Miten mielenvikaisen avopuolison saa muuttamaan pois kotoa?
Surullista, mutta tämä alkaa näyttää ainoalta vaihtoehdolta, jotta lapset sais elää normaalissa ympäristössä.
Toivon että saatais jäädä tähän nykyiseen asuntoon asumaan koska tykkään niin kodistamme ja olen sen itse aikoinaan vuokralle hommannutkin. Eihän kolmio ole tukien kannalta liian suuri aikuiselle ja kahdelle lapselle?
Kommentit (13)
Et mitenkään jos hän on kirjoilla asunnossa. Se on hänen kotinsa myös. Kodistaan ei tarvitse lähtä.
Huoh...työnhaku alkaa todenteolla puolen vuoden kuluttua. Tällähetkellä on pikkuisen haastava elämäntilanne muutenkin.
Eiköhän lähes jokainen yksinhuoltaja jotain tukia saa, lähinnä asumistukea tässä mietin. Sossupummiksi ei ole tarkoitus jäädä.
ap
Onko kyse tukien saamisesta vai lasten elämästä?
Jos mies aiheuttaa lapsille huonon elämän, hoida asia viranomaisten kanssa.
Siis kumpi teistä onkaan se mielenvikainen? Miten se ilmenee ja mitä haittaa siitä on normaalissa arjessa?
Ahdistus/masennus/psykoosialttius miehellä. Hänestä ei ole yhtään tuomittavaa olla lasten edessä humalassa, riidellä heidän nähtensä/kuultensa, voi mennä ja tulla mielensä mukaan jne. Minä olen hänelle täysi itsestäänselvyys, jota ei juurikaan tarvitse kuunnella tai ottaa huomioon.
Itse olen viimeistä vuotta kotiäitinä, työpaikkaa ei ole toistaiseksi tiedossa, koulutusta ja työhistoriaa on jonkinverran, mutta todennäköisesti jotain tukia ainakin alkuun olisi saatava. Omaa kokemusta ei ole kuin aikoinaan opintotuen ja asumistuen saamisesta, yksin asuessani.
Eniten mietityttää se ettei mun ja lasten tarvitsisi muuttaa mihinkään kun ei millään tavalla syyllisiä tilanteeseen olla.
ap
Se onkin vaikeempaa kun olet avoliitossa. Erotessa voisit vedota vaikka mihin. Mitä jos menisit ensin sen kaa naimisiin niin voisit sit ottaa eron?
Se onkin vaikeempaa kun olet avoliitossa. Erotessa voisit vedota vaikka mihin. Mitä jos menisit ensin sen kaa naimisiin niin voisit sit ottaa eron?
Pystyykö lastensuojelu tms saada miehen muuttamaan vaikka me jäisimme tähän kotiin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö lastensuojelu tms saada miehen muuttamaan vaikka me jäisimme tähän kotiin?
ap
Eiköhän helpompi ole ottaa lapset huostaan.
Onko kyseessö vuokra-asunto? Oikeus voi päättää kumpi enemmän asunnon tarvitsee. Muuta pois väliaikaisesti ja sitten kun mies irtisanoo asunnon kun se on liian iso ja kallis, muuta takaisin. Tässä se huono puoli että säilyt ehkä koko ajan osavastuullisena vuokrasta.
Onko mies uhkaillut tms? Jos on, ens kerralla soitat poliisit. Poliisit vie hänet putkaan. Aamulla menet poliisi laitokselle ja pyydät väliaikaisen lähestymiskiellon. Mies ei saa tulla enää asuntoon ja tadaa saat asua siinä asunnossa lasten kanssa.... Kokemusta on....
Paras tietysti olisi kun ymmärtäisi itse ainakin joksikin aikaa ottaa etäisyyttä. Saisi elää haluamallaan tavalla muita häiritsemättä ja miettiä onko niin itselleenkin parempi. Epäilen vaan vahvasti, kun tuntuu ettei yhtään tajua edes toimivansa mitenkään väärin. Ja kaikki oikeudet lapsiin pitäs olla, velvollisuuksia ei niinkään...
Ajattelin vaan että jos jollain olisi samantapaisesta kokemusta.
Mielestäni minulta ei ole mitään syytä ottaa huoltajuutta pois, minähän tässä olen pitänyt lasten elämää kasassa parhaani mukaan, ollut asioista yhteydessä neuvolaan jne.
Tottakai toivoisin että lapset voisivat olla myös isänsä kanssa tekemisissä, silloin kun se olisi turvallista.
ap
Ilmoitat, että ulos.
Jos ei lähde, haet apua lastenvalvojalta tai poliisilta.
Tuet? Mitkä tuet? Mene töihin.