Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lempi tv-sarjasi?

Vierailija
27.08.2016 |

Mun on Avara luonto, ollut aina. Hyödyllinen ja mielenkiintoinen. Nostalginenkin nykyään, kun muistelen kaikkia niitä katselukertoja lauantain saunavuoron jälkeen edesmenneen isäni kanssa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avara luonto on klassikko. Ihana tuo muistelu että joku oli katsellut sitä isänsä kanssa ja nyt isä on poissa, mutta muistot ohjelmasta jäi.

Mä taas sairastuin yhdessä vaiheessa ja jouduin paljon lepäilemään kotona ja kärsimään kipuja, Yksi paras rentoutumis- ja kivunhoitokeino oli Avara luonto -ohjelmat. Menin pötkölleni sänkyyn ja vedin viltin päälleni, ja sitten kaukosäätimestä ohjelma päälle. Varsinkin tykkäsin niistä merellisistä ohjelmista, klassikko oli se valashai. Sinistä maisemaa, merta, ja iso valashai ui fleguna tuhansia kilometerejä Australiasta Afrikan rannikolle ja sieltä takaisin. Ja Mr. Avara Luonto, Jarmo Heikkinen, ja se rauhallinen selkä ääni. Siinä kaikki lihakset rentoutui ja kipu häipyi, ja ohjelman loputtua tv kiinni ja jatkoin unessa lämpimässä meressä kellumista valashain matkassa...

Vierailija
22/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se Twin Peaks on. Nykysarjoista House of Cards.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se Twin Peaks on. Nykysarjoista House of Cards.

Jotakin todella ärsyttävää siinä Frank Underwoodissa kuitenkin on. Mutta kyse on kai hyvin tehdystä viihteestä, ei mistään realistisesta tv-sarjasta (toivottavasti).

Vierailija
24/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xena, Tie Avonleaan, Tohtori tuli kaupunkiin, Lumisen virran mies, Sydämen asialla, Lewis, Midsomerin murhat, Gilmoren tytöt, Moderni perhe ja Rillit huurussa.

Vierailija
25/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiatar

Vierailija
26/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritari ässä

Vierailija
27/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en seuraa tv:stä muita sarjoja kuin Good Wife. Päähenkilö on mielestäni mahtava. En juuri muuten ole seurannut lakisarjoja.

Vierailija
28/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greyn anatomia, House, Walking Dead, Game of Thrones, 4400, 100 ja Black Sails

Vierailija
29/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ainakaan ulkomaaliset sarjat. johtu varmaan esim kielellisen identiteetin puutteesta.

Ai jaa, musta taas kotimaisia sarjoja on aina ollu vaikea katsoa, kun se puhe niissä on monesti joko tosi epäluontevaa tai sitten sellaista monotonista pajatusta vaan :D Katson ja kuuntelen mielummin vieraskielisiä, kun niissä näyttelijöiden eläytyminen ja tunteella lausuminen kuulostaa aina hyvältä.

Paras sarja nyt on Penny Dreadful.

Ne sanat ovat tekstiä. Minä en osaa selittää tätä asiaa tämän  enempää. Mistä mahtaa johtua, en tiedä.. Tosin minulla on esim tästä johtuen keskittymisvaikeuksia.

Joo, eihän siinä mitään, kukin tykkää mistä tykkää. Itse olen aina lukenut paljon, joten olen tottunut että erilaiset tunteet ja maailmat avautuvat sen kautta. Nykyisin tosin ymmärrän englantia sen verran, että harvoin mun pitää niitä tekstejä siinä edes katsoa. Kuitenkaan en ole lähellekään natiivin tasoa, joten onhan se mahdollista, että natiivien korvaan ne repliikit kuulostavat yhtä "luonnottomilta" kuin miltä minusta suomenkieliset repliikit :P

"onhan se mahdollista, että natiivien korvaan ne repliikit kuulostavat yhtä "luonnottomilta" " - Tätä juuri tarkoitinkin. Mitä tulee "monotonisuuteen" ja "pajatukseen" sekä taitaa olla niin että sumalaisissa elokuvissa puhutaan suht hiljaisella äänellä. Tämä käsittääseni johtuu siitä, etä tällä kyetään saamaan hieman näyttelijän omaa luontaista puhetyyliä häivytettyä. Amerikalaisissa elokuvissa on aussi-aksenttia, africanamerican -aksenttia, brittienglanti aksenttia jne...

Vierailija
30/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dicteen kuvataan muuten uutta kautta.

Vierailija
31/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-files, Supernatural ja Twin Peaks. Kunniamaininta myös Xenalle ja Kylmälle ringille.

Vierailija
32/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä se on varmaan sitten Sinkkuelämää, koska katson sitä uskollisesti maanantaista torstaihin. Toinen on Hotellit Kuntoon. Kiesus sentään. No jos esitettäisiin jotain sarjaa Brittilän kuninkaallisten historiasta, katsoisin sitä innoissani. Nyt mennään sillä mitä on.

Frendit myös. Olkoon vaikka kuinka aivonta hömppää, itkin kun ensimmäistä kertaa näin päätösjakson, ja kaikki jättivät vuoron perään avaimensa vierekkäin.

Vierailija
33/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajjjestas, nyt tuli vaikea, koska niitä on niin paljon.

60-luku: olen syntynyt -65, joten muistan hyvin vähän 60-luvun puolelta. Sunnuntai-iltapäivisin tuli amerikkalainen sit com Eddien isä, jota katsoin yhdessä äidin kanssa.

70-luku: Merilinja, Kahden kerroksen väkeä, Naapurilähiö, Avaruusasema Alfa, Ashtonin perhe, Onnen päivät, Testamentti, Hyväkkäät, Pieni talo preerialla

80-luku: Taistelupari, Kahden keikka, Vanha Kettu, Bergerac, Vastatuuleen, Ross Poldark, Päivien kultainen ketju, Triffidien kapina, Safiiri ja Teräs, Okalinnut, Öhmanin tavaratalo, Paluu Eedeniin, Kaikenkarvaiset ystävämme, Ylikomisario Morse, Anna ystävämme, Hiidenvirta, Kunnes jälleen tapaamme

90-luku: Muotitalo (House of Eliott), Friends, AbFab, Pokka pitää, Fawlty Towers (70-luvun sarja, jonka "löysin" 90-luvun uusinnoista), Frasier, Star Trek TNG, Metsolat, Puhtaat valkeat lakanat, Kotikatu (tosin aloin seurata sitä vasta 2000-luvun taitteesta saakka), Simpsons, South Park, Koti kuntoon

2000 ja eteenpäin: CSI-versiot, Criminal Minds, Komisario Lewis, 24, Downton Abbey, Shetlandsaarten murhat

Tuossa ne, jotka varttitunnin muistelemisella muistin. 2000-luvulta on yllättäen jäänyt mieleen vain rikoksiin keskittyviä sarjoja. Ainoa draama, jonka muistin, on Downton Abbey eikä komediasarjoja ole yhtään. Mistähän sekin kertoo? Jos yhtä ainoaa lempisarjaani kautta aikain kysytään, se on ehkä sitten Downton Abbey, tai Anna ystävämme. Tai ehkä sittenkin Okalinnut. Vaikea on valita.

Vierailija
34/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luku: olen syntynyt -65, joten muistan hyvin vähän 60-luvun puolelta. Sunnuntai-iltapäivisin tuli amerikkalainen sit com Eddien isä, jota katsoin yhdessä äidin kanssa.

70-luku: Merilinja, Kahden kerroksen väkeä, Naapurilähiö, Avaruusasema Alfa, Ashtonin perhe, Onnen päivät, Testamentti, Hyväkkäät, Pieni talo preerialla

80-luku: Taistelupari, Kahden keikka, Vanha Kettu, Bergerac, Vastatuuleen, Ross Poldark, Päivien kultainen ketju, Triffidien kapina, Safiiri ja Teräs, Okalinnut, Öhmanin tavaratalo, Paluu Eedeniin, Kaikenkarvaiset ystävämme, Ylikomisario Morse, Anna ystävämme, Hiidenvirta, Kunnes jälleen tapaamme

90-luku: Muotitalo (House of Eliott), Friends, AbFab, Pokka pitää, Fawlty Towers (70-luvun sarja, jonka "löysin" 90-luvun uusinnoista), Frasier, Star Trek TNG, Metsolat, Puhtaat valkeat lakanat, Kotikatu (tosin aloin seurata sitä vasta 2000-luvun taitteesta saakka), Simpsons, South Park, Koti kuntoon

2000 ja eteenpäin: CSI-versiot, Criminal Minds, Komisario Lewis, 24, Downton Abbey, Shetlandsaarten murhat

Tuossa ne, jotka varttitunnin muistelemisella muistin. 2000-luvulta on yllättäen jäänyt mieleen vain rikoksiin keskittyviä sarjoja. Ainoa draama, jonka muistin, on Downton Abbey eikä komediasarjoja ole yhtään. Mistähän sekin kertoo? Jos yhtä ainoaa lempisarjaani kautta aikain kysytään, se on ehkä sitten Downton Abbey, tai Anna ystävämme. Tai ehkä sittenkin Okalinnut. Vaikea on valita.

Hähä, noin paljon muistin lempisarjoja, mutta se yksi, josta olen tykännyt ihan hirveästi ja DVD:ltäkin katsonut monenmonta kertaa, unohtui: 90-luvulle kuuluu ihan ehdottomasti Ylpeys ja ennakkoluulo, niin, ja 80-luvulle Dallas!

Ja juuri äsken muistin, että katsonhan minä mieheni kanssa myös Rillit huurussa -sarjaa, eli löytyihän 2000-luvulle sentään yksi lempikomediasarjakin.

Vierailija
35/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Girls

2. Breaking Bad

3. Silta

Kotimaisista Tabu tms.

Vierailija
36/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupua.. Office unohtui

Vierailija
37/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avara luonto on klassikko. Ihana tuo muistelu että joku oli katsellut sitä isänsä kanssa ja nyt isä on poissa, mutta muistot ohjelmasta jäi.

Mä taas sairastuin yhdessä vaiheessa ja jouduin paljon lepäilemään kotona ja kärsimään kipuja, Yksi paras rentoutumis- ja kivunhoitokeino oli Avara luonto -ohjelmat. Menin pötkölleni sänkyyn ja vedin viltin päälleni, ja sitten kaukosäätimestä ohjelma päälle. Varsinkin tykkäsin niistä merellisistä ohjelmista, klassikko oli se valashai. Sinistä maisemaa, merta, ja iso valashai ui fleguna tuhansia kilometerejä Australiasta Afrikan rannikolle ja sieltä takaisin. Ja Mr. Avara Luonto, Jarmo Heikkinen, ja se rauhallinen selkä ääni. Siinä kaikki lihakset rentoutui ja kipu häipyi, ja ohjelman loputtua tv kiinni ja jatkoin unessa lämpimässä meressä kellumista valashain matkassa...

:) Itsekkin pidän juuri Jarmo Heikkisen äänestä. Sekä hyvin kerrotut ja kuvatut tarinat. :) ap. Rentouttava ohjelma kaikenkaikkiaan.

Vierailija
38/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinfeld

Vierailija
39/39 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, pakko kiittää ja ihmetellä, miten joku voi muistaa noin hyvin. Olin unohtanut Okalinnut ja Vastatuuleen kokonaan. Jon English oli mun teini-ihastus, ah miten täydellinen hän olikaan, rintalihaksineen.  :)