miten niin hurahdin? :D Jos on hyviä ja helppoja sivustoja niin vinkatkaa .  Ostin myös jotain tarjous riisikakkuja, koska ne on mulle aina ollut niitä snäksejä joita voi hyvällä omallatunnolla syödä. Lisäksi paketin kikherneitä, tuoretta pinaattia ja salaattisiemensekoitus(tai jotain semmosta).

Mä oon ikuinen sekasyöjä, mutta ajattelin et vois kokeilla arkena vegejuttuja kun mies syö pääasiallisesti duunissa.  

Paljon on pudotettavaa kiloissa. Olen lukenut yhtä ylipainoisen blogia ja se on ihmetyttänyt mistä se kokeilunhalun puute kumpuaa. Mä tykkään kokeilla uutta, kuten esmes tofu on vasta nyt nelikymppisenä ekan kerran kuvioissa, mutta ei sitä voi inhota maistamatta?ap

Vierailija
6/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tofut voi syödä vaikka leivän päällä leikkeleen tapaan. Meidän tavallisimpia tofuruokia on ihan vain paistettu tofu (yleensä savutofu) lisukkeiden kanssa (esim. perunaa jossain muodossa sekä kasviksia), tofu-pastavuoka (tofua, sipulia, pastaa, tomaattikastiketta, juustokuorrutus) sekä perunapaistos, jossa on keitettyä perunaa, raastettua porkkanaa, kapriksia, sipulia, tofua ja pestoa (nuo kaikki ainekset paistetaan pannulla).

Vierailija
7/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oujee, uusavuton ostaa paketin tofua, kun jostain sattui lukemaan/kuulemaan siitä, tietämättä edes mitä se on ja miten sitä käytetään. Voi jeesus, osta vaan sitä valmisruokaa niin e tartte ajatella enempää käyttötarkoituksia.

Vierailija
8/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oujee, uusavuton ostaa paketin tofua, kun jostain sattui lukemaan/kuulemaan siitä, tietämättä edes mitä se on ja miten sitä käytetään. Voi jeesus, osta vaan sitä valmisruokaa niin e tartte ajatella enempää käyttötarkoituksia.

Kunnon AV-mamma XD

Vierailija
9/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just viikonloppuna tehtyä taco-jalotofupiirakkaa, Jalotofu marinoidusta tehdään. Ohje löytyi aikoinaan Jalotofun nettisivulta. Korostan nyt kuitenkin, että kyseinen resepti ei ole täällä kirjoittavien kädettömien valmistettava, se vaatii jo jonkunkin verran.

Vierailija
10/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, en ole uusavuton enkä tietämätön. Osaan myös käyttää hakukoneita. Halusin lähinnä kokemusperäistä tietoa ja vinkkejä. En syö valmisruokaa, satunnaista maksalaatikkoa lukuunottamatta :D. ap

Vierailija
11/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, en ole uusavuton enkä tietämätön.

Joo et niin, ja tekstisihän kertookin sen XD

Vierailija
12/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, jätetääs nyt nää stereotyyppiset av-mammailut sikseen ja keskitytään itse asiaan ;)

Vierailija
13/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilainen onnistuu paahdetusta tofusta hyvin. Tavanomaiset  hamppariainekset ja pihviksi tofu.

Vierailija
14/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, jätetääs nyt nää stereotyyppiset av-mammailut sikseen ja keskitytään itse asiaan ;)

Ja mikähän vittu on "av-mammailu"?? Audiovisuaalinen mammailu?? Joo ei huono juttu.

Vierailija
15/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän vittu on "av-mammailu"?? Audiovisuaalinen mammailu?? Joo ei huono juttu.

Aina joskus olisi virkistävää keskustella ilman juuri energiajuomansa kitusiin kipannutta es-jonnea :D.

Vierailija
16/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu kannattaa pakastaa _paistamatta_. Monen tofuvalmisteen rakenne paranee näin. Eli ei päde sama sääntö kuin jauhelihaan, että vain paahdettuna pakkaseen. Mutta voit pakastaa nytkin tarvittaessa, jälki ei ole yhtä hyvä.

Marinoitua tofua wokkiin, piirakkaan, leivälle. Silken tofua (kannattaa hiukan kuivata esim. talouspaperin päällä!) johonkin itämaiseen. Voi tehdä myös mm. hyydykkeitä, tofu"munakkaita" jne.

-vegaani, sekaanin kanssa naimisissa

Vierailija
17/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämmösestäkin aiheesta voi saada jotain vänkäämistä?  Mitä asenteenne kertoo teistä, jotka viisastelette?  Äh, antaa olla, ois pitäny arvata. Hyviä vinkkejä ja linkkejä kysäisin, mutta päänaukominen alkoi nopeesti :D . ap

Vierailija
18/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämmösestäkin aiheesta voi saada jotain vänkäämistä?  Mitä asenteenne kertoo teistä, jotka viisastelette?  Äh, antaa olla, ois pitäny arvata. Hyviä vinkkejä ja linkkejä kysäisin, mutta päänaukominen alkoi nopeesti :D . ap

Näinhän täällä aina käy. Asiallisimpaankin kysymykseen tarjotaan "vitun idioottia", kun ei oma henkinen kapasiteetti parempaan riitä. Mutta onhan tuossa edellä sentään muutama vastaus ihan täysijärkisen aikuisenkin kirjoittama. Meitä on täällä aina kourallinen pääjoukon seassa.

Vierailija
19/19 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostit marinoitua tofua, mikä merkki? Lähikaupassa on vain marinoimatonta enkä oikein saa siitä syötävää.

Ruskistat tofun pannulla oliiviöljyssä. Lisäät tuoretta valkosipulia ja chiliä pilkottuna oman maun mukaan, ruskistat. Lisäät n. 0,5 dl soijakastiketta ja 1rkl hunajaa ja annat hautua hetken. Itse olen sekoittanut nämä vielä johonkin valmiisiin wok-vihanneksiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi