Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä ajan jolloin oli isdn ja adsl

Vierailija
24.08.2016 |

Miten on

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne kumpikaan ole mihinkään vielä kadonneet. Ei edes lankapuhelimet. Missä maailmassa sinä oikein elät?

Vierailija
2/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne kumpikaan ole mihinkään vielä kadonneet. Ei edes lankapuhelimet. Missä maailmassa sinä oikein elät?

Kohta 5G.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADSL on edelleen se johtava standardi enkä mä ihan vielä ole niin dementoitunut, etten muistaisi oman modeemini teknologiaa.

Enkä myöskään ole niin daiju, että vaihtaisin ADSL:n mobiilirimpuloihin, joissa on vasteajat naurettavan huonot ja palvelutason vaihtelu aivan tökeröä.

Vierailija
4/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 5G.

Kehitys kehittyy, mutta se ei tarkoita aina, että asiat lakkaisivat olemasta vielä pitkään aikaan. Olisit kysynyt vaikka muistatko vielä ajan kun oli käsivälitteiset puhelinkeskukset tjsp.

Vierailija
5/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko sen Elisan mainoksen missä ne sammakot pullisteli ja taustalla soi II ÄS DEE ÄN AA DE ÄS ÄL -ooppera :)))))) Laulan sitä välillä kotioloissa.

Vierailija
6/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan ajan ennen isdn:ää, jolloin surffattiin modeemiyhteydellä...

Vierailija
7/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 5G.

Kehitys kehittyy, mutta se ei tarkoita aina, että asiat lakkaisivat olemasta vielä pitkään aikaan. Olisit kysynyt vaikka muistatko vielä ajan kun oli käsivälitteiset puhelinkeskukset tjsp.

Oletko sinä elänyt siihen aikaan?

Vierailija
8/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

adsl-yhteys minulla on vieläkin, tosin nykyisin olemattomalla käytöllä kun on 4G modeemi rinnalla.

Vierailija
9/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 5G.

Olen. Aika pieni tosin ollut, kun viimeiset poistuneet Suomessa käytöstä.

Vierailija
10/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adsl minulla on kotona.

Vierailija
11/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARP oli käsivälitteinen vuoteen 1992.

Vierailija
12/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADSL on edelleen se johtava standardi enkä mä ihan vielä ole niin dementoitunut, etten muistaisi oman modeemini teknologiaa.

Enkä myöskään ole niin daiju, että vaihtaisin ADSL:n mobiilirimpuloihin, joissa on vasteajat naurettavan huonot ja palvelutason vaihtelu aivan tökeröä.

ISDN oli synkroninen yhteys, joka toimi kuin junan vessa, mutta ADSL on kyllä täyttä kuraa, kun paluukanava on lähes aina tukossa nopeuseron vuoksi. 4G menee helposti ohi normaalikäytössä, mutta tietenkin roundtrippi pingissä voi olla isompi ja siksi ei niin "kliffa".

Vierailija
13/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, onko ne jotain syötävää niin kuin nmt?

Vierailija
14/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 5G.

Olen. Aika pieni tosin ollut, kun viimeiset poistuneet Suomessa käytöstä.

Kallista oli internetyhteys silloin kun minä aloitin, markoissa saattoi lasku olla tuhansia.

Vierailija
15/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ISDN oli synkroninen yhteys, joka toimi kuin junan vessa, mutta ADSL on kyllä täyttä kuraa, kun paluukanava on lähes aina tukossa nopeuseron vuoksi. 4G menee helposti ohi normaalikäytössä, mutta tietenkin roundtrippi pingissä voi olla isompi ja siksi ei niin "kliffa".

ADSL:n paluukanava on vaan paljon nopeampi kuin edes se normaali koti-ISDN kahdella kanavalla mistä sai 128/128kbit/s. ADSL:n paluukanava on kuitenkin sen 1 megan verran ellei linja ole mahdottoman pitkä, mihin ei ISDN:llä pääse millään.

Tai pääsee sillä ISDN PRI:llä missä on 30 kanavaa mutta se ei ole enää kotiyhteys ja ADSL:n tilallekin on vaihtoehtoja, esim. synkroninen SHDSL tai VDSL jota myydään myös kotiyhteydeksi mikäli linjapituus on riittävän lyhyt.

Vierailija
16/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keep in touch

Vierailija
17/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aina parhaita viestiketjuja, joissa jo otsikko kertoo aloittajan olevan täysin vihjeetön.

Vierailija
18/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen ajan, kun elämme sitä parasta aikaa.

Vierailija
19/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko sen Elisan mainoksen missä ne sammakot pullisteli ja taustalla soi II ÄS DEE ÄN AA DE ÄS ÄL -ooppera :)))))) Laulan sitä välillä kotioloissa.

Mun ensimmäisessä työpaikassa tein tähän mainoskamppikseen juttuja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme