Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VINKKI MITEN MAITOMÄÄRÄ KASVUUN

03.03.2006 |

Terve!

Olen tässä pidemmän aikaa taistellut, kun maitoa tulee liian vähän vauvalle. Eilen sain vinkin " vanhalta terveydenhoitajalta" , että kantsii kokeilla niin, että kun imettää vauvaa niin toisen rinnan tyhjentää samaan aikaan pumpulla. Aivot luulee että onkin kaksi vauvaa syötettävänä ja nelinkertaistaa maitohormoonin, joka taas tuplaa maitomäärän. Nyt olen viime yön tehnyt näin ja jatkan ainakin muutaman päivän näin. En tiedä miten tehoaa mutta kokeilkaa muutkin. Ei kuulemma ole siis sama asia jos ensin antaa toisen ja sitten toisen rinnan vaan nimenomaan yhtäaikainen tyhjennys lisää tuotantoa. Terkka kertoi yhdestä kaksosten äidistä, jolla ei riittänyt molemmille vauvoille maitoa kun oli ensin imettänyt toisen ja sitten toisen. Sitten kun oli alkanut imettään molempia yhtäaikaa niin johan alkoi maitoa tulla. Sitten vielä lopuksi varoitteli mua ettei sitten kauaa kannata jatkaa näin kun maito alkaa lisääntymään, että muuten hukun maitoon!!! Naurattaa vähän mutta kaikkeni kokeilen ja todella toivon että tästä ois apua :)

Ja muuten kun vauva on rinnalla niin pumppaamalla olen saanu nytten paljon enemmän ulos toisesta rinnasta kun heruminen on tosiaan ihan eri kun vauva vieressä toista rintaa imee.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta saattaisi löytyä vinkkejä: www.imetystukilista.net

Vierailija
2/3 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun mun ainakin täytyy imettää molemmat rinnat yhdellä syöttökerralla, jotta vauva olisi tyytyväinen. Eli jos pumppaisin toista rintaa samalla, niin ensimmäisen rinnan syötettyäni mun pitäisi antaa vauvalle vielä se pumpattu maito, ja tulos olisi plus miinus nolla... :/

No, ei kai sillä väliä, kun mulla kerran maito riittää, mutta saisi sitä enemmänkin tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ongelmana. Poika vasta 6 vrk vanha, MUTTA en voisi lypsää koska joudun toisella kädellä painamaan rinnanpäätä jotta pikkuinen saisi ns " vapaat sieraimet" hengittämiseen. Helpommin siis sanottu kuin tehty ; )