Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tet-jakso, missä teinisi oli tet-jaksolla 9-luokalla?

Vierailija
24.08.2016 |

Miten sai/löysi paikan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa, kävi kysymässä, että pääsisikö sinne ja pääsi. Toinen oli lähikaupassa, samoin meni sinne kysymään ja sai sitten myöhemmin sieltä kesätyöpaikankin.

Vierailija
2/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerissa. Kävi itse kysymässä ja sai paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa, kävi kysymässä, että pääsisikö sinne ja pääsi. Toinen oli lähikaupassa, samoin meni sinne kysymään ja sai sitten myöhemmin sieltä kesätyöpaikankin.

Mitä teki kirjastossa?

Vierailija
4/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysymään mielenkiintoiseen paikkaa.. Itse olen ollut mm. Iskussa, k-raudassa ja s-marketissa

Vierailija
5/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupassa. Marssi reippaana sisään, kertoi tet-jaksostaan ja kysyi pääsisikö viikoksi ilmaiseksi ja reippaaksi työvoimaksi.

Pääsi.

Vierailija
6/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen kauppakeskuksen yhdessä kahvilassa. Itse kävi kysymässä ja sai lukion ajaksi sieltä töitä 2-3 vuoroa viikossa :)

Vierailija
7/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teki kirjastossa?

Laittoi kirjoja hyllyyn ja laittoi muovituksia kansien päälle ja sen sellaista, muistaakseni :)

Vierailija
8/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo useampi 9-luokkalainen. Olivat mm. päiväkodissa, Lindexillä, bussivarikon korjaamolla, Scanian korjaamolla, Suomalaisessa kirjakaupassa, arkistossa. Itse hommasivat paikat.

Vierailija
9/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa, itse kävi kysymässä.

Vierailija
10/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse silloin nelisen vuotta sitten taidemuseolla. Paikan sain ihan vain marssimalla museoon sisään ja kysymällä henkilökunnalta asiasta. Oli ihan mielettömän kivaa ja mielenkiintoista, sillä sain mm. ottaa osaa näyttelyn rakentamiseen ja myöhemmin TET-jakson jo päätyttyä sain vielä kutsun samaisen näyttelyn avajaisiinkin! Oli kyllä upea kokemus koko jakso.

Vierailija
11/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa oli, laittoi sähköpostia sinne ja kävi siellä sitten sopimasta asiasta. 

Vierailija
12/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pienen pienessä kahvilassa. Oli aika kiva, kun oli rauhallista ja sai ihan itse leipoa yhdessä toisen työntekijän kanssa ja toisen kanssa harjoitella erikoiskahveja ja kassankäyttöä.

Vierailija
13/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin apteekissa ja citymarketissa. Soitin vain ja kysyin.

Vierailija
14/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani oli elektroniikkaliikkeessä. Lähetti sähköpostia moneen yritykseen autoliikkeistä ruokakauppoihin. Osa vastasi , osa ei. Lopulta sai paikan, kun marssi liikkeeseen kysymään sitä. Kkun oli allekirjoittamut sopimuksen, niin seuraavana päivänä (myöhässä, spostissa oli koulun vaatima viimenen päivä) tuli tarjous myös autoliikkestä, joka oli ensisijainen toive. Joutui kieltäytymään, kun oli jo sopinut asia.

15/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutama vuosi sitten olin vanhainkodissa, viriketoiminnassa sekä siivoojana. Äitini oli työskennellyt samassa paikassa ja oli kysellyt jo etukäteen että ottavatko tettiläisiä. Sitten menin luokkatoverin kanssa yhdessä paikanpäälle kyselemään, kun oltiin samaan paikkaan menossa. Vanhukset tykkäsivät, kun oli viriketoiminnan ohjaajia normaalin yhden sijasta kolme. Arvostivat kovasti juttuseuraa, vaikka piti joka päivä esittäytyä uudelleen :)

Vierailija
16/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja järjesti paikan, koska lapsi ei uskaltanut hakea itse paikkoja. Lähiöasemalla oli viikon järjestelemässä, keittämässä kahvia jne.

Vierailija
17/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vastata oman paikan, vain 10 vuotta asiasta aikaa kohta x)

Minä siis olin eläintarvikeliikkeessä. Itse soittelin paikkoihin puhelimella jotka mua kiinnosti ja tuonne kutsuivat juttusille niin pääsin sinne sitten kun kasvotuste oltiin tavattu. Meillä oli vain yksi 2 viikon tet ysillä.

Vierailija
18/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni juuri sai Tet-paikan. Pääsee ystäväni liikkeeseen.

Parhaat tavat saada paikka on käyttää suhteita tai mennä paikanpäälle käymään ja kysymään.

Vierailija
19/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla paikoilla on myös netissä mahdollisuus hakea Tet-harjoitteluun. Veikkaan tosin että näissä paikoissa kannattaa olla ajoissa liikkeellä, että pääsee tarvittuna ajankohtana töihin, koska hakemuksia tulee varmaankin ihan kohtuullisesti. Minä hain joitakin kuukausia etukäteen kaupunginteatteriin lavastuspuolelle, ja pääsin, kuten myös eräs ystäväni joka haki samaan paikkaan. Muistaakseni tapasimme esimiehen jonkin verran ennen harjoittelun alkua, ja harjoittelussa maalasimme lavasteiden pohjia, siivosimme varastoa ja järjestelimme paikkoja. Pääsimme seuraamaan myös jonkin näytelmän kenraaliharjoitusta ja saimme liput toisen näytelmän iltanäytökseen. Huonona puolena se, ettei siitä työsuhteesta saa kovin helposti töitä jatkossa, mutta homma oli mukavaa, lounasruoka hyvää ja teatterin taika oli jatkuvasti läsnä :) Mitä aiemmin on liikkeellä, sitä parempiin paikkoihin voi päästä, joten kannattaa olla aktiivinen.

Vierailija
20/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla ala-asteellaan. Kävi kysymässä sieltä itse ja otettiin ilomielin vastaan