Mies ei ole auttanut minua hyväksymään itseäni vaikka hyväksyy itsensä, olen pettynyt :(
Eikä kukaan muukaa esim. palstalainen ole koittanut siinä auttaa paitsi ihan pari ihmistä vaan. Mieluummin haukutaan. Ette varmaan hyväksy itseännekään 100%. Mies sanoi, että halusi vain minun hyväksyvän itsensä niin ei huomannut, että minä en oikeasti hyväksy itseäni ja se on se mun ongelma. En edes ois varmaan tuon miehen kanssa jos hyväksyisin itseni.
Kommentit (288)
Paitsi että jos nyt opin hyväksymään itseni niin en tiedä voiko kukaan silti kohdella niin oikein kuin mies, mutta en kaipaa vain tulla kohdelluksi oikein vaan rakastamista myös.
Ap
Ei kukaan voi sinua auttaa hyväksymään itseäsi. Se pitää sinun tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se on sun ongelma. Ei se itsensä hyväksyminen voi muiden mielipiteisiin perustua.
Jos se on mun ongelma niin sen kuuluisi olla myös kumppanin ongelma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voihan auttaa.
Ap
Annat sellaisen kuvan, ettet halua apua ja kuvittelet saavasi muutoksen jotenkin valmiina.
Miehesi hyväksyy sinut sellaisena kuin olet. Miksi se ei riitä sinulle?
Tuollaisella persoonalla en kyllä lähtisi itseäni hyväksymään. Mee terapiaan, jotta saat ensin luonteesi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Annat sellaisen kuvan, ettet halua apua ja kuvittelet saavasi muutoksen jotenkin valmiina.
No enhän todellakaan anna sellaista kuvaa. Luot sen itse päässäsi. Jos kysyisit tarkentavia lisäkysymyksiä niin huomaisit että se oli vain sinun päässäsi oleva luulo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan auttaa.
Ap
Ne haukuiksikin luulemasi sisältävät monesti sinulle käyttökelpoista viisautta ja ohjeita. Mutta et tartu niihin, koska haluat, että maailma toimii sinun määrittämälläsi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska minun pitäisi elää omaa elämääni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan auttaa.
ApNe haukuiksikin luulemasi sisältävät monesti sinulle käyttökelpoista viisautta ja ohjeita. Mutta et tartu niihin, koska haluat, että maailma toimii sinun määrittämälläsi tavalla.
Ne ovat haukkuja siksi, koska minusta ne tuntuvat haukuilta. Opettele puhumaan itsensä ei-hyväksyvälle ihmiselle tai ole hiljaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta vain sinä voit elää omaa elämääsi. Miehesi elää omaansa. Ja me muut omiamme. Mä olen antanut sulle lukuisissa aloituksissasi ties miten monta neuvoa, mutta olet ampunut alas ihan jokaisen, koska äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan auttaa.
ApNe haukuiksikin luulemasi sisältävät monesti sinulle käyttökelpoista viisautta ja ohjeita. Mutta et tartu niihin, koska haluat, että maailma toimii sinun määrittämälläsi tavalla.
Enkä minä mitenkään halua, että maailma toimii minun määrittämälläni tavalla, uskon luonnonlakiin. Se ei riipu minusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan muukaa esim. palstalainen ole koittanut siinä auttaa paitsi ihan pari ihmistä vaan. Mieluummin haukutaan. Ette varmaan hyväksy itseännekään 100%. Mies sanoi, että halusi vain minun hyväksyvän itsensä niin ei huomannut, että minä en oikeasti hyväksy itseäni ja se on se mun ongelma. En edes ois varmaan tuon miehen kanssa jos hyväksyisin itseni.
Kukaan ulkopuolinen ei voi sinua auttaa, eikö se ole jo tehty sulle selväksi. Älä koita sysätä vastuuta itsesi ulkopuolelle. Sun on tehtävät työtä itsesi kanssa, ei kenenkään muun. Ja tämä palsta on viimeinen paikka missä kellään ois edes marginaalinaalista velvollisuutta auttaa sua. Vastuu on sinun, yksin sinun. Älä syytä muita ja pakene. Opi ottamaan vastuu omista valinnoistasi, vaikka se sattuukin,
Miten siinä autetaan? Miten toinen auttaa sinua hyväksymään itsesi? Antamalla tilaa? Kieltäytymällä auttamasta tilanteissa, joissa pärjäät itse, mutta olet arka? Kertomalla sinulle jatkuvasti asiat, jotka haluat kuulla? Kertomalla sinulle asiat, jotka ovat totta, mutta joita et halua kuulla? Mikä on sinulle sitä auttamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta vain sinä voit elää omaa elämääsi. Miehesi elää omaansa. Ja me muut omiamme. Mä olen antanut sulle lukuisissa aloituksissasi ties miten monta neuvoa, mutta olet ampunut alas ihan jokaisen, koska äiti.
En voi elää omaa elämääni. Heti kritisoidaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan auttaa.
Ne ovat haukkuja siksi, koska minusta ne tuntuvat haukuilta. Opettele puhumaan itsensä ei-hyväksyvälle ihmiselle tai ole hiljaa.
Ap
Et edes halua muuttua, koska olet rakentanut imagosi tuon varaan ja joutuisit luomaan itsellesi ihan uudet arvot ja asenteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta vain sinä voit elää omaa elämääsi. Miehesi elää omaansa. Ja me muut omiamme. Mä olen antanut sulle lukuisissa aloituksissasi ties miten monta neuvoa, mutta olet ampunut alas ihan jokaisen, koska äiti.
En voi elää omaa elämääni. Heti kritisoidaan.
Ap
Kritisointi toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Fakta on, että KUKAAN EI VOI auttaa sua tässä asiassa. Vain sinä itse voit. Toki voit odottaa vielä seuraavat 50 vuotta, että jostain tulisi ihminen, joka muuttaisi menneisyytesi toisenlaiseksi, mutta ei sellaista ihmistä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkopuolinen ei voi sinua auttaa, eikö se ole jo tehty sulle selväksi. Älä koita sysätä vastuuta itsesi ulkopuolelle. Sun on tehtävät työtä itsesi kanssa, ei kenenkään muun. Ja tämä palsta on viimeinen paikka missä kellään ois edes marginaalinaalista velvollisuutta auttaa sua. Vastuu on sinun, yksin sinun. Älä syytä muita ja pakene. Opi ottamaan vastuu omista valinnoistasi, vaikka se sattuukin,
Kyllähän voi auttaa, miehen ois pitänyt nähdä, että mulla on ongelmia siksi, etten hyväksy itseäni eikä olla niin itserakas, että itkee, etten hyväksy häntä . Miehen ois pitänyt sanoa mun liialliseen kriittisyyteen, että se on äitini vika ja oikeasti ihmiseltä ei odoteta sellaista suoriutumista mitä äitini opetti, että vaaditaan jne.
Ap
No niinhän se on sun ongelma. Ei se itsensä hyväksyminen voi muiden mielipiteisiin perustua.