Onko ranskalaiset tylyjä?
Ainakin jenkeissä viljellään stereotypiaa tylyistä ranskalaisista. (Nyt ei siis puhuta ranskalaisista perunoista, vaan Ranskan kansalaisista.) Onko teillä kokemuksia tylyistä ranskalaisista?
Kommentit (5)
äkkipikaisia ja väkivaltaisia ovat ainakin miehet Pariisissa.
Minut pahoinpideltiin vain sen takia että valitin tupakoinnista metropysäkillä.
Arviolta neljä vanhempaa herrasmiestä alkoi lyömään ja potkimaan minua. Poliisiasemalla minulle lähinnä naurettiin ja tekijöitä ei koskaan tavoitettu.
Miehet tuntuisivat olevan hyvin räjähdysherkkiä etenkin ulkomaalaisia kohtaan.
Pariisissa olivat ihan ystävällisiä kaupoissa ja kahviloissa, kun aloitin asioinnin ranskalla. En todellakaan puhu hyvää ranskaa, mutta kahvin osaan tilata ja ymmärrän laskun loppusumman. Pienemmillä paikkakunnilla ihmiset tuntuvat olevan hyvinkin mukavia.
Uskoisin että mitä kauemmas Pariisista pääset, sitä ystävällisemmiksi ranskalaiset muuttuvat. Saa testata teoriani paikkansapitävyyttä ja myös osoittaa minun olevan väärässä.
Ranskalaiset ovat monesti melko omanarvontuntoisia ja eivät pelkää keskustella kärkkäästikin mielipiteistään. Hiljaisen kohtelias suomalainen tulkitsee sen helposti ylpydeksi ja töykeydeksi.
Ei. Ystävällisesti ovat kohdelleet, vaikken osaa ranskaa mitenkään hyvin ja joudun jatkuvasti turvautumaan englantiin. Autoilukulttuuri tosin on aika öykkäröivää.