En kehtaa viedä koiraa eläinlääkäriin, koska rokotukset eivät ole kunnossa
En osaa selittää miksi näin käynyt, mutta 5 v koirallamme eivät kaikki rokotukset ole kunnossa. Koira on aina ollut terve, eikä eläinlääkärillä ole käyty sitten pentuiän, jolloin saatiin ekat rokotukset.
Nyt pientä vaivaa ja veisin mielelläni lääkäriin. Hävettää vain, koska olemme olleet törppöjä rokotusten suhteen. Ketään muuta vastaavaa?
Kommentit (28)
Mulla on 6 ja 4 vuotiaat koirat ja niiden roksat pasi vuotta vanhat.. Mun serkku joka on eläinlääkäri sanoi et ei ne oikesti ees mee niin nopeeta vanhaksi. Kaikki vakuutukset on eli jos olisi tarve niin samantien mentäis lekuriin. Roksatkin otetaan tässä jossain vaiheessa syksyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt niskasta kiinni! Ei ne siellä tuomitse, hoitavat eläimiämme! ja vie kunnalliselle ell, maksaa huomattavasti vähemmän :)
En oo koskaan käynyt kunnallisella, kun kukaan tuttu ei ole suositellut sitä. Uskaltaisinkohan kokeilla? Kerran sain kyllä puhelimitse ihan hyvät ohjeet pikkuhaaveriin kunnalliselta, kun mikään muu ei ollut silloin auki.
Ei kunnallinen ole sen huonompi eläinlääkäri kuin muutkaan, noin yleisesti. Meillä päin on eräässä kunnassa maakunnankuulu "koiralääkäri", jonka luo viedään koiria monen sadan kilometrin päästä erityisesti hankalammissa tapauksissa. Kunnalliset hoitavat nimittäin eläimiä yli kuntarajojen, varsinkin päivystystapauksia.
Minä en muista edes omia rokotuksiani. Ei mitään käsitystä, milloin olen ottanut viimeksi esim. jäykkäkouristusrokotuksen. Poliokin pitää kai aina joskus uusia, mutta en ole viime vuosina matkustellut.
Typeryytesi takia annat mieluummin lemmikkisi kärsiä. Voiko koirasta ja sen emännästä tehdä lasun?
Ensiksikään koiraa ei välttämättä rokoteta jos sillä on jotain muuta vaivaa, vain terveitä eläimiä rokotetaan. Toisekseen niille jotka täällä kertovat 10-vuotiaista koirista joita ei ole koskaan rokotettu ja ihan terveitä ovat - sama juttu kuin ihmisilläkin, kun muiden koirat on rokotettu, niillä ei ole tauteja mitä tartuttaa sinun rokottamattomaan koiraasi. Mutta mitä enemmän koiria on rokottamatta, sitä suurempi mahdollisuus että joku niistä sairastuu, ja levittää taudin sitten niihin muihinkin rokottamattomiin. Se muutaman kympin käynti koiran kanssa rokotuksissa on kuitenkin aika paljon pienempi paha kuin joku vesikauhuun sairastuminen. Sen kun voi hyvässä lykyssä saada vielä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tiedot tallennetaan jonnekin siruun ja kun vien koiran lääkärille, tiedot rokotuksista näkyy heti.
Ap
Olisikin sirulla se tieto, vaan kun ei ole. Aina joutuu kantamaan rokotustodista mukana kun käy näyttelyissä ja kokeissa.
Ei se ole eläinlääkäreille mikään uusi tialanne, että koira on jäänyt rokottamatta. Tyytyväisiä vaan jos ostat nyt ne rokotukset mitä koira tarvii.
Mulla kävi kans noin kun muutin. Aikaisemmasta eläinlääkäristä muistutettiin rokotuksista. Uudessa ei, niin unohdin täysin. Olin tottunut liian hyvään palveluun.