Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän teinit tällaisia?

Vierailija
27.08.2016 |

Vaikea sopeutua äkillisiin muutoksiin, esim. jos ehdotetaan ex tempore, että lähdetäänpä nyt mummolaan tai naapurikaupunkiin ostoksille niin siitä olisi pitänyt ilmoittaa vähintään muutama tunti aiemmin, muuten ei voi lähteä.
Yläkerrassa, missä on hänen huoneenssa ja TV-huone, pitää kaikkien ovien, myös sen vessanoven olla jatkuvasti suljettuna. Alakerrassa hyväksyy muiden ovien aukiolon, mutta keittiön kaapin ovet pitää kaikkien olla aina suljettuna.
Pesee käsiään aika tiheään, jossain määrin pöpökammoinen.
Huoneensa seinälle ostettiin uusia teinille sopivia julisteita, jotka hän itse valitsi, ei kuitenkaan halua, että niitä vanhoja Koululainen-lehdestä saatuja julisteita otetaan seinältä pois. Liian suuri muutos.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sano mitään, odotan mitä muut vastailee.

Vierailija
2/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sopeutua äkillisiin muutoksiin, esim. jos ehdotetaan ex tempore, että lähdetäänpä nyt mummolaan tai naapurikaupunkiin ostoksille niin siitä olisi pitänyt ilmoittaa vähintään muutama tunti aiemmin, muuten ei voi lähteä.

Yläkerrassa, missä on hänen huoneenssa ja TV-huone, pitää kaikkien ovien, myös sen vessanoven olla jatkuvasti suljettuna. Alakerrassa hyväksyy muiden ovien aukiolon, mutta keittiön kaapin ovet pitää kaikkien olla aina suljettuna.

Pesee käsiään aika tiheään, jossain määrin pöpökammoinen.

Huoneensa seinälle ostettiin uusia teinille sopivia julisteita, jotka hän itse valitsi, ei kuitenkaan halua, että niitä vanhoja Koululainen-lehdestä saatuja julisteita otetaan seinältä pois. Liian suuri muutos.

Lievä pakko-oireinen häiriö http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/mielenterveyden-h%C3%…

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/pakko_oireista_voi_parantua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se edes lähde minnekään. On vaan omassa huoneessaan. En tykkää yhtään.

Vierailija
4/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kaksi teinityttöä talossa ja mitään tuollaista ei meillä esiinny.

Vierailija
5/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota 2:n kommenttia odotin, tulikin nopeasti :)

Minustakin kuulostaa pakko-oireiselta.

-1

Vierailija
6/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin lievää pakko-oireisuutta. Tutulla teinillä oli vastaavaa. Taustalta paljastui kiusaamista. Kannattaa ottaa yhteys koulukuraattoriin. Joku teiniä ahdistaa.

Mun teini on ihan päinvastainen: kaikki ovet jää selälleen ja koko ajan menossa. Mutta on kamalan väsynyt. Syytä selvitellään paraikaa..

Teini-ikä on rankkaa aikaa!

Vierailija
7/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on erilaisia ja ei tarvi heti diagnosoida. Varmaan jotain pulmaa on mutta aika monella nuorella on ja selviävät, toiset tarvii apua.

Vierailija
8/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut.

Vierailija
9/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minulta, nyt 22v ihan normaali nuori nainen. Jotkut on erityisherkkiä vaan. Ja miksi pitäisi lähteä jonnekin valmistautumatta? Hyvä ajoissa menoista ilmoittaa.

Vierailija
10/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ihan normaalilta kuulosta. Nuorena juuri pitäisi olla sponttaani ja mielialat ja mielipiteet vaihtua nopeasti, tulla hulluja päähänpistoja.

Vierailija
11/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavalliselta ihmiseltä. Minäkään en tykkää ex tempore -lähdöistä, auki reppsottavista ovista enkä halua heittää mitään pois.

Vierailija
12/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ilmeisesti hyväksy sitä, että lapsensa on introvertti.

Vierailija
13/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se edes lähde minnekään. On vaan omassa huoneessaan. En tykkää yhtään.

Oliko tämä samanlaisen teinin vanhempi vastaajana? Sama se on ap:nkin teinillä. Huoneestaan tulee ulos syömään ja saunaan.

ap

Vierailija
14/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistunut.

Ei tämä kyllä yhtään ahdistuneelta noin muutoin vaikuta. Elämäänsä tyytyväinen kaveri.

ap

Vierailija
15/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tuollaisia. Yksi introvertti tytär minulla kyllä on, mutta se ei ole synonyymi pakko-oireiselle.

Vierailija
16/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ihan normaalilta kuulosta. Nuorena juuri pitäisi olla sponttaani ja mielialat ja mielipiteet vaihtua nopeasti, tulla hulluja päähänpistoja.

En ole ikinä ollut sponttaani, vaikka ikää on tullut niin tarvitsen silti mahdollisimman paljon varotusaikaa oli lähtö minne vaan. Sähköinen kalenteri on ystävä, vaikka ei sinne ihan kauppareissuja tarvitse merkata.

Ei kaikki teinit tai ihmiset ole samanlaisia. Toiset tarvitsee enemmän käsittelyaikaa päässään asioille. Nopea lähtö kaupoille voi myös teinitytöllä (en tiedä oliko kyseessä tyttö vai poika, mutta..) selittyä sillä että aikaa tarvitaan meikkaamiseen ja pukemiseen. Eikä mikään pieni pöpökammo elämää kaada.

Vierailija
17/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nimenomaan ei ole spontaaneja. Omani lakkasivat kaikesta ex tempore -jutuista ja kaikki vaihtarimme vaativat aina kaksi tuntia valmistautua jopa omalle mökille menoon. Itse olen nykyään spontaani, teininä en tod.

Vierailija
18/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14-vuotias on tuollainen ja vielä paljon "pahempikin". Hän saa pakko-oireisiin terapiaa. Mutta ei tuo mun mielestä liity asiaan ollenkaan, että ei ole spontaani. Kaikki nyt ei vain ole. En ole itsekään enkä ole koskaan ollut. Tarvin aina kaikkeen runsaasti miettimisaikaa.

Vierailija
19/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pesee käsiään aika tiheään, jossain määrin pöpökammoinen."

Siis mitä toi käytännössä tarkoittaa? Koska esim. mun vanhempani sanoivat mua hulluksi ja pöpökammoiseksi kun asuin vielä kotona, koska pesen kädet aina kun tulen ulkoa sisälle ja koska haluan pestä alusvaatteet 60 asteessa.

Spontaaniuden inhoaminen ja järjestyksestä tykkääminen on ainakin ihan normaalia. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
20/20 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pesee käsiään aika tiheään, jossain määrin pöpökammoinen."

Siis mitä toi käytännössä tarkoittaa? Koska esim. mun vanhempani sanoivat mua hulluksi ja pöpökammoiseksi kun asuin vielä kotona, koska pesen kädet aina kun tulen ulkoa sisälle ja koska haluan pestä alusvaatteet 60 asteessa.

Spontaaniuden inhoaminen ja järjestyksestä tykkääminen on ainakin ihan normaalia. Ihmiset ovat erilaisia.

Itsellä taas vanhemmat opetti käsien pesemisen ulkoa tullessa jo heti pienenä. Inhottaa ihmiset, jotka sitä ei tee. Avopuolisollekkin pitäisi aina olla sanomassa.