Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti kaduttaa

Vierailija
25.08.2016 |

Ei, tämä ei ole mikään oikeus aborttiin pois ja jokaisen solumöykyn kuuluu saada kehittyä ihmiseksi ja syntyä keskustelu. Kannatan naisten oikeutta määrätä kehostaan.

Pitkä tarina lyhyesti. Olemme olleet yhdessä nyt 3 vuotta. Jo alusta alkaen oli selvää ettei mies missään nimessä tahdo lapsia/isäksi. Itsellänikään ei ollut mikään hinku lapsia hankkia joten asia ei ollut mikään ongelma.
Elämällä on kuitenkin tapana yllättää ja ehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi. Sen kummempaa keskustelua asiasta ei tarvinnut käydä. Abortti oli ainoa vaihtoehto. Se tuntui samaan aikaan oikealta ja kuitenkin niin väärältä. Olin vihainen miehelle kun hänen ainoa huolenaiheensa oli minun vointini ja se että hän koki ikäväksi sen että joudun käymään läpi epämiellyttävän asian. Jälkikäteen ajateltuna käyttäydyin typerästi, mutta olin poissa tolaltani ajatellessani etteikö hän mieti ollenkaan että sisälläni oleva solukasa voisi jonain päivänä olla ajatteleva ja tunteva ihminen. Abortin tein sairaalassa. Olin pyörtynyt ultrassa ja muutenkin heikossa hapessa niin se oli miellyttävin vaihtoehto. En nähnyt mitään pientä ihmisen alkua tai muuta järkyttävää. Ainoa ajatus oli että voi luoja kun sattuu, en tule synnyttämään mitään neljää kiloa ikinä kun riisin kokoinenkin sattuu kuin mikäkin. Jälkivuodon loputtua en edes miettinyt asiaa sen kummemmin.

Nyt se sitten on alkanut kummittelemaan päässä. Mitä jos. Hän olisi nyt 2 vuotta vanha. En osaa sanoa mitä oikein haen tällä. En halua lapsia enkä niitä ole halunnut sen jälkeen kun harhaluuloni haikarasta korjattiin ja baby born oppi kastelemaan vaippansa. Kuinka pääsisin katumuksesta eroon? Katuuko kukaan teistä aborttia ajoittain vaikkakin se olisi ollut oikea ratkaisu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja syvästi. Abortista 7 vuotta. Tehty terveydellisistä syistä ja miehen vankan painostuksen alla. 

Suosittelen kirjaa Abortti ja siitä selviytyminen

http://www.adlibris.com/fi/kirja/abortti-ja-siita-selviytyminen-9789518…

Vierailija
2/4 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsselläni ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, mutta tiedän ystävästäni, että asia voi olla todella kipeä vielä vuosikymmenten jälkeenkin. Kannattaa hakea apua, jotta ei jää murehtimaan ja tuntemaan syyllisyyttä vuosikausiksi, ja siten pilaamaan elämäänsä tällaisilla taakoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinua kaduttaa.

Abortti saattoi olla kohdallasi aivan oikea ratkaisu, mutta silti sinulla on oikeus surra sitä mitä menetit. Tietysti tuollaisissa suurissa asioissa mietityttää, millaista olisi, jos olisikin päätynyt valitsemaan toisin. Sure rauhassa ja tunne katumusta jos siltä tuntuu, siinä ei ole mitään väärää - muista kuitenkin, että sinulla ei ole mitään velvoitettu tuntea katumusta tai syyllisyyttä abortin takia. Tunteet eivät ole vääriä, vaikka ne joskus ilmenevätkin oudoissa konteksteissa.

Vierailija
4/4 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon rohkaisevista sanoista! Tottahan se on ettei menneisiin pidä jäädä vellomaan ja asiat olisi hyvä käsitellä kunnolla läpi ja sitten antaa olla ja mennä elämässä eteen päin. Saattaa olla että puhun tästä vielä mieheni kanssa. Tiedän ettei hän koe samoja tuntemuksia kuin minä, mutta hän on erityisen hyvä kuuntelija ja toivoo myös että pääsisin asian yli. Siis sitten kun saa tietää että pohdin sitä yhä.. -ap