Vokin sähkö- ja vesilasku yllätti kunnan päättäjät
Miten se noin paljon voi olla
Kommentit (39)
Siellä on vettä loroteltu enemmän kuin tarpeeksi ja jätevesimaksu se mukainen.
No mieti hetki: 100 miestä ja jokainen on suihkussa noin 30 minuuttia niin, että koko ajan vettä valuu täysillä. Siitä tulee päivässä 36000 litraa, kuukaudessa 1 080 000 litraa eli 1080 kuutiota a´noin 5 e eli 5400 e/kk eli 54 e/hlö/kk. Eli tuplasti se, mitä suomalaisessa kerrostalossa keskimäärin.
Ja tuo on vasta suihkussakäynti, siihen lisäksi kaikki muu vedenkäyttö.
Ihanan kallista.
Laskun maksaa taho joka omistaa ja ylläpitää vokkia. Tässä tapauksessa se ei ole valtio eikä kunta. Että kaivaa kuvetta vaan.
^^^ Kyllä! Yksi vokki kuluttaa enemmän kuin kolmen tai neljän talon kerrostaloyhteisö. Repikää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Laskun maksaa taho joka omistaa ja ylläpitää vokkia. Tässä tapauksessa se ei ole valtio eikä kunta. Että kaivaa kuvetta vaan.
Kuule loppumaksaja on aina sinä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piru periköön vastaanottokeskuksen keksijän.
Niin mieti. 100 miestä läträä puhtaalla vedellä. Suihkussa kaikki käy sen puoli tuntia ja tottakai lämmintä vettä käytetään. Sit puolet päivästä menee hiusten- ja muun laittoon ja geelit pitää pois pestä. Sit lisäks ne juo sitä ja vetelee koko ajan vessanpönttöjä. Mitä odotitte? Ja kaikki tuo varmasti aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piru periköön vastaanottokeskuksen keksijän.
Piru periköön mamut.
Talvipakkasilla pidettiin uunit päällä ja luukku auki, että saataisiin lämpimämpää. Lisäksi keittiön ja suihkun vesihanat valuivat kuumaa vettä, koska eivät ole tottuneet suomalaisiin viileisiin huoneisiin. Halusivat olla t-paita päällä ja kevyet housut jalassa sisällä. Tämän kertoi minulle eräs usein paikallisessa vokissa vieraillut viranomainen.
Vierailija kirjoitti:
Talvipakkasilla pidettiin uunit päällä ja luukku auki, että saataisiin lämpimämpää. Lisäksi keittiön ja suihkun vesihanat valuivat kuumaa vettä, koska eivät ole tottuneet suomalaisiin viileisiin huoneisiin. Halusivat olla t-paita päällä ja kevyet housut jalassa sisällä. Tämän kertoi minulle eräs usein paikallisessa vokissa vieraillut viranomainen.
Jep, uuni päälle täysillä, luukku auki lämmittämään keittiötä, jossa ollaan shortseissa ja t-paidassa. Uunin vastukset ei kestä ja sitten ihmetellään, että miten se liesi menee vaihtoon alle 6 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Annettiinko heidän jatkaa tuota vai tehtiinkö asialle jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Sompanzzien huoneistoissa tuo ollut normaali jo 25 vuotta.
Jonkunhan se lysti on maksettava. Ja tässä tapauksessa laskua ei lähetetä valtiolle.