Voiko kiropraktikko korjata kyhmyn selässä?
Minulla on ollut tuo lapsesta asti. Se ei ole rasvakertymää, sillä tunnen selkeästi nikamien välisen (kolon). Minulla on viimeaikoina ollut aika pahoja niskajumeja, ja olen miettinyt onko tuo kyhmy osasyyllinen. Pystyykö kiropraktikko tekemään tuolle jotain? Pelkään, että mikäli virheasento pahentuu, olen pian pää rinnassa kiinni.
Kommentit (10)
Menisin mielummin osteopaatille, hellempiä ja laajempi ammattitaito kuin kiropraktikolla, ne runnoo.
Kävisin lääkärillä ensin. Sitten harkitsisin osteopaatin ja kiropraktikon välillä riippuen siitä, mitä lääkäri on sanonut. Osteopaatin ja kiropraktikon valitsisin myös tarkkaan. Niissä todella on eroja.
Kiinnostaisi tietää onko joku onnistunut korjaamaan/korjauttamaan tuon kyhmyn.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin lääkärillä ensin. Sitten harkitsisin osteopaatin ja kiropraktikon välillä riippuen siitä, mitä lääkäri on sanonut. Osteopaatin ja kiropraktikon valitsisin myös tarkkaan. Niissä todella on eroja.
Tässä on oikea vastaus, haluan silti painottaa että osteopatia on parempaa hellempää.
Kiropraktikko saattaa siis laittaa sinut asentoon hoitopöytään ja kääntää pöytää niin että sinä ratiset ja paukut siinä missä osteopaatti tutkii sinut, asettelee oikeaan asentoon pöydälle ja kahdella sormella liikuttaa sinua oikeaan asentoon niin että saattaa kuulua pauke, tai sanoo että "nyt työnnä rauhallisesti kättäsi ylös" ohjaten liikettäsi ja sitten narahtaa ruoto kohdalleen.
Jos autossa on moottori rikki, korjaantuuko se konepeltiä hieromalla? Yhtälailla joku voi kehon ulkopuolelta hieromalla tai niksauttamalla "korjata" nikamien asentoa. Eli mitään kyhmyjä ei kukaan osteopaatti, kiropraktikko tai muukaan jäsenkorjaaja voi poistaa.
Jos haluaa järkevän analyysin asiasta niin fysiatri tai selkäortopedi voi kertoa ja tarvittaessa sitten kuvantamisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää onko joku onnistunut korjaamaan/korjauttamaan tuon kyhmyn.
Siis onko kyseessä nyt notredamen kellonsoittajan yläselän ryhti kyhmy/kirja/tietokone niska vai jokin patti?
Tuollainen saadaan kuntoon parilla kolmella hoitokäynnillä ja oikeiden lihasten kotiharjoitus ohjeilla.
Varmaan paras olisi joku osteopaatti jossa on fysiatrin vikaa.
Fysiatrithan katsoo missä on vika ja auttaa sinua ihan itse korjaamaan vian jumppaliikkeillä yms manuaalisen käsittelyn sijaan, tämä olisi paras.
Kysy osteopatiakoulu atlaksesta henri nimistä fysiatri osteopaattia, muitakin on en vain tiedä heistä mutta tuo tyyppi on henkilökohtainen jeesukseni.
Jumppaamalla se lähtee..olen nähnyt, mutta siihen tarvii ohjeet fysioterapeutilta.. Mars lääkärille nyt ensin..
Vierailija kirjoitti:
Jumppaamalla se lähtee..olen nähnyt, mutta siihen tarvii ohjeet fysioterapeutilta.. Mars lääkärille nyt ensin..
Jotain fasettilukkoja kannattaa avata ennen tätä muuten olet täysin oikeassa.
Jotkut lääkärit ja melkein kaikki fyssarit ja sitten nämä manuaaliset käsittelijät kaikki osaavat avata lihaskalvoja ja lukkoja jotka nopeuttavat paranemista ja auttavat siinä että jumppaliikkeet "menevät perille"
Onhan ap myös huomioinut, että alimman kaulanikaman okahaarakkeen (ja mahdollisesti myös ylimmän rintamikaman) kuuluu olla ulkoneva eli kaikilla tuntuu siinä kohtaa patti. Huono ryhti on sekin poisopittavissa oleva asia ellei johdu sairaudesta.
En menisi ensimmäisenä kiropraktikolle vaan esim. magneettikuvaan ja röntgeniin.