Lestadiolaisisä: Kun vähän alle viisikymppisenä alkaa ihmettelemään että kuka mä oon
Koskettava tv-ohjelma.
– On se jännä juttu, että vähän alle viisikymppisenä alkaa ihmettelemään, että kuka minä oon. Aikaisemmin olin armoton, itseänikin kohtaan, elämäntapojen ja syntikäsityksen suhteen. Syyllistäminen on voimakas vallankäytön muoto.
Pelko on kova voima, ja jos se verhotaan rakkauteen, se on väärin.
Vanhoillislestadiolaisuuden jättänyt suurperheen isä.
https://freepathways.wordpress.com/2016/08/25/ilolat-haastattelu/
Kommentit (6)
Murheellista että on täytynyt kokea noin kovia. Uskovaiset on julmia ihmisiä toisilleen.
Erosin evlutkirkosta viime viikolla. Miesopit ei kiinnosta.
Naiset hiljaa seurakunnassa:)
Ja kotona:)
Eikös uskonnon pitänyt olla rakkautta ja rauhaa Pyhässä Hengessä vai miten se oli...
Vierailija kirjoitti:
Eikös uskonnon pitänyt olla rakkautta ja rauhaa Pyhässä Hengessä vai miten se oli...
Itse ajattelin tätä katsoessa että eikö näille lestadiolaisille ole televisiokin kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin tätä katsoessa että eikö näille lestadiolaisille ole televisiokin kielletty.
Ai kielletty lestadiolaisuuden jättäneille?
Ykkönen, totta, julkisuus tai ainakin some-puhe leimaa vailla mitään todellista kosketuspintaa lestadiolaiset miehet naisia sortaviksi despooteiksi. Todellisessa elämässä en ole kohdannut sellaisia lestadiolaismiehiä. Itse asiassa moni vastaa unelma-aviomiestäni.
Kyllä saa erilaisin kuvan lestadiolaisesta miehestä kuin mitä kaiken maailman kielteinen julkisuus yleensä heidät leimaa. Plussan puolelle vetää!