Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tet-jakso, missä teinisi oli tet-jaksolla 9-luokalla?

Vierailija
24.08.2016 |

Miten sai/löysi paikan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneliikkeessä oli, ja kasiluokalla oli vanhalla ala-asteellaan. Molempiin kysyi itse.

Vierailija
22/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehdessä.

Laittoi itse sähköpostia henkilöstöpäällikölle. Kertoi lyhyesti missä teki 8. luokan TET:n ja mitä harrastaa ja että on kiinnostunut kirjoittamisesta ja toimittajan työstä.

Seuraavana päivänä tuli vastaus, että tervetuloa. Ei minkäänlaisia suhteita vanhemmilla ko. työpaikkaan.

Harjoittelu on vasta tulossa, mutta kävi allekirjoittamassa paperit. Pääsee kuulemma ainakin yhdelle juttukeikalle toimittajan ja kuvaajan kanssa, pääsee osallistumaan tiettyihin palavereihin ja halutessaan saa kirjoittaa pienen jutun ja/tai ehdottaa juttuvinkkiä ja tehdä sen toimittajan kanssa, jos idea on toteutuksen arvoinen.

Lehdellä on selkeästi systeemi, ottavat kuulemma kaksi harjoittelijaa kerrallaan ja on tietty sabloona miten harjoittelu toteutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin K-Marketissa (sellasessa isommassa), tästä on aikaa pitkälti yli 10 vuotta mutta mulla on mielikuva että opettaja vaan luetteli tyyliin kaikki kylän paikat ja sitten kuka ehti ensin valita niin sai mennä, pitiköhän sinne itse soittaa kuitenkin sitten ensin, en muista, mutta jotenkin muistelisin että koulu tyyliin hoiti kaiken.

Vierailija
24/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa. Kävin vain kysymässä.

Vierailija
25/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli miestenvaatemyymälässä. Kävi itse kyselemässä paikkoja. :)

Vierailija
26/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli ala-asteella opettajan apuna ekaluokkalaisia avustamassa, Prismassa hyllyjä täyttämässä ja Emotionissa myös tavaroita järjestelemässä. Kaikissa kävi itse ajoissa reippaasti kysymässä. Todella helposti ottivat.

Vierailija
27/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta siitä, mihin erityisoppilas voisi päästä? Jos siis oppimisvaikeuksia eikä ole niin ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen.

Vierailija
28/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ja jossain nuortentalolla. Kavereita oli paljon vanhempien työpaikoilla, ja lisäksi esim. kirjastossa, kaupassa, museossa, kahvilassa ja koulussa (vanha alakoulu)

Vierailija
29/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehden toimituksessa. Sai paikan menemällä käymään kaverinsa kanssa ja kysymällä, pääsisivätkö tet-jaksolle. Pääsivät.

Omalla työpaikallani (kemian alan tuotantolaitos) oli varastossa yhden työkaverin tuttavan lapset. Olisin varmaan voinut omanikin sinne hommata tet-jaksolle mut niitä ei ala kiinnostanut.

Vierailija
30/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin verotoimistossa, itse kävin kysymässä ja sain paikan. Vuosi oli 1985.

Vierailija
31/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta siitä, mihin erityisoppilas voisi päästä? Jos siis oppimisvaikeuksia eikä ole niin ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen.

Joku puutarha, tms viherala? Ottavat ainakin kuulemma paljon erityistapauksia töihin... Opiskelin hetken viheralaa ja sielläkin oli koulussa eräs tapaus joka ei esim ikinä puhunut kenellekään mitään eikä jotenkin tuntunut olevan kovin läsnä koulussa. Olin myös aikoinani puutarhalla tetissä ja en pahemmin joutunut puhelemaan turhia kenellekään.

Vierailija
32/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tet-jakso on kahdessa viikon erässä. Toisen oli eläinlääkärissä ja toisen eläinten löytökodissa. Itse mietti minne haluaa mennä ja itse kävi kysymässä.

Vierailija
33/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omia muksuja, mutta itse olin päiväkodissa. Soitin puljuun ja kysyin pääsenkö harjoitteluun. Sanoivat että "joo, tuu vaan, tuutko kirjottaa sopparin tänään iltapäivällä". Menin, kirjoitin ja siellä olin sit.

Vierailija
34/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tetissä Lindexillä. Sain paikan, kun kävin kysymässä asiasta.

Vierailija
35/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika oli tarvikekeskuksessa, kävi kysymässä ja sai paikan. Kelkkamies henkeen ja vereen, mieluinen paikka oli :)