Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Pilteissä on SOKERIA?

Vierailija
25.08.2016 |

Mitä hittoa. Miksi vauvansoseisiin lisätään sokeria? Onpa kivaa, että vauva oppii makeariippuvaiseksi ennen yhtä ikävuotta.

Onko tiedossa merkkejä, joissa sokeria ei olisi?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse älkä sielä huutele.

Vierailija
2/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyvyyden vuoksi kuulemma. Muksu ja Bona on tietääkseni ainakin sokerittomia. Parasta olisi toki kun tekisit itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapset söisi ne. Mä haluuuun sen piltin, en niitä vanhempien mössöjä.

Tee soseet itse :)

Piltit ovat helppoja, mutta mieti, kun ne säilyy huoneenlämmössä niin kauan. Mikä niiden ravintoarvo on ja jos pelkästään niillä ruokkii kullanmurunsa 😞.. . 😔

Vierailija
4/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse, sanotte.

Eli osta kalliita, muualta rahdattuja hedelmiä ja soseuta ne? Pakasta, säilö?

Ei hitto, menee ikä ja terveys ja tämä äiti ei ole kotona viihtyvää sorttia.

Vierailija
5/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä itse eli olen valmis maksamaan siitä, että joku tekee ne puolestani. Mutta en halua, että niihin lisätään sokeria tai suolaa.

Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa?

Vierailija
6/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse, sanotte.

Niin, sinulla on 2 vaihtoehtoa: joko teet itse tai sitten ostat kaupasta. Kaupan tuotteissa on lisättyä sokeria. Valinta on edelleen sinun.

Vierailija
7/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tehdä itse eli olen valmis maksamaan siitä, että joku tekee ne puolestani. Mutta en halua, että niihin lisätään sokeria tai suolaa.

Ei mikään. Mutta itse tekemällä saa juuri sellaista jmitä haluaa. Kaupan hyllyistä saa vain niitä tuotteita, joita kauppias on sinne päättänyt ottaa. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa?

Vierailija
8/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse, sanotte.

No sitten jos on noin täysin muiden tekemien soseiden varassa, niin ei parane paljon valittaa että mitä he päättävät niihin soseisiinsa laittaa.

Vierailija
9/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piltti itse vastasi että esim siinä punaposkessa on siksi lisättyä sokeria kun olisi muuten liian hapanta. Mä petyin tähän aina rankasti, mutta tuota lisättyä sokeria on vaan parissa maussa, eikä muistaakseni ole muilla merkeillä, oon ne aika tarkkaan katsonut kaikki.

Vierailija
10/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Mutta itse tekemällä saa juuri sellaista jmitä haluaa. Kaupan hyllyistä saa vain niitä tuotteita, joita kauppias on sinne päättänyt ottaa. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa?

Onpa vihamielinen vastaus. Olen useasti saanut vaikutettua paitsi kaupan valikoimaan myös ruoanvalmistajan resepteihin. Olen kiinnostunut asiasta ja tiedän olevani kiinnostavaa kohderyhmää. Raha päättää markkinoilla.

Siksi aionkin ostaa sokerittomia tuotteita. Enkä vieläkään keittele soseita itse kotona.

Vierailija
11/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös Pilttejä missä ei oo lisättyä sokeria, tutki eri purkit tarkkaan. Esim. Piltti Päärynäsoseessa eikä Mangososeessa ole lisättyä sokeria.

Vierailija
12/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse, sanotte.

No niitä samoja banaaneja ja omenoita ostan itselleni muutenkin sieltä hedelmätiskiltä, miksi kantaisin lapselleni vuosia huoneenlämmössä säilyvää hedelmäsosetta lasipurkissa, josta on puolet vettä? En pidä hirveän kalliina. Eikä mene aikaakaan juurikaan. Mutta kukin tyylillään, kerroinkin jo että bonassa ja muksussa ei tietääkseni ole sokeria. Ja näissä luomumerkeissä en ole kanskaan huomannut. Joissain kaupoissa myydään 1l tai 0,5l tetroissa Bonne merkkistä, 100% hedelmäsosetta. Ihan vain vinkkinä. :)

2

Vierailija
13/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota banaani, ota lusikka. Avaa banaani siten, että vedät yhden suikuran verran kuorta pois. Raaputa lusikalla banaania lusikkaan sopiva määrä ja syötä lapselle. Olipa vaikeeta.

Vierailija
14/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin kyllä käyttää noita purkkiruokiakin joskus, mutta epäilyttää tuo että säilymisaika on vuosikausia. Kuulostaa tuon perusteella niin teolliselta paskalta kuin olla voi, tuoreudesta ei tietoakaan.

Vierailija
15/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa. Miksi vauvansoseisiin lisätään sokeria? Onpa kivaa, että vauva oppii makeariippuvaiseksi ennen yhtä ikävuotta.

Jos soseessa on heldemiä tai marjoja, niin siinä on väkisinkin sokeria.

https://www.hyvatevaat.fi/tuotemerkkimme/nestle-bona/omenaa-banaania-ja…

Esimerkiksi tuohon ei ole lisätty sokeria, mutta sitä on kuitenkin 11% tuotteesta.

Vierailija
16/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Bonne soseita, löytyy yleensä sieltä missä on hillot ja marmeladit. Niissä ei ole muuta kuin hedelmää.

Vierailija
17/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota banaani, ota lusikka. Avaa banaani siten, että vedät yhden suikuran verran kuorta pois. Raaputa lusikalla banaania lusikkaan sopiva määrä ja syötä lapselle. Olipa vaikeeta.

No älä nyt viitsi. Ei pelkällä banaanilla vuotta vedetä.

Vierailija
18/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsi saa taas lisää sokeria :) Banaanissa on reilu 13% sokeria.

Vierailija
19/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Bonne merkkiset soseet on hyviä! Itse rakastan sitä mangoa vaniljajäätelön kanssa. Myös lapseni tykkäsi syödä niitä vauvana ja tykkää edelleen. Ei sokeria, lisä- ja väriaineita. Löytyy ainakin täällä päin prismasta hillohyllyltä.

Vierailija
20/74 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos soseessa on heldemiä tai marjoja, niin siinä on väkisinkin sokeria.

https://www.hyvatevaat.fi/tuotemerkkimme/nestle-bona/omenaa-banaania-ja…

Esimerkiksi tuohon ei ole lisätty sokeria, mutta sitä on kuitenkin 11% tuotteesta.

Joo totta kai niissä on hedelmän omaa sokeria eikä hedlemä ole edes kovin terveellistä, mutta osaan soesita on lisätty sokeria vielä erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi