Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa majoittaa ulkomailta käymään tulevan kaverinsa viikoksi meille

Vierailija
25.08.2016 |

Ei edes kysynyt minulta asiasta vaan oli mennyt lupaamaan että kaverinsa voi asua meillä viikon. En yhtään tykkää ajatuksesta, vierailu sekoittaa koko elämänrytmin ja kaikkein pahinta on se, että meillä on vuosipäivä juuri sillä viikolla. Mies ei taida edes muistaa, tai sitten vaan ei välitä. Kerronko vuosipäivästä ja sen, että en halua majoittaa itselleni täysin vierasta miestä kotiini, ajatuskin tuntuu inhottavalta ja likaiselta. Mies tekee pitempiä työpäiviä kuin minä, eli joutuisin olemaan kahdestaan vieraan kanssa iltapäivisin. Hotellit on sitä varten että niissä yövytään kun matkustellaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on yhtä lailla miehesi , kuin sinunkin.  Sinun vieraasi ovat toki aina tervetulleita?

Vierailija
2/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on tainnut  olla täällä jo. Anna kun arvaan, kaveri  on naispuolinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä vuosipäivä? Olette seurustelleet vuoden? Sitä nyt ehtii juhlimaan myöhemminkin. Minusta on ihan ystävällistä.ottaa vastaan ulkomaalainen vieras, kai sinä nyt viikon kestät? Jos et halua olla hänen kanssaan kahdestaan, mene omien ystäviesi luo, kirjastoon, harrastukseen, ihan mihin vaan. Miehesi vierashan hän on, miehesi voi järjestää ohjelmaa ja kierrättää katsomassa nähtävyyksiä tai mitä nyt haluavatkin.

Vierailija
4/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mies tietenkin voinut kysyä ensin.

Minkä kokoinen asunto teillä on? Jossain yksiössä tuo on tietysti hankalaa.

Yleisesti ajatus on mielestäni ihan kiva. Kai miehen kaverit voivat olla sinunkin kavereitani? Itse tykkään ainakin kun ihmiset tulevat kylään :)

Vierailija
5/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi homo?

Vierailija
6/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille on ainakin ihan vapaasti saaneet kaikki kaverit tulla yökylään jos halunneet. Jos mies on sopinut jonkun kanssa ja vain ilmoittaa asian, niin mitä sitten. Itsestä on ainakin mukavaa vaihtelua kun tulee vieraita.

Vierailija
7/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskohteliaisuutta olisi kysyä ja sopia etukäteen tuommoiset mutta kun mies on luvannut majoittaa niin anna miehen majoittaa. Eli nimenomaan mies majoittaa, järkkää pedin, petivaatteet, pyyhkeet, ruokaa vieraalle ja omaa aikaansa mahdollisuuksien mukaan jne. Sinä elät sen viikon omaa elämääsi siinä sivussa, harmillista että vuosipäivä osuu siihen mutta sitä ehtii oikeasti viettää vaikka seuraavalla viikolla. älä tee numeroa. Mutta tee miehelle selväksi se että jos ilman sopimista kutsuu vieraita niin vastaa sitten itse heidän mukavuudestaan ja tarpeistaan. 

Vierailija
8/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sopisi, että kotiin kutsutaan vieras viikoksi kysymättä minulta. En itsekään kutsuisi ketään noin pitkäksi aikaa, eli koskee kyllä samat säännöt ihan meitä molempia. Kotona tarvitsen rauhaa, vaikka tutustunkin mielelläni miehen ystäviin.

Suosittelen vakavaa keskustelua miehen kanssa. Miksi hän esitti kutsun noin vain ottamatta asuinkumppania huomioon? Voiko kutsun vielä perua? Jos ei, niin on mietittävä miten tästä eteenpäin. Voisitko itse mennä 3-4 päiväksi jonnekin muualle? Miehelle selväksi, että hän vastaa vierailun käytännön järjestelyistä.

Vierailija
9/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saa majoittaa ystäviään kotiimme, koska tämä on myös hänen koti, ei yksin minun. Itse pyrin käyttytymään asiallisesti silloin kun yhteisessä kodissamme on vieraita eli pyrin omalla käytökselläni ilmaisemaan, että vieras/vieraat ovat tervetulleita.

Vierailija
10/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies muistuttaisi, että hän on sen kodin maksanut ja jos minulle eivät hänen ystävänsä sovi vieraiksi, voin etsiä itselleni uuden asunnon. Tosin eipä ole käynyt edes mielessä, että ryhtyisin öykkäröimään yhteisessä kodissa. Mies taas ei kutsu meille mitään törkyväkeä.

Vierailija
11/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on tainnut  olla täällä jo. Anna kun arvaan, kaveri  on naispuolinen?

Et sitten lukenut aloituksesta sitä kohtaa jossa puhuin vieraasta miehestä kodissani? ap.

Vierailija
12/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä vuosipäivä? Olette seurustelleet vuoden? Sitä nyt ehtii juhlimaan myöhemminkin. Minusta on ihan ystävällistä.ottaa vastaan ulkomaalainen vieras, kai sinä nyt viikon kestät? Jos et halua olla hänen kanssaan kahdestaan, mene omien ystäviesi luo, kirjastoon, harrastukseen, ihan mihin vaan. Miehesi vierashan hän on, miehesi voi järjestää ohjelmaa ja kierrättää katsomassa nähtävyyksiä tai mitä nyt haluavatkin.

Kaveri on siis täältä kotoisin, miehen vanha koulukaveri, muutti ulkomaille muutama vuosi sitten. En tykkää ajatuksesta että hän makoilisi meidän kodissa molempien ollessa töissä. ap.

Vierailija
13/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa saatte kimpan aikaan. Saat vihdoinkin unelmaasi eli ykköseen ja kakkoseen samaan aikaan.

Vierailija
14/14 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mies voinut kysyä ensin, mutta muuten tuntuu että ap, olet nipo. Sori.

Jos kaveri on ok (ei mikään juoppo tms.), ei kai se haittaa että on teillä? Eiköhän hänkin päivisin käy paikoissa jne.

En tajua mikä suomalaisilla on niin vaikeaa siinä että ihmiset tulevat pidemmäksi aikaa kylään. En ole missään muualla törmännyt tähän.

Olen matkustellut paljon niin, että asun kaverin kanssa esim viikon jonkun tämän paikallisen sukulaisen/kaverin luona (olen reissannut paljon ulkomaalaisten ystävieni kanssa). Elämäni parhaita kokemuksia.

Ja kyllä mun kotiin saisi jokainen näistä tulla vastavierailulle. Ja muutkin ihmiset kyläilemään.