Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töykeä sihteeri

Vierailija
24.08.2016 |

Olen siivoojana eräässä firmassa ja mulla on mennyt totaalisesti maku firman yhteen sihteeriin. On niin koppava ja nenäkäs eikä yksikään esimiesasemassakaan oleva työntekijä toimi näin! Tänään koputin hänen huoneensa oveen, kun kävin lisäämässä käsipaperia hänen huoneessa sijaitsevaan käsienpesualtaalle. Nosti katseensa tietokoneelta ja kysyi "miksei noita hommia hoideta jonain muuna aikana, kun minulla on tähän aikaan ihan järjetön kiire enkä halua, että minua häiritään". No, laitoin käsipaperit ja sanoin vittumaisesti, että "anteeksi vaan" ja poistuin. Kukaan muu ei näin ole minua kohdellut. Hän kyllä on muuten työyhteisössään pidetty henkilö, tekee varmasti työnsä loistavasti ja on usein ylitöissäkin. Ymmärrän kyllä stressin ja kiireen, mutta miksi minulle pitää olla töykeä ja vittumainen!? Ei muille kyllä ole ja firmassa koko ikänsä työskennellyt vanhempi siivooja on hänen hyvä ystävänsä ja antaa kyllä hänen touhuta huoneessaan vaikka mitä, kun tekee töitään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelin aiemmin johdon assarina ja kiire oli koko ajan. Ovenpielessä oli jatkuvasti joku naukumassa jotain ja omiin töihin keskittyminen oli todella vaikeaa. Joskus harvoin sitten laitoin huoneeni oven kiinni (työpaikalla ei ollut silloin tapana pitää ovia kiinni) ja pystyin vähän paremmin tekemään jotain tarkkuutta vaativaa tms. hommaa. Kyllä mua otti päähän ja lujaa, jos siivoja tuli just silloin jotain puuhastelemaan vaikka kuinka hiljaakin. En muistaakseni koskaan sanonut mitään, mutta huokailin varmaan kuuluvasti. Todella ärsyttävä tapa osoittaa mieltään, tiedän. Aina ei vaan jaksa.

Juu ymmärrän kyllä ja jos hän olisi vaikka sanonut kohteliaasti, että tulisinko vähän myöhemmin, kun nyt on niin kiire ja pitää keskittyä, niin kaikki olisi fine. Pakko olla vaan ilkeä. Jos hän ei olisi vastannut koputukseen, niin en olisi tietenkään mennyt sisälle. Kyllä minunkin pitää saada työni tehtyä ja jos en olisi niitä papereita laittanut olisi varmaan tiuskinut, että mikä ihme taas, kun ei olla edes käsipaperia laitettu.

No mutta, kun se keskittyminen on jo herpaantunut siinä vaiheessa, kun olet koputtanut ovelle ja hänen olisi pitänyt sanoa, että voitko tulla myöhemmin. Eli on siis aivan sama, jos siinä vaiheessa tulet sisälle ja teet työsi, häntä harmittaa jo keskeytys.

Missä vaiheessa sihteeri muuttui ilkeäksi? Omien sanojesi mukaan: "Nosti katseensa tietokoneelta ja kysyi "miksei noita hommia hoideta jonain muuna aikana, kun minulla on tähän aikaan ihan järjetön kiire enkä halua, että minua häiritään". Mikä tuossa on ilkeää? Itse sen sijaan vastasit (omien sanojesi mukaan) vittumaisesti, että anteeks vaan.

Mua ärsytti aikoinaan ihan hemmetisti siivojien aiheuttamat keskeytykset, mutta en minä muuten ajatellut heistä yhtään mitään. Tuskinpa tämäkään "koppava ja nenäkäs" sihteeri oikeasti uhraa sulle yhtään ylimääräistä ajatusta. Miksi sinä siis hänelle? Hänellä on kiire ja sinä ärsytät häntä. Et pysty sitä muuttamaan, jos et kerran voi muuna aikana sihteerin huoneessa siivota/viedä käsipapereita. Ja omat vittumaiset vastaukset kannattaa kyllä unohtaa tai käy äkkiä niin, että siivoat jossain muualla. Meillä laitettiin ihan surutta siivojat vaihtoon, jos joku esim. valitti kuulleensa siivoojan kiroilevan.

Entä, jos sinun töitäsi häiritsee kollegasi tai jopa esimiehesi, niin tuhisetko kiukkuisesti ja näytät ärsyyntymisesi?

Niimpä! Sihteeriä usein häiritseekin kollega tai esimies. Eihän heillekkään tiuskita. Ja mites nykyään se työrauha avokonttoreissa. Ei siellä auta kiukkuilla et ku mulla nyt niin tuiki tärkeetä työtä, muillakin on.

Vierailija
22/23 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelin aiemmin johdon assarina ja kiire oli koko ajan. Ovenpielessä oli jatkuvasti joku naukumassa jotain ja omiin töihin keskittyminen oli todella vaikeaa. Joskus harvoin sitten laitoin huoneeni oven kiinni (työpaikalla ei ollut silloin tapana pitää ovia kiinni) ja pystyin vähän paremmin tekemään jotain tarkkuutta vaativaa tms. hommaa. Kyllä mua otti päähän ja lujaa, jos siivoja tuli just silloin jotain puuhastelemaan vaikka kuinka hiljaakin. En muistaakseni koskaan sanonut mitään, mutta huokailin varmaan kuuluvasti. Todella ärsyttävä tapa osoittaa mieltään, tiedän. Aina ei vaan jaksa.

Juu ymmärrän kyllä ja jos hän olisi vaikka sanonut kohteliaasti, että tulisinko vähän myöhemmin, kun nyt on niin kiire ja pitää keskittyä, niin kaikki olisi fine. Pakko olla vaan ilkeä. Jos hän ei olisi vastannut koputukseen, niin en olisi tietenkään mennyt sisälle. Kyllä minunkin pitää saada työni tehtyä ja jos en olisi niitä papereita laittanut olisi varmaan tiuskinut, että mikä ihme taas, kun ei olla edes käsipaperia laitettu.

No mutta, kun se keskittyminen on jo herpaantunut siinä vaiheessa, kun olet koputtanut ovelle ja hänen olisi pitänyt sanoa, että voitko tulla myöhemmin. Eli on siis aivan sama, jos siinä vaiheessa tulet sisälle ja teet työsi, häntä harmittaa jo keskeytys.

Missä vaiheessa sihteeri muuttui ilkeäksi? Omien sanojesi mukaan: "Nosti katseensa tietokoneelta ja kysyi "miksei noita hommia hoideta jonain muuna aikana, kun minulla on tähän aikaan ihan järjetön kiire enkä halua, että minua häiritään". Mikä tuossa on ilkeää? Itse sen sijaan vastasit (omien sanojesi mukaan) vittumaisesti, että anteeks vaan.

Mua ärsytti aikoinaan ihan hemmetisti siivojien aiheuttamat keskeytykset, mutta en minä muuten ajatellut heistä yhtään mitään. Tuskinpa tämäkään "koppava ja nenäkäs" sihteeri oikeasti uhraa sulle yhtään ylimääräistä ajatusta. Miksi sinä siis hänelle? Hänellä on kiire ja sinä ärsytät häntä. Et pysty sitä muuttamaan, jos et kerran voi muuna aikana sihteerin huoneessa siivota/viedä käsipapereita. Ja omat vittumaiset vastaukset kannattaa kyllä unohtaa tai käy äkkiä niin, että siivoat jossain muualla. Meillä laitettiin ihan surutta siivojat vaihtoon, jos joku esim. valitti kuulleensa siivoojan kiroilevan.

Vastaus ja äänensävy oli nenäkäs minusta ja varmaan kaikkien mielestä, jos olisivat kuulleet. Se oli sellainen tiuskaisu, joka nimenomaa oli tarkoitettu negatiivisesti minulle. Kyllä vastaan vittumaisesti, jos minulle ollaan vittumaisia. Ja tosiaan tämä käsipaperijuttu ei ollut ainoa ja ensimmäinen kerta, kun on jotenkin kovin tyly minulle. Pitäisi pomot sitten laittaa meidät ärsyttävät siivoojat yövuoroon, ettei tarvitse omalla työllä häiritä muita. Tai siivotkoon itse oman huoneensa, kun ei siellä ainakaan oikeastaan muuta roskaa ole, kuin paperi. Helposti tyhjäisi paperiroskiksensakin itse ja pesisi käsiään vaikka kahvihuoneessa.

No miksi ihmeessä sen pitäisi itse tyhjentää roskiksensa, kun se kerran kuulun sun duuniisi? Alat kuulostaa sellaiselta siivoojalta, jolle minäkin olisin vittumainen. Jos siivoat sinulta (työnantajaltasi) ostaneen asiakkaan aikana, et todellakaan voi vastata vittumaisesti vaikka omasta mielestäsi sulle on oltu vittumaisia. Sulla on asenteessa pahasti vikaa ja siinä on se todellinen syy, miksi sihteeri jutustelee vanhemman siivoojan kanssa mukavia, mutta tiuskii sulle. 

Jos minun siivoaminen häiritsee, niin hoitaisi itse. En ole ikinä ennen ollut hänelle töykeä, mutta hän on alusta saakka ollut minulle! Katsoo nenänvarttaan pitkin, ei tervehdi, tiuskii vaan, jos on jotain sanottavaa. Kai olen hänestä niin paljon alempiarvoisempi, että voi lytätä oikein huolella. Kuten jo sanoin, niin toinen siivooja on hänen ystävänsä.

Sun on nyt näköjään ihan mahdotonta ymmärtää, että vikaa on myös omassa persoonassasi. Eihän ko. sihteerin mielestä selvästikään siivoojat ylipäätään ole häntä alempiarvoisia, kun kerran kaveeraa sen toisen siivoojan kanssa. Se olet nyt sinä, joka syystä tai toisesta häntä tökkii. Ehkä sun siivousjälkesi on huonoa tai olet itse jotenkin veemäisen oloinen vaikket omasta mielestäsi olekaan ollut koskaan töykeä.

Sulla tämäkin juttu paisuu vaan koko ajan. Ensin oli yksi tiuskaisu, että pitääkö just nyt siivota, kun hänellä on kiire, mutta nyt se onkin jo niin, että tiuskii sinulle koko ajan. Ilmeisesti käyt siis vähän väliä häiritsemässä.

Se nyt vaan on kuule niin, että sun on siivottava tämän koppavan, nenäkkään, ilkeän sihteerin roskat ja paskat, kun sinä olet sellaisessa duunissa. Jos et kestä, se olet sinä joka vaihtaa työpaikkaa, ei kiireinen sihteeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos sinun töitäsi häiritsee kollegasi tai jopa esimiehesi, niin tuhisetko kiukkuisesti ja näytät ärsyyntymisesi?

Missä vaiheessa minä olen sanonut tuhisseeni kiukkuisesti ja näyttäneeni ärtymykseni siivojalle? En ole tuo huokaileva johdon assari. Ja vastaus kysymykseesi on, että kyllä minä saatan näyttää ärsyyntymiseni työkavereille ja myös esimiehelleni.

Meidän siivoojalle en sen sijaan koskaan ole puhissut yhtään mitään vaikka kuinka olis ottanut päähän. Tekevät sellaista työtä, jolta itse toivon vastaisuudessakin välttyvän, joten en millään tapaa halua rasittaa heidän päiväänsä yhtään enempää. Ihan samoin olen niukkasanainen, mutta ystävällinen puhelinmyyjille vaikka nekin ärsyttää mua ihan hemmetisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän